تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۲۰۹۷۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وضع مقررات سختگیرانه اجتماعی، شرطی لازم است اما کافی نیست
وضع مقررات سختگیرانه اجتماعی، شرطی لازم است اما کافی نیست
به گزارش خوزنیوز و به نقل روابط عمومی مرکز بهداشت غرب اهواز جلسه هماهنگی مرکز بهداشت غرب اهواز و بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان در اجرای طرح پایلوت غربالگری و رصد و پیگیری بیماران کرونایی در منطقه پردیس اهواز، امروز سه شنبه مورخ 27 آبان ماه با حضور دکتر مهران احمدی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز و دکتر جان گران نژاد مسئول جامعه پزشکی استان خوزستان در دفتر ریاست مرکز بهداشت غرب اهواز برگزار شد.
احمدی گفت: بر این باوریم که به منظور مهار هرچه سریع‌تر شیوع این بیماری، وضع مقررات سختگیرانه اجتماعی، شرطی لازم است اما کافی نیست. نظارت موثر بر نحوه اجرای این مقررات و مقابله بازدارنده با متخلفین، دو عامل مهمی است که پیشنهاد می‌شود برای آن ساز و کار کارآمدتری طراحی شود.
وی تصریح کرد: درعین حال شیوع بیماری کرونا، چگونگی مهار این همه گیری و مقابله با تبعات اجتماعی و اقتصادی آن، به مهم‌ترین چالش پیش روی مدیران نظام سلامت، کادر بهداشتی-درمانی و حتی سیاستگذاران و مسئولین عالی اجرایی در کشورهای مختلف جهان بدل گشته است.
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به افزایش تعاملات مرکز بهداشت غرب اهواز و بسیج جامعه پزشکی استان در غربالگری و رصد بیماران مبتلا به کرونا در منطقه پردیس اهواز به عنوان طرح پایلوت کشوری و نقش مهم و انکار ناپذیر بسیج برای مقابله با این اپیدمی، افزود: در این روزها که با اتفاق غم انگیز افزایش آمار مبتلایان و متوفیان ناشی از این بیماری مواجهیم، ضرورت تحکیم همبستگی بخش بهداشت و درمان با سایر ارگانها مشهودتر و مضاعف گشته است.
رئیس بسیج جامعه پزشکی نیز در ادامه با ابراز تأسف از افزایش شیوع کرونا ویروس در کشور و ابتلا و درگذشت تعدادی از هموطنان عزیزمان از آمادگی نیروهای خود برای همکاری با وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از شیوع گسترده‌تر این بیماری در سطح کشور خبر داد.
جانگیرنژاد افزود: به عنوان عضوی از خانواده بزرگ بهداشت و درمان، حمایت و قدردانی خود را از تلاش‌ها، دغدغه مندی و مواضع ارزشمند مجموعه مرکز بهداشت غرب اهواز در این مدت اعلام کرده و همیاری و تعامل به منظور رفع مشکلات مردم عزیز را جزو وظایف اصلی خود میدانیم.

در این جلسه مقرر شد کارشناسان بهداشت محیط و پیشگیری مرکز بهداشت غرب اهواز آموزش های لازم به نیروهای بسیجی جامعه پزشکی جهت آموزش به فرد کرونا مثبت و خانواده های آنان صورت گیرد، همچنین نیروهای بسیج جامعه پزشکی با شناسایی افراد در معرض خطر از جمله بیماران فشار خونی، دیابت و... همچنین در صورت نیاز ارائه بسته های معیشتی جهت خانواده های کم بضاعت و بی بضاعت، در کنار کارکنان بهداشت و درمان برای مقابله با بیماری کرونا حضور داشته باشند.
برچسب ها: بهداشت ، اهواز ، خوزستان ، کرونا
:
:
:
آخرین اخبار