تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۰۹۸۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هنرستان شهدای وزارت امور خارجه در سوسنگرد افتتاح شد
 طرح هنرستان پیشرفته "شهدای وزارت امور خارجه" با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ میلیاردریال با حضور مسوولان محلی و استانی و معاون وزارت امور خارجه- از طریق ویدئو کنفرانس- افتتاح شد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان چهارشنبه در آیین افتتاح این هنرستان در سوسنگرد بیان کرد: در هفته بزرگداشت آزادسازی سوسنگرد این هنرستان با مساحت چهار هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر یکهزار و ۵۰۰‌ میلیارد ریال با مشارکت موسسه خیریه وزارت امور خارجه و دولت افتتاح شد.
علی قربانی در ادامه با اشاره به طرح ساخت کلاسهای درس در خوزستان افزود: از یکهزار و ۳۰۰ کلاس درس که قرار هست تا پایان امسال ساخته و افتتاح شوند ۹۰۰ کلاس درس با مشارکت خیران ساخته شده و امید است که خیران در ساخت مدارس در مناطق محروم خوزستان و برچیدن کلاسهای سنگی همکاری کنند.
وی با اشاره به اینکه خوزستان نخستین استان کشور در ساخت کلاس درس است افزود: اولویت نوسازی مدارس ساخت مدرسه در مناطق محروم و حذف مدارس سنگی است که ۲۵۰ کلاس درس را برای برچیدن مدارس سنگی توافق کردیم که با کمک خیران و اعتبارات دولتی این کار انجام می شود.
قربانی ادامه داد: ۲۰ کلاس درس در استان از ابتدای امسال تاکنون جایگزین مدارس سنگی شدند و ۶۰ کلاس درس سنگی دیگر در حال جایگزین کردن هستیم.
 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان اظهار داشت: کلاس های کانکسی و پیش ساخته جایگزین مدارس سنگی خواهند شد.
در خوزستان یکهزار و ۵۰۰ کلاس سنگی وجود دارد.
قربانی با اشاره به طرح آجر به آجر ادامه داد: در این طرح  از مشارکت مردم برای ساخت مدرسه کمک می گیریم،در اولین پروژه این طرح ۲میلیارد ریال توسط ۱۲ نفر از نیکوکاران خوزستان براس ساخت یک مدرسه در شهرستان ایذه جمع‌آوری شد.
وی افزود: هدف بعدی در این طرح راه‌اندازی  پویش جایگزینی یک مدرسه نوساز به جای مدرسه سنگی و خطر ساز در استان‌خواهد بود.
شغل اغلب مردم سوسنگرد کشاورزی و دامداری است و با توجه به اینکه یک شهر صنعتی و نفتخیز است ساخت هنرستان در این‌منطقه محروم به جوانان این منطقه برای فراگیری آموزش جهت ورود به بازار کار بسیار کمک می کند.
شهر سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان در ۷۵ کیلومتری اهواز واقع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار