تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۲۰۹۷۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به مسئله طلاق در خرمشهر به طور ریشه‌ای و بر اساس آمار رسیدگی شود
  امام جمعه خرمشهر گفت: در بحث طلاق انجام کار زیادی مورد نیاز است و برای شروع باید آمار گردآوری شود.

 حجت الاسلام محمدجواد عادل پور بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در سالن جلسات فرمانداری خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: داشتن آمار برای هر گونه برنامه و تدوین برنامه نیاز است اما در خصوص مسئله طلاق در خرمشهر باید آمار پنج سال گذشته جمع آوری شود که اداره ثبت احوال و دادگستری مسئول این کار هستند.

وی افزود: همچنین باید آمار سالیانه طلاق به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارائه و علل و عوامل طلاق در خرمشهر نیز بررسی شود.

امام جمعه خرمشهر خواستار پایش مناطق از نظر طلاق شد و گفت: شناخت میزان طلاق بر اساس مناطق مسکونی می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها مؤثر باشد.

وی همچنین تدوین برنامه سالیانه را برای کاهش تدریجی آمار طلاق به عنوان دیگر مصوبه این شورا اعلام کرد.

حجت الاسلام عادل پور در ادامه به مقتل خوانی مردم عرب خوزستان به یکی از عزاداری‌های سنتی و قابل تبدیل شدن به میراث نامأنوس اشاره کرد و گفت: مقتل خوانی به زبان عربی در مناطق عربی خوزستان بحث ویژه‌ای است و این قابلیت را دارد که به عنوان میراث ناملموس ثبت شود و با توجه به زمان‌بر بودن روند ثبت این میراث، این امر باید اجرایی شود.

وی افزود: سایر عزاداری‌های سنتی خرمشهر حتی اگر به عنوان میراث ثبت نشوند باز هم باید مورد حمایت قرار گیرند؛ زیرا اگر از عزاداری‌های سنتی حمایت نشود ممکن است آسیب بینند و دست‌خوش تغییرات شوند.

امام جمعه خرمشهر همچنین موضوع تغییر نوع نذورات خوراکی را به دیگر انواع نذورات مطرح کرد و گفت: عمده نذورات مردم خرمشهر در بحث خوراک است که باید به سمت تأمین دیگر نیازها همچون کتاب، تجهیزات کامپیوتری و ورزش و موارد دیگر سوق یابد که واعظان و مساجد می‌توانند نقش مؤثری را در این میان داشته باشند.

حجت الاسلام عادل پور بر اهمیت حضور مسئولان ارگان‌ها و پرهیز از شرکت نمایندگانشان در جلسات شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی شورایی قانون‌گذار است و حضور افراد تصمیم گیر و مؤثر در ادارات در جلسات این شورا الزامی است اما برای کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی اگر کارشناس مطلع به جای مسئول هم حضور داشته باشد، ایرادی ندارد چرا که از کارگروه انتظار خروجی می‌رود و تنها حل مشکل مد نظر است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار