تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۰۹۷۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گلایه کارگران شهرداری سوسنگرد از پرداخت‌نشدن حقوق معوقه/ مسئولان شهری توپ را به زمین نفتی‌ها انداختند
 کارگران شهرداری سوسنگرد ۷ ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند و این سبب مشکلات متعدد برای این کارگران شده است.

  پرداخت نشدن حقوق کارگران شهرداری به‌دلیل مسائل مدیریتی و درآمدی به اخبار پر تکرار رسانه‌ها تبدیل شده است. اخیراً کارگران شهرداری سوسنگرد نیز با عدم پرداخت 7 ماهه حقوق روبه‌رو شده‌اند. خبرنگار تسنیم برای بررسی این مسئله با کارگران و مسئولان شهرداری سوسنگرد تماس برقرار کرده است تا این مسئله را بررسی کند.

رضا روحانی، کارگر شهرداری سوسنگرد درباره عقب افتادن پرداخت 7 ماه حقوق گفت: 7ماه حقوق معوقه داریم که مسئولان به نامتوالی بودن آن دل خوش کرده و به گونه‌ای از نامتوالی بودن تعویق در پرداخت حقوق یاد می‌کنند که گویا یک امتیاز برای ما و مدال افتخاری برای آن‌ها است

این پرسنل شهرداری از نبود امکانات گلایه کرد و اظهار داشت: ابزار و امکانات بهداشتی در اختیار پرسنل قرار نمی‌‌گیرد و به تبع سبب شد که بسیاری از کارگران به علت عدم رعایت بهداشت و نبود امکانات بهداشتی که ابزار اولیه کار است بیمار و روانه‌ بیمارستان‌ها شوند.

وی افزود: در بسیاری از موارد کارگران برای جمع آوری زباله‌ها بدون دستکش مشغول به کار می‌شوند و حال آنکه جولان کرونا در شهر و استان بر کسی پوشیده نیست و خطر ابتلا رو به روز افزایش می‌یابد.

 نماینده‌ کارگران سوسنگرد بیان کرد: تعداد کارگران شهرداری 420 نفر است که 360 نفر آنها رسمی و 60 نفر دیگر قراردادی هستند این در حالی است که 30نفر از پرسنل در شرف بازنشستگی هستند و مکرراً پیگیر امور بازنشستگی شدند‌ اما شهرداری به علت کمبود اعتبارات با درخواست آن‌ها مخالفت کرد.

سید محمد امین موسوی دیگر پرسنل شهرداری سوسنگرد گفت: با وجود 7 ماه حقوق معوقه به دلیل بدهی‌های شهرداری به بیمه کارگران از حق بیمه محروم شدند.

بنابر این گزارش؛ کارگران در اعتراض به وضع موجود به مدت 10 روز اعتصاب کردند و می‌گویند اگر حق بیمه و حقوق معوقه پرداخت نشود همچنان به اعتصاب ادامه خواهند داد.

حقی که به حق دار نرسید

عادل چنانی، سرپرست شهرداری سوسنگرد با اشاره به مشکلات شهرداری اظهار داشت: قریب به یک ماه است سرپرستی شهرداری سوسنگرد را تقبل کردم. بدهی‌های 7 ماه شهرداری به کارگران مربوط به زمان شهردار سابق است که در این مدت سرپرستی تنها توانستیم حقوق برج 11 و 12 سال قبل را پرداخت کنیم.

چنانی به پیگیری‌های مکرر جهت پرداخت حقوق عقب معوق کارگران شهرداری اشاره کرد و گفت: با نهادها و سازمان‌های مختلف از جمله معاونت عمران کل کشور شخص استاندار و معاون عمرانی کل کشور جهت حل این مشکل رایزنی و مکاتبه کردیم اما موثر واقع نشد.

وی به هم درد بودن با کارگران اشاره کرد و گفت: تا زمانی که حقوق عقب معوق کارگران پرداخت نشود من فارغ از کارمند شهرداری بودن همسو با کارگران شهرستان سوسنگرد هستم.

سرپرست شهرداری سوسنگرد تصریح کرد: سوسنگرد شهر مرزی و بن بستی است و علاوه بر آن درآمد پایدار چندانی ندارد به طوری که در هزینه‌های داخلی خود شهر مانده‌ایم.

چنانی دلیل پرداخت نکردن حقوق کارگران را کمبود اعتبارات و عدم پرداخت حق آلایندگی توسط شرکت های صنعتی دانست و اذعان کرد: از سال 97 و 98 سازمان محیط زیست در بیانیه‌ای اعلام کرد شهر سوسنگرد توانایی دریافت حق آلایندگی از سوی شرکت‌های نفتی و صنعتی واقع در آن را دارد و این شرکت‌ها موظف به پرداخت حق آلایندگی هستند اما شواهد حاکی از عدم پرداخت است در نتیجه پولی تزریق نشد و با کمبود اعتبارات مواجه شدیم.

سرپرست شهرداری سوسنگرد به هنجارهای اجتماعی ناشی از عدم دریافت حقوق کارگران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بحث ما کلان تر از یک پروژه نیمه‌کاره‌ رها شده است، محل بحث ما هنجارهای اجتماعی ناشی از عدم دریافت حقوق کارگران است که هر کدام سرپرست یک خانوار است و به تبع پیامدها و آسیب‌های اجتماعی خاص خود را به دنبال دارد.

شهر کوچک مرزی و کمبود اعتبارات

رئیس شورای شهر سوسنگرد درباره حقوق معوقه پرسنل شهرداری بیان کرد: به طور کلی می‌توان گفت حقوق معوقه پرسنل شهرداری تا اردیبهشت ماه پرداخت شد.

توفیق سواری به حق آلایندگی شهر سوسنگرد اشاره کرد و گفت: شهر سوسنگرد کمبود اعتبارات دارد که اگر حق آلایندگی شرکت‌های صنعتی موجود در سوسنگرد پرداخت شود به نوبه خود کمک شایانی به پرداخت حقوق کارگران شهرداری خواهد کرد.

رئیس شورای شهر سوسنگرد افزود: عدم پرداخت حقوق معوقه کارگران منجر به اعتصاب آن‌ها در روزهای اخیر شد که عواقب آن گریبان گیر مردم، شهر و زیبایی شهر و بهداشت مردم در شهر خواهد شد.

رئیس شورای شهر سوسنگرد به ادعای پرداخت حق آلایندگی توسط شرکت‌های صنعتی در تهران اشاره کرد و بیان داشت: شرکت‌های صنعتی در تهران مدعی پرداخت حق آلایندگی هستند و سازمان مالیات مدعی عدم دریافت مبلغ مقرر است.

سواری به زادگاه شهدا بودن سوسنگرد اشاره کرد و گفت: شهری که وجب به وجب آن با خون پاک مطهر شهدا آغشته شده است شایسته چنین وضعیتی نیست.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار