تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۲۰۹۷۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۸۰۰ بیمار کرونایی تاکنون در بیمارستان بزرگ دزفول بستری شده‌اند
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، حدود یک هزار و ۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول بستری شده‌اند.

  علی قمیشی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی مدیریت بیماری کرونا شهرستان دزفول که در ساختمان مرکزی دانشگاه جندی‌شاپور برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ‌بر ۳۵ هزار تست کرونا در دزفول گرفته شد که ۱۰ هزار تست از این تعداد مثبت بوده است.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۹ هزار نفر به اورژانس کرونای بیمارستان بزرگ دزفول مراجعه کرده‌اند که سه هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد برای درمان در بیمارستان بستری شده‌اند؛ ضمن اینکه بیش از ۸۰ درصد از این بیماران نیز بهبود یافته‌اند و ترخیص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول، جمعیت تحت پوشش این دانشگاه را ۴۲۸ هزار نفر برشمرد و افزود: ۳۲۵ هزار نفر توسط پرسنل دانشگاه غربالگری شده‌اند.

قمیشی با اشاره به غربالگری چهار هزار مادر باردار در دزفول، تصریح کرد: در این بین ۶۲ زن باردار به کووید- ۱۹ مبتلا شده بودند که ۱۸ نفر از آنها در بیمارستان بستری شدند که این ۱۸ نفر با سلامت کامل از بیمارستان ترخیص شدند.

قدرت چرخش ویروس در دزفول بالاست

وی میانگین تست‌های مثبت نسبت به تعداد نمونه‌گیری در کشور را بین ۱۲ تا ۱۳ درصد دانست و گفت: چگالی تست‌های مثبت در دزفول بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است که این امر نگران‌کننده است و نشان می‌دهد که قدرت چرخش ویروس کرونا در دزفول بسیار بالاست؛ بنابراین مردم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در بالاترین سطح مورد توجه قرار دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد فوتی‌های ناشی از کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول دارای بیماری‌های زمینه‌ای و یا سن بالای ۶۵ سال بوده‌اند، افزود: خانواده‌ها باید نسبت به افرادی که جز این گروه‌ها قرار دارند، توجه و مراقبت بیشتری را داشته باشند.

قمیشی با اشاره به اختصاص ۶ بخش در بیمارستان بزرگ دزفول برای بستری مبتلایان به کرونا، عنوان کرد: ظرفیت بیمارستان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا ۱۸۰ تخت است که در حال حاضر حدود ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند؛ بنابراین اگر دچار ازدیاد آمار مبتلایان شدیم، با مشکل کمبود تخت مواجه خواهیم شد؛ لذا بهترین راه برای پیشگیری از این اتفاق تلخ، همکاری تمام اقشار مردم در راستای رعایت موازین بهداشتی است.

وی اضافه کرد: ۵۶ تخت آی. سی.یو ویژه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول وجود دارد که ۲۵ تخت از این تعداد در روزهای اخیر آماده شده‌اند و تجهیزات آنها نیز خریداری شده است.

قمیشی از تأمین دو دستگاه اکسیژن ساز جدید در بیمارستان بزرگ دزفول خبر داد و افزود: تا پیش از این تنها دو دستگاه اکسیژن ساز وجود داشت؛ یک دستگاه جدید نصب شده است و چهارمین دستگاه اکسیژن ساز نیز تأمین شده و به زودی برای اکسیژن‌رسانی به بیماران بستری نصب خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: بسیاری از مردم تصور می‌کنند که فضای بیمارستان بزرگ دزفول آلوده به کروناست و به همین دلیل برای دریافت خدمات درمانی از جمله عمل‌های جراحی ضروری به بیمارستان مراجعه نمی‌کنند و این در حالی است که این اطمینان را به مردم می‌دهیم که جداسازی بیماران کرونایی و بیماران عادی به صورت دقیق لحاظ شده است و با حداکثر توان تلاش می‌کنیم که این تماس‌ها کمتر شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول از نصب یک دستگاه سی‌تی‌اسکن مجزا در بیمارستان بزرگ دزفول در روزهای آینده خبر داد و افزود: سه هزار و ۷۰۰ بازرسی مشترک در ایام کرونایی توسط دانشگاه انجام شده است.

 بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در حال حاضر شهرهای مسجدسلیمان، آغاجاری، بهبهان، آبادان، اهواز، رامهرمز، امیدیه، شوشتر، دزفول و اندیمشک از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرهای کارون، خرمشهر، رامشیر، باغملک و ماهشهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار