تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۰۹۸۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته دوم لیگ ‌برتر فوتبال
  نمایندگان فوتبال خوزستان در رقابت‌های لیگ برتر در هفته دوم مسابقات به مصاف حریفان سرسختی می‌روند تا با پیروزی در این دیدارها جایگاه خود را در جدول رده بندی ارتقا دهند.

  هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان در خانه، و تیم صنعت نفت آبادان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند و در تلاشند تا با کسب نتایج ایده‌‍ آل، روند خوبشان را ادامه دهند.

در هفته نخست این پیکارها تیم فولاد در مصاف با ذوب آهن در حالی که می توانست پیروز بازی شود اما به تساوی ۲ بر ۲ رضایت داد همچنین تیم نفت مسجدسلیمان در یک بازی حساس آن هم بیرون از خانه توانست تیم پرمهره تراکتورسازی را متوقف کند. نفتی های آبادان نیز موفق به برد پیکان شده و سه امتیاز شیرین بازی را از آن خود کردند.

تیم فولاد فصل پیش با هدایت جواد نکونام رتبه سوم لیگ برتر باشگاه‌های ایران را کسب کرد و به جام باشگاه‌های آسیا راه یافت همچنین تیم های نفت آبادان و مسجدسلیمان با وجود امکانات محدودی که داشتند دست به کار بزرگی زده و در نهایت عنوان هفتم و هشتم لیگ را به خود اختصاص دادند.

نفت مسجدسلیمان – سایپا

تیم نفت مسجدسلیمان که یک ماه قبل از شروع مسابقات تمریناتش را آغاز کرد با ترکیبی از بازیکنان کم نام و نشان پا به مسابقات گذاشت و در هفته نخست با توقف تراکتورسازی به نوعی شاهکار کرد.

نفتی ها در هفته دوم لیگ میزبان تیم سایپا هستند که توانست در هفته نخست پرسپولیس را متوقف کند. تیم نفت مسجدسلیمان فصل گذشته در ۲ بازی مقابل سایپا به یک برد و یک تساوی دست یافتند و در این دیدار شانس بالایی برای برد دارند.

سیدمجتبی حسینی سرمربی نفت مسجدسلیمان همچون تارتار نشان داد که با بازیکنان گمنام هم می‌توان کارهای بزرگی انجام داد. با توجه به اینکه نفتی ها در خانه به میدان

می روند، شانس کسب اولین پیروزی خود در لیگ بیستم را دارند. بازیکنان نفت مسجدسلیمان اگر می‌خواهند نتایج فصل قبل را تکرار کنند باید از همان ابتدای مسابقات امتیازات لازم را جمع آوری کنند تا در نیم فصل دوم با خیال راحت بازی های خود را دنبال کنند.

نقطه قوت تیم های نفت مسجدسلیمان و سایپا خط دفاعشان است که در بازی اول مانع باز شدن دروازه خود شدند. هر ۲ تیم از جوانان بسیار زیادی بهره می برند و به نوعی همتراز یکدیگر هستند. حال باید دید تفکرات کدام مربی بر دیگری غلبه می کند.

با وجود ابقای هیات مدیره فصل قبل باشگاه نفت مسجدسلیمان اما هنوز مشکلات مالی این تیم پابرجاست و همین امر موجب شده تا آنها در جذب بازیکن مطرح و سرشناس عملکرد ضعیفی داشته و بیشتر بازیکنان خود را از لیگ یک جذب کنند.

تیم های سایپا و نفت مسجدسلیمان هر ۲ با یک امتیاز در مکان های دهم و یازدهم جدول رده بندی جای گرفته اند و در صورت پیروزی در این بازی می توانند چندین پله در جدول صعود کنند.

فولاد - استقلال

تیم فولاد در هفته نخست مسابقات در مصاف با ذوب آهن موقعیت های بیشماری خلق کرد اما تنها ۲ بار دروازه این تیم را باز کرد و در نهایت به تساوی رضایت داد. شاگردان نکونام ۲ ماه پیش از شروع مسابقات تمریناتشان را آغاز کردند و همین موضوع نقطه قوت تیم فولاد به شمار می رود.

محمود فکری مدافع پیشین تیم ملی کشورمان در این فصل هدایت استقلال را بر عهده گرفت و در فصل نقل و انتقالات بازیکنان خوبی را به خدمت گرفت و به نوعی می توان گفت آبی های پایتخت نشین یکی از گزینه های اول قهرمانی به شمار می روند.

اما فولاد نیز عملکرد بسیار خوبی در فصل نقل و انتقالات داشت و به گواه کارشناسان، این تیم در هر پست ۲ بازیکن خوب در اختیار دارد. این موضوع نشان می دهد که نکونام امسال قصد دارد برای سومین بار فولادی‌ها را به قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر برساند و نام خود را بیش از پیش مطرح کند.

سرخپوشان اهوازی در این فصل از رقابت ها شاکله اصلی تیمشان را حفظ کردند و این موضوع به موفقیت تیم جواد نکونام در فصل جدید کمک دوچندانی خواهد کرد اگرچه فولادی ها چندین مهره خوب خود را از دست دادند. تیم فولاد در این فصل بازیکنانی همچون مهران درخشان مهر، بهزاد دودانگه، حسین ابراهیمی، ساسان انصاری، سیدمهران موسوی، سینا شاه عباسی، شروین بزرگ، عارف غلام‌پور،علی سبحانی، محسن فروزان، محمد میری و محمدرضا عباسی را جذب کرد.

تمایل جواد نکونام به استفاده از بازیکنان جوان، میل به جوانگرایی را در تیم فولاد نشان می‌دهد، چیزی که باعث قهرمانی سرخپوشان اهوازی در لیگ برتر شد. هواداران فولاد که نسبت به جواد نکونام و کادر فنی تیم اطمینان پیدا کرده اند در این فصل به دنبال قهرمانی تیمشان هستند.

نبرد نکونام و فکری ۲ بازیکن سابق تیم ملی در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان، شانس قهرمانی تیم های فولاد و استقلال را بیش از سایرین می دانند و این موضوع به زیبایی بازی بین ۲ تیم کمک می کند.

تیم نفت آبادان که فصل گذشته را با دراگان اسکوچیچ آغاز کرد نتایج خوبی کسب کرد و توانست در صدر جدول رده بندی قرار گیرد اما حواشی اطراف این تیم و کناره گیری مربی کروات طلایی پوشان موجب شد تا روند صعودی این تیم سیر نزولی پیدا کند و از کسب سهمیه جام باشگاه های آسیا ناتوان باشد.

هفته های پایانی لیگ می توانست برای صنعت نفت آبادان بسیار سرنوشت ساز باشد و اگر نفتی ها قدر این فرصت را می‌دانستند، می‌توانستند با صعود به لیگ قهرمانان آسیا بهترین اتفاق را برای فوتبال آبادان و هوادارانشان رقم بزنند. اما نفتی‌ها در این فصل با جذب چندین بازیکن مطرح و سرشناس به دنبال تکرار نتایج فصل قبل خود هستند.

پرسپولیس – نفت آبادان

نفتی های آبادان در نخستین گام پذیرای پیکان در آبادان بودند و در حالی که بازیکنان جدیدشان را به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی در اختیار نداشتند، موفق به شکست این تیم شد تا شروع خوبی در لیگ بیستم داشته باشد.

سیدسیروس پورموسوی سرمربی سابق تیم ملی جوانان در این فصل هدایت نفت آبادان را برعهده گرفت و در ادامه بازیکنانی همچون محمد طیبی، حسن بیت سعید، مهدی زبیدی، فرزین گروسیان، حکیم نصاری، علی عبداله زاده، حامد فلاح زاده، رضا خالقی فر، علی آل کثیر، علی پورمحمد و محسن آقایی را به خدمت گرفت.

آخرین تقابل پرسپولیس و نفت آبادان به سود تیم پرسپولیس به پایان رسید حال باید دید شاگردان پورموسوی قادر به شکست تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی هستند یا خیر؟ برزیلی های ایران در بازی نخست نشان دادند تیم دست و پا بسته ای نبوده و حتی با بازیکنان ذخیره هم توان مقابله با دیگر تیم ها را دارند. 

پورموسوی با کوله باری از تجربه به تیم نفت آبادان آمده و عملکرد او و شاگردانش در بازی های تدارکاتی و هفته نخست مسابقات گویای این مطلب است که آنها می خواهند عملکرد خوب فصل قبل را تکرار کنند.

در سوی مقابل پرسپولیسی ها که در بازی نخست خود نتوانستند رضایت هوادارانشان را جلب کنند در این دیدار با قوای هرچه تمام تر به میدان آمده تا بتوانند سه امتیاز بازی را کسب کنند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته دوم مسابقات به شرح ذیل است:

پنجشنبه ۲۹ آبان:

نفت مسجدسلیمان – سایپا (ورزشگاه شهید بهنام محمدی ساعت ۱۶:۳۵)

جمعه ۳۰ آبان:

فولاد – استقلال (ورزشگاه شهدای فولاد ساعت ۱۶:۴۰)

شنبه یکم آذر:

پرسپولیس – نفت آبادان (ورزشگاه آزادی ساعت ۱۶:۲۰)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار