تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۲۰۹۸۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیاز شدید بیماران کرونایی و بیمارستان‌های اهواز به همه گروه‌های خونی
رئیس سازمان انتقال خون خوزستان گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونا و کاهش شدید ذخایر خون، بیمارستان‌های اهواز به تمام گروه‌های خونی نیاز دارند.
 عبدالعزیز فقهی رئیس سازمان انتقال خون خوزستان  گفت: در حال حاضر با توجه به کاهش ذخایر خونی، بیمارستان‌ها به تمام گروه‌های خونی نیازمند هستند، اما به طور کلی نیاز به همه گروه‌های خونی منفی و AB مثبت بیشتر است.

او با بیان اینکه گروه‌های خونی منفی از مثبت کمیاب‌تر بوده و در بین آن‌ها گروه AB منفی کمیاب‌ترین است، افزود: به پلاسمای بیماران بهبود یافته از کرونا نیز نیازمندیم تا بتوانیم درخواست بیماران نیازمند پلاسمای کووید ۱۹ را تامین کنیم.

فقهی بیان کرد: اهداکنندگان می‌توانند برای اهدای خون در اهواز به پایگاه مرکزی در بلوار پاسداران بین دروازه و چهارشیر جنب شهرداری منطقه ۷ و پایگاه امانیه جنب بیمارستان رازی مراجعه کنند که فعالیت مراکز خونگیری در این شهر از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ الی ۳۰: ۱۹، پنج شنبه‌ها از ساعت ۸ الی ۳۰: ۱۸  و جمعه‌ها  ۸ الی ۱۳ است، همچنین افراد اهدا کننده باید کارت ملی به همراه داشته باشند.

رئیس انتقال خون خوزستان در خصوص افرادی که دارو مصرف می‌کنند، اظهار داشت: مصرف برخی دارو‌ها مشکلی در امر اهدا خون ندارند و بعضی دیگر محدودیت ایجاد کرده و حتی ممکن است معافیت موقت یا دائم از اهدا را به دنبال داشته باشد که این موارد طی مصاحبه و معاینه پزشکی از اهداکنندگان از سوی پزشک مربوطه در سازمان انتقال خون مشخص می‌شود.

او در پایان گفت: در صورتی که اهداکننده  شرایط اهدای خون را داشته باشد نه تنها ضرر و عارضه‌ای ندارد بلکه برای بدن خود فرد فواید بسیاری نیز دارد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار