تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۰۹۸۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۰ باشگاه سوارکاری در خوزستان مجوز دارند
 رییس هیات سوارکاری خوزستان از فعالیت ۱۰ باشگاه مجوزدار در استان خبر داد و گفت: یکی از اولویت های ما افزایش باشگاه های سوارکاری است و برنامه ریزی خاصی در این زمینه انجام داده ایم.

حسین برون اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ استبل نگهداری اسب در استان موجود است که می توانند مجوز لازم برای تاسیس باشگاه را بگیرند اما چون به صورت عشایری فعالیتشان را دنبال می کنند اقدامی برای دریافت مجوز انجام نداده اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های ما مجوزدار کردن محلهای نگهداری اسب در استان به ویژه در روستاهاست افزود: همچنین بنا داریم در بحث آموزش، دوره های خوبی برگزار کنیم و لازم است که تا پایان سال تعداد باشگاه های سوارکاری را افزایش دهیم.

رییس هیات سوارکاری خوزستان در ادامه به فعال کردن کمیته پرش با اسب و توسعه این رشته پرطرفدار در استان اشاره کرد و گفت: قرار است برای شکوفایی این رشته، دوره های آموزشی با حضور یک مدرس از تهران برگزار کنیم تا علاقه‌مندان به این رشته بتوانند فعالیت خود را دنبال کنند.

وی عنوان کرد: از ظرفیت فضای مجازی دوره های بسیار خوبی برای مربیان و سوارکاران برگزار کردیم که تاثیر به سزایی در پیشرفت ورزشکاران داشت. خوشبختانه تعامل بسیار خوبی با فدراسیون داریم و در طول یکی، ۲ سال اخیر برنامه ها و مسابقات بسیار متنوعی در استان برگزار کردیم.

برون در ادامه به برگزاری مسابقات سوارکاری کورس به مناسبت شکست حصر سوسنگرد اشاره کرد و گفت: این مسابقات روز ۳۰ آبان ماه با حضور سوارکارانی از کل استان در سوسنگرد برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به برگزاری مسابقات کشوری زیبایی اسب اصیل عرب در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذرماه به میزبانی شهرستان گتوند اشاره کرد و گفت: قرار بود این مسابقات بدون حضور تماشاگر و با رعایت پروتکل های بهداشتی در شوشتر برگزار شود که پس از مخالفت فرماندار، این رقابت ها در شهرستان گتوند انجام می شود.

رییس هیات سوارکاری خوزستان در پایان به برگزاری مسابقات کورس زمستانه اهواز اشاره کرد و گفت: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز لازم را به ما دهد این مسابقات در دی ماه برگزار می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار