تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۰۹۷۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۱۰ پرونده خانه مسافر در دزفول تشکیل شد
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان دزفول گفت: ۱۱۰ پرونده خانه مسافر تاکنون در شهرستان دزفول تشکیل شده است.

غلام شجاعی  افزود: تاکنون با ۹۰ پرونده ایجاد خانه مسافر در شهرستان دزفول موافقت شده و مجوز حدود ۵۰ خانه مسافر صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد باغ‌ویلاهای استان خوزستان در شهرستان دزفول هستند، ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های دزفول، این شهرستان حرف اول استان خوزستان را در زمینه باغ‌ویلاها ‌می‌زند.

شجاعی مهترین معضل در زمینه باغ‌ویلاها را نداشتن مجوز از سوی جهاد کشاورزی و تغییر کاربری غیرمجاز عنوان و بیان کرد: یک شرکت خانه مسافر قوی اکنون در استان خوزستان در حال فعالیت است و باغ ویلاها را شناسایی و مجوز خانه مسافر برای آنها صادر می‌کند.

وی از مالکان باغ‌ویلاها با توجه به مسئولیت قانونی آنها در قبال مسافران و گردشگران خواست نسبت به دریافت مجوزهای مربوطه اقدام کنند.

نخستین آموزشگاه گردشگری شمال خوزستان در دزفول راه اندازی شد

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان همچنین با اشاره به افتتاح نخستین آموزشگاه گردشگری شمال خوزستان در دزفول گفت: پیش از این چهار آموزشگاه در خوزستان داشتیم که ۲ آموزشگاه در اهواز، یکی در خرمشهر و دیگری در ماهشهر فعالیت می‌کردند.

وی با اشاره به وجود ۱۶ آژانس گردشگری در شهرستان دزفول افزود: بیشترین تور گردشگری استان خوزستان در شمال این استان فعالیت می‌کنند لذا نیازمند راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی بیشتری در این منطقه هستیم.

شجاعی با بیان اینکه پرونده آموزشگاه کاشفان صنعت با محوریت راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی در شهرستان دزفول صادر شده است، گفت: فراگیران در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت این آموزشگاه شرکت می‌کنند و پس از کسب آموزش‌های لازم گواهینامه رسمی به آنها اعطا می‌شود.

وی با اشاره به اشتغالزایی ۱۲ نفر و ارایه آموزش‌های رشته راهنمای تور و گردشگری در این آموزشگاه افزود: تقریبا ۶۰ نفر در هر دوره ۶ ماهه آموزش های لازم را دریافت می‌کنند و به طور مستقیم جذب آژانس‌های گردشگری می‌شوند.

تعداد آموزشگاه‌های گردشگری خوزستان به ۱۵ آموزشگاه خواهد رسید

شجاعی با بیان اینکه تعداد آموزشگاه‌های گردشگری دزفول تا پایان سال به چهار آموزشگاه می‌رسد، اظهارداشت: تعداد آموزشگاه‌های گردشگری استان خوزستان نیز تا پایان سال به ۱۵ آموزشگاه خواهد رسید.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان بیان کرد: در راستای توسعه گردشگری به ویژه طبیعت‌گردی در شهرستان دزفول با توجه به ظرفیت‌های موجود، هر تور باید یک راهنمای گردشگری داشته باشد.

وی راه اندازی آموزش هتل‌داری و دیگر رشته‌ها در بحث گردشگری را از برنامه‌های گردشگری استان خوزستان عنوان کرد و افزود: هشت عضو هیات علمی دانشگاه‌ها به صورت پاره وقت در آموزشگاه کاشفان صنعت شهرستان دزفول فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

شجاعی با اشاره به کسادی بازار تورهای گردشگری خوزستان در پی شیوع کرونا گفت: فعالیت آموزشگاه‌های گردشگری در راستای پروتکل‌های گردشگری به صورت مجازی دنبال می‌شود.

شهرستان دزفول با داشتن کوه، دشت، جنگل و رودخانه از ظرفیت‌های فراوان گردشگری طبیعی برخوردار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار