تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۰۹۶۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی با روش های آسان

سینک ظرفشویی همیشه با مشکلات زیادی همراه است، مثل نیاز به تعمیر یا تعویض شیرآلات، تعمیر یا بازسازی لوله کشی، تعویض سیفون و از همه مهمتر گرفتگی لوله فاضلاب که اگر به موقع برای رفع آن اقدام نشود، میتواند علاوه بر خسارات سنگین باعث کثیف شدن منزل هم شود.

گاهی اوقات گرفتگی سینک ظرفشویی آشپزخانه آنقدر سخت و جدی نیست که نتوان بدون استفاده از خدمات تخلیه چاه آن را رفع نمود. اغلب گرفتگی های سینک را در صورت ساده بودن، میتوان با چند روش خانگی کاملا فوری رفع کرد.

در این مطلب قصد داریم چند روش بسیار ساده اما در عین حال قوی را به شما آموزش دهیم تا با استفاده از آنها، با کمترین امکانات بتوانید سریعا مشکلتان را هر جا که هستید رفع کنید. لازم به ذکر است بگوییم که این روش ها تنها برای باز کردن گرفتگی سینک نیست و برای سایر قسمت های منزل مثل حمام، توالت و غیره نیز میتوانید استفاده نمایید.

قبل از هر چیز بهتر است مختصری در مورد دلایل گرفتگی لوله فاضلاب بدانید تا بهتر درک کنید روش هایی که در ادامه توضیح داده می شود چه کاربردی دارند و تاثیرشان چیست.

علل گرفتگی و پس زدن فاضلاب از لوله ها چیست؟

گرفتگی سینک ظرفشویی

 

معمولا زمانی که لوله های فاضلاب با گرفتگی جزئی رو به رو می شوند، آب و فضولات از لوله پس میزند و به بیرون از لوله میریزد. اگر گرفتگی شدید باشد، یا آب دیر پایین میرود و یا اینکه اصلا حجم آب کم نمی شود. در چنین شرایطی لوله کامل مسدوده شده است. به طور کلی دلایل مختلف گرفتگی لوله فاضلاب عبارتند از:

 

  • موی بلند: ریختن موی بلند در لوله میتواند باعث چسبیدن هر چیزی شود و نهایتا گرفتگی شدید شود.
  • دستمال کاغذی: انداختن دستمال کاغذی در توالت به مرور زمان، باعث گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی می شود. البته این اتفاق میتواند برای توالت ایرانی هم بیفتد.
  • اشیا: هر نوع وسیله مانند توپ، ساعت و ... داخل توالت یا لوله بیفتد، مسیر خروجی فاضلاب را مسدود کرده و باعث بالا زدن فاضلاب خواهد شد.
  • روغن و چربی: به مراتب دیده شده که خانم ها روغن و چربی را درون سینک میریزند. این افراد نمی دانند که عمده ترین دلیل گرفتگی سینک ظرفشویی به خاطر ریختن روغن درون آن می باشد.
  • رسوب و جرم: این مورد معمولا به دلیل فرسوده شدن لوله ها و یا قدیمی بودن ساختمان رخ میدهد. همه لوله ها مستعد رسوب گرفتگی هستند و اگر درون آنها رسوب ایجاد شود، میتوانند باعث گرفتگی شدید یا جزئی شوند.
  • مصالح ساختمانی: هنگام بازسازی یا هنگام ساخت و ساز باید حواستان باشد، درون لوله مصالحی ریخته نشود چون سخت ترین نوع گرفتگی مربوط به همین مسئله می باشد.

شاید خیلی از این موارد گرفتگی های سختی را مثل گرفتگی سینک ظرفشویی ایجاد کنند، اما خبر خوب این است که با استفاده از دستگاه فنر برقی تمام آنها قابل رفع شدن هستند بدون اینکه نیاز به کنده کاری یا تخریب داشته باشند.

چطور گرفتگی سینک ظرفشویی را با روش های ساده باز کنیم؟

روش های رفع گرفتگی سینک ظرفشویی

اگر گرفتگی سینک آشپزخانه شدید نباشد با برخی روش های خانگی میتوان آنها را خیلی راحت باز کرد. در ادامه 3 روش به شما آموزش میدهیم که با استفاده از کمترین امکانات بتوانید لوله مسدود شده سینک را باز کنید.

روش اول: استفاده از آب جوش

تشبیه این روش را میتوان ریختن آب روی آتش دانست! آب جوش در 90% موارد میتواند نه تنها گرفتگی سینک را رفع کند، بلکه گرفتگی سایر قسمت های فاضلاب را هم میتواند باز کند. روش استفاده بسیار ساده است. یک کتری آب را برای جوشاندن روی گاز قرار دهید. بعد از جوش آمدن آب، آن را درون سینک بریزید. میتوانید آب کتری را به سه قسمت تقسیم کنید و هر بار یک قسمت را درون لوله بریزید. توجه داشته باشید که اگر سینک پر از آب فاضلابی است، حتما آن را تخلیه کنید و بعد آب جوش را درون آن بریزید. بعد از اینکار نیم ساعت صبر کنید و سپس شیر آب را باز کنید تا نتیجه را بررسی نمایید. اگر مشکل رفع شده بود که هیچ، اگر نتیجه ای نداشت، میتوانید چند مرتبه دیگر این کار را تکرار کنید. امکان دارد در مرحله اول نتیجه بخش نباشد اما در مراحل بعد گرفتگی باز شود.

روش دوم: استفاده از سرکه و جوش شیرین

این روش یکی از بهترین راه کارها برای باز کردن لوله های مسدود شده مثل سینک ظرفشویی است. چیزهایی که شما نیاز دارید:

  • نصف فنجان جوش شیرین
  • یک لیوان سرکه
  • آب گرم

اگر سینک ظرفشویی پر از آب است، حتما آن را خالی کنید. حالا جوش شیرین را درون لوله بریزید و بلافاصله تمام سرکه را روی آن اضافه کنید. در این مرحله ترکیب این دو ماده باعث بالا آمدن آب به همراه کف می شود که در حال جوشیدن است. نباید نگران باشید چون یک امر طبیعی است. همین واکنش سبب از بین رفتن عامل انسداد مثل لجن، چربی و مو می شود. بعد از ریختن سرکه و جوش شیرین باید نیم ساعت تا یک ساعت صبر کنید تا محلول عمل کند. بعد از آن آب گرم یا جوش را درون لوله بریزید تا هر چیزی که مانده شسته شود. در صورت نیاز مثل روش قبل میتوانید چند مرحله دیگر محلول خانگی سرکه و جوش شیرین را استفاده نمایید تا گرفتگی سینک را باز کنید.

روش سوم: ساخت قوی ترین محلول خانگی

محلول های خانگی زیادی وجود دارد که میتوانند انواع گرفتگی لوله فاضلاب را باز کنند، اما قوی ترین آنها چیزی است که در این بخش میخواهیم آموزش دهیم. موادی که نیاز دارید عبارتند از:

  • یک بطری نوشابه
  • نصف فنجان جوش شیرین
  • نصف فنجان نمک
  • یک لیوان سرکه یا کمی بیشتر

مثل روش قبل اگر سینک پر از آب است، آن را خالی کنید. حالا نوشابه را کامل درون لوله سینک خالی کنید. در مرحله بعد جوش شیرین و نمک را داخل لوله بریزید و در آخر سرکه را اضافه کنید. در این مرجله محلول شروع به جوشیدن، کف کردن و بالا آمدن می کند. باز هم نباید نگران باشید، اتفاقی نخواهد افتاد. بعد از 1 ساعت، لوله را با آب جوش یا گرم بشویید.

نکته: اگر سه روش قبل تاثیری در باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی نداشت، به این معنی است که گرفتگی شدید است و نیاز به دستگاه های مخصوص می باشد و باید از شرکت های لوله بازکنی، خدمات مرتبط دریافت نمایید. یکی از شرکت های فعال و معتبر در این زمینه، محموعه آقای لوله بازکن می باشد.

آقای لوله بازکن شرکتی معتبر در زمینه لوله بازکنی

آقای لوله بازکن یکی از شرکت هایی می باشد که در زمینه لوله بازکنی شبانه روزی در تهران فعالیت می کند. این شرکت چند سالی است که تلاش کرده خدماتی با کیفیت به مشتریان خود ارائه دهد. در سراسر تهران اگر مشکل گرفتگی لوله فاضلاب دارید میتوانید با شرکت آقای لوله بازکن تماس بگیرید یا به وبسایت این مجموعه با آدرس https://mrplumber.ir مراجعه نمایید و درخواست اعزام سرویسکار را در کوتاه ترین زمان ثبت نمایید.

:
:
:
آخرین اخبار