تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۰۹۵۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشت پاییزه محصولات کشاورزی در آبادان آغاز شد
  مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: کشت پاییزه محصولات کشاورزی در ۱۱ هزار و ۳۶۲ هکتار از زمین‎‌های کشاورزی و میانه‌کاری نخیلات آبادان آغاز شد.

حسن دشتی‌نژاد  اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار یونجه‌، ۲۰ هکتار کلزا، ۱۹ هکتار ماش و ۱۰ هکتار کنجد و۳۹۳ هکتار سبزی و صیفی زیرکشت رفته است.

وی افزود: همچنین امسال برای نخستین سال ۱۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اروندکنار، چوئبده و روستای مدن به زیرکشت جو اختصاص داده شده است.

دشتی‌نژاد میزان کشت گندم در گندمزارهای آبادان را ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۱۳۶ هکتار به زیر کشت گندم رفت و امسال این رقم به بیش از سه برابر افزایش یافته است.

وی میزان کشت یونجه در قبل از جنگ تحمیلی در شهرستان آبادان را چهار هزار و۲۷۰ هکتار برشمرد و گفت: در حال حاضر بهترین نوع یونجه در شهرستان آبادان یونجه بغدادی است که کشت آن هفت ساله و سالانه ۱۷ چین از آن برداشت می‌شود.

دشتی‌نژاد گفت: به منظور توسعه کشت یونجه اداره ترویج جهاد کشاورزی به ترویج کشت این گونه یونجه بین نخیلات اقدام کرده و کشاورزان انتظار می‌رود سازمان آب و برق خوزستان نسبت به صدور مجوز آب کشاورزی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

کشت و برداشت برنج برای نخسیت بار در اروندکنار

مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به کشت برنج در زمین های کشاورزی اروندکنار گفت: امسال ۲۸ هکتار از زمین های کشاورزی اروند به زیرکشت برنج رفت و هم اکنون برداشت آن آغاز شده است.

دشتی‌نژاد در ادامه گفت: به منظور فراهم کردن کشت پاییزه در زمین‌های کشاورزی آبادان ۵۰۰ هکتار در دهستان نوآباد و نصار منیوحی آبادان توسط قرارگاه عملیات کربلا تسطیح شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار