تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۲۰۹۷۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: ترمیم زهکش‌های کشاورزی گتوند در دستور کار قرار گیرد
  فرماندار شهرستان گتوند گفت: لایروبی و ترمیم زهکش های کشاورزی در اسرع وقت از سوی جهاد کشاورزی و طرح آبیاری کارون بزرگ(گتوند) در دستور کار قرار گیرد.

 عبدالرضا احسانی نیا عصر سه شنبه در نشست شورای کشاورزی شهرستان گتوند در سالن اجتماعات فرمانداری با اشاره به مشکلات زهکش های کشاورزی افزود: این زهکش ها باید هرچه سریعتر از سوی جهاد کشاورزی و طرح آبیاری کارون بزرگ(گتوند) لایروبی و نقاط آسیب دیده آنها ترمیم شوند.

وی با بیان اینکه ۱۴ کیلومتر از زهکش های بخش عقیلی شهرستان گتوند از سوی طرح آبیاری کارون بزرگ(گتوند) لایروبی شده است، افزود: برخی از زهکش های بخش مرکزی از جمله منطقه کیارس مشکل دارد که باید در طرح آبیاری و جهادکشاورزی نسبت به لایروبی آنها اقدام شود.

احسانی نیا با اشاره به فصل کشت و برداشت محصولات کشاورزی در شهرستان گتوند گفت: حریم اراضی کشاورزی باید رعایت شود و اداره امور عشایر نیز ضمن اسکان عشایر، با درنظر گرفتن پروانه چرای دام عشایر نسبت به ساماندهی آنها اقدام کند.

رئیس شورای کشاورزی شهرستان گتوند با اشاره به مشکلات کشاورزان روستای کوشکک بخش مرکزی و عشایر در خصوص برخی از اراضی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گتوند گفت: مشکلات زمین های مذکور در این منطقه پیگیری می شود.

احسان نیا در ادامه همکاری وتعامل بیشتر طرح آبیاری و جهادکشاورزی با کشاورزان برای عقد قرارداد آب تاکید کرد و افزود: با توجه به ضرر و زیان کشاورزان به ویژه گوجه کاران شهرستان گتوند، طرح آبیاری کارون بزرگ(گتوند) با کشاورزان همکاری لازم را داشته باشد و بخشودگی جرایم را در نظربگیرد.

وی با اشاره به اعتراض و پیگیری برخی از کشاورزان در خصوص کمبود نهاده های کشاورزی گفت: براساس اعلام جهاد کشاورزی سهمیه نهاده های کشاورزی برای شهرستان گتوند بر اساس استاندارد در نظر گرفته شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، ضمن اینکه ۳۰ درصد آن از سوی جهادکشاورزی و ۷۰ درصد را باید کشاورزان تامین کنند.

فرماندار گتوند با اشاره به شیوع کرونا و مبتلا شدن برخی از کشاورزان به این بیماری گفت: با توجه به اینکه کشاورزان نیز در معرض خطر کرونا هستند، رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی آنها ضرورت دارد و باید این بیماری را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا در این نشست تعدادی از کشاورزان حاضر در جلسه نیز مشکلات خود را مطرح و بر لزوم تسریع در رفع آنها از سوی ادارات و دستگاه های ذیربط تاکید کردند.

 گندم، جو، لیمو، انگور، انار، ذرت، بادمجان، خیار، یونجه، سبزی، کلم، کاهو، فلفل، هندوانه، خربزه، هویج، گوجه، سیب زمینی، پیاز، ماش و لوبیا از مهمترین محصولات کشاورزی شهرستان گتوند می‌باشند.

میزان تولید انواع محصولات کشاورزی از سطح اراضی آبی و دیم شهرستان گتوند حدود ۴۶۰ هزار تن است.

شهرستان گتوند با ۲ بخش مرکزی و عقیلی، پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، سماله و ۴۵ روستا و بیش از ۳۲ هزار هکتار اراضی آبی و دیم در شمال استان خوزستان واقع شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار