تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۰۹۴۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشتار مردم خوزستان با پول عربستان/جزئیات دستگیری سرکرده گروهک تروریستی «حرکه‌النضال»
تشکیلات تروریستی گروهک حرکه‌النضال العربی لتحریر الاحواز در سال ۷۶ با پوشش فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و در قالب یک حزب غیرقانونی و فاقد مجوز در ایران آغاز به کار کرد.
فرج‌ا... چعب، سرکرده گروهک تجزیه‌طلب «حرکه‌النضال» عامل اصلی حمله تروریستی خونین ۳۱ شهریور ۹۷ اهواز توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)، شناسایی و به دام افتاد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با اقدامات تخصصی و ترکیبی سربازان گمنام امام زمان (عج)، فرج‌ا... چعب، سرکرده گروهک تجزیه‌طلب حرکه‌النضال شناسایی و دستگیر شد.

در این اطلاعیه آمده‌است: سرکرده گروهک تجزیه‌طلب حرکه‌النضال در سال‌های اخیر قصد چند عملیات بزرگ دیگر در تهران و خوزستان را داشت و اخیرا در حال برنامه‌ریزی برای هدایت عملیات تروریستی جدیدی بود که با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) ناکام ماند.

وزارت اطلاعات با بیان این‌که گروهک حرکه‌النضال تحت حمایت مستقیم سرویس‌های اطلاعاتی عربستان و رژیم‌صهیونیستی قرار دارد، اعلام کرد: به‌رغم صدور حکم بین‌المللی برای سرکردگان این گروه، او عملیات تروریستی در ایران را مدیریت می‌کرد.

این اطلاعیه می‌افزاید: عامل اصلی حمله تروریستی خونین ۳۱ شهریور ۹۷ اهواز که اکنون در دستان وزارت اطلاعات قرار دارد؛ از دیگر عملیات تروریستی و خونین این گروهک نیز جزئیاتی بیان کرده‌است. در حادثه تروریستی ۳۱ شهریور ۹۷ در جریان رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز، این آیین و مردمی که نظاره‌گر رژه بودند مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند که ۲۵نفر شهید و ۶۸نفر زخمی شدند.

تشکیلات تروریستی گروهک حرکه‌النضال العربی لتحریر الاحواز در سال ۷۶ با پوشش فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و در قالب یک حزب غیرقانونی و فاقد مجوز در ایران آغاز به کار کرد.

حبیب جبر نبگان، سرکرده این گروهک تروریستی با همکاری سایر اعضای متواری به اروپا و آمریکا اعضای این گروهک را تشکیل می‌دادند. هرچند اقدامات این گروهک از همان ابتدا بر پایه مقابله با جمهوری اسلامی ایران با هدف تحریک قومیت عرب و در نهایت تجزیه‌طلبی خوزستان برنامه‌ریزی شده‌بود، اما کمتر از هشت سال به تشکیل شاخه نظامی به نام کتائب محی‌الدین آل‌ناصر و انجام اقدامات تروریستی انجامید.

بمبگذاری سال ۸۴ در اهواز حاصل تصمیم اعضای شورای مرکزی این گروهک در جلسات سری آن‌ها بود.

بمبگذاری فرمانداری اهواز، سازمان مسکن و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ساختمان مرکزی طرح توسعه نیشکر، سرقت مسلحانه از بانک صادرات اهواز، انفجار چاه‌های نفت و چند خط لوله انتقال نفت، کشتار مردم بی‌دفاع و چند عملیات تروریستی دیگر از جمله اقدامات شاخه نظامی حرکه‌النضال بود.

شورای مرکزی این حزب با تولید و پخش سی‌دی و بیانیه‌های رسمی در استان خوزستان مسؤولیت همه ترور‌ها و اقدامات مسلحانه خود را پذیرفت و حتی برای تکرار اقدامات تروریستی تهدید کرد.

سرکردگان این گروهک در کشور‌های اروپایی و تحت حمایت آنان با اسامی مستعار به اقدامات تروریستی خود نظیر انفجار در بانک سامان اهواز، بمبگذاری در چند نقطه از پارک ساحلی اهواز، حمله به نیرو‌های نظامی و انتظامی، حمله به اماکن و تاسیسات عمومی همچون عابربانک‌ها و مراکز خدمات شهری و ده‌ها جنایت دیگر ادامه دادند.

اقدامات تروریستی حرکه‌النضال در مجموع به شهادت و مجروحیت بیش از ۴۵۰ نفر از هموطنان بی‌گناه در خوزستان منجر شد.

حمله تروریستی به رژه نیرو‌های نظامی و انتظامی در ۳۱ شهریور سال ۹۷ در اهواز و کشتار بی‌رحمانه شهروندان مظلوم نیز از عملیات تروریستی حرکه‌النضال بوده که مسؤولیت مستقیم آن را سخنگو و سرکردگان گروهک رسما به‌عهده گرفتند.

حمایت آشکار آمریکا از گروهک تجزیه‌طلب

۲۴ و ۲۵ بهمن سال ۹۷ ورشو پایتخت لهستان میزبان نشستی بود به نام صلح و امنیت در خاورمیانه که با هماهنگی آمریکایی‌ها برگزار شد. پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که با لابی‌های گسترده سعی در برگزاری این نشست داشت، می‌خواست اجلاس ورشو را به محلی برای اجماع جهانی علیه ایران تبدیل کند که البته موفق نشد.

با این حال با حمایت مالی آمریکایی‌ها گروهک‌های مختلف ضدانقلاب با ترغیب و فراخوان آمریکایی‌ها خود را به ورشو رسانده تا حداقل بخشی از شوی تبلیغاتی آمریکا علیه ایران را تشکیل دهند. یکی از مسافران ورشو، حبیب فرج‌ا... چعب از اعضای سرکرده گروهک تروریستی حرکه‌النضال بود.

پلیس ایران با پیگیری از طریق اینترپل در سال ۸۶ و با استناد به فعالیت‌های تروریستی حرکه‌النضال و نقش حبیب فرج‌ا... چعب در این عملیات‌ها اعلان قرمز را درخواست کرده که توسط پلیس اینترپل این حکم صادر و همین حکم بین‌المللی موجب شد در صورت ورود وی به فرودگاه، دستگیر شود.

بعد از دستگیری این تروریست در لهستان، جمهوری اسلامی ایران براساس قوانین بین‌المللی که حق محاکمه قضایی فرج‌ا... چعب را به ایران می‌داد، خواهان استرداد وی به ایران شد.

همزمان با درخواست ایران، عربستان سعودی و آمریکایی‌ها نیز فشار‌های خود را به دولت لهستان برای جلوگیری از استرداد این مجرم به ایران آغاز کردند.

حتی آمریکایی‌ها با مشارکت سعودی‌ها، دولت سوئد را به عنوان کشور میزبان حبیب فرج ا... چعب مجبور کردند هیاتی را برای پیگیری وضعیت این تروریست به لهستان اعزام کنند.

سرانجام به رغم ارسال مستندات غیرقابل خدشه از نقش حبیب فرج‌ا... چعب در اقدامات تروریستی متعدد، دادگاه لهستان با فشار کشور‌های آمریکا، سعودی و اسرائیل این تروریست را آزاد کرد.

حیاط خلوت تروریست‌ها

حضور تروریست‌ها در اروپا محدود به گروهک تروریستی حرکه‌النضال نیست، بلکه سایر گروه‌های تروریستی هم آزادانه در کشور‌های اروپایی فعالیت دارند و اقدامات تروریستی خود را علیه ایران و برخی کشور‌های منطقه سازماندهی می‌کنند.

به طور مثال، فرانسه سال‌هاست میزبان رهبران و اعضای گروهک تروریستی منافقین است و امروز دولت آلبانی هم شریک این امر شده‌است. سکونت رهبر گروهک تروریستی پژاک در آلمان هم یکی دیگر از مواردی است که در سابقه حمایت‌های اروپایی‌ها از تروریست‌ها ثبت شده‌است.

حضور تروریست‌ها در اروپا به روشنی بیانگر سیاست‌های دوگانه مقامات غربی درباره مسائلی، چون تروریسم، حقوق بشر،. است. تروریسم از منظر اروپا و آمریکا با توجه به منافع آن‌ها به «تروریسم خوب و بد» تقسیم می‌شود و این نگاهی است که سیاست‌های رهبران کشور‌های غربی بر اساس آن شکل می‌گیرد و تا زمانی که تروریست‌ها به سود غربی‌ها فعالیت می‌کنند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

ادعای حمایت از حقوق اعراب

گروهک تروریستی حرکه‌النضال، مدعی احقاق حقوق اعراب جنوب کشور آن‌هم با انجام اقدامات تروریستی است و ادعا دارد به دنبال باز پس‌گیری حقوق از دست رفته اعراب است.

این در حالی است که عمده حرکت‌های این گروهک تروریستی از بدو تاسیس تاکنون ضربه زدن به منافع هموطنان‌مان در جنوب کشور بوده و با آسیب به اموال عمومی و جان مردم، زندگی را بر ساکنان جنوب کشور و اعراب آن منطقه سخت، تلخ و سیاه کرده‌اند تا جایی که در سال‌های گذشته هرگاه خبری مبنی بر عملیاتی تروریستی، کشتار و بمبگذاری در جنوب کشور و استان خوزستان به گوش می‌رسد، این حوادث با نام گروهک تروریستی حرکه‌النضال گره خورده‌است.

از سوابق دیگر این گروهک تروریستی در دوران هشت سال دفاع مقدس در رکاب صدام و رژیم بعث علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامات مختلفی در استان خوزستان انجام داد و پس از آن نیز تا به امروز با ارتکاب جنایات متعدد در قالب عملیات‌های تروریستی، صد‌ها نفر از شهروندان بی‌گناه عرب‌زبان ایران را به خاک و خون کشیده‌است.

اولین اعترافات فرج‌ا...

حبیب فرج‌ا... چعب در اعترافات کوتاهی که از تلویزیون پخش شد درباره عوامل عملیات تروریستی شهریور سال ۹۷ گفت: حبیب نبگان، یعقوب نیسی و عیسی سواری در عملیات تروریستی ۳۱ شهریور سال ۹۷ اهواز دست داشتند.

وی ادامه داد: سرقت از شرکت پیمانکاری و سرقت مسلحانه از بانک‌صادرات اهواز از جمله اقدامات ما بود و در همان زمان با سرویس اطلاعاتی عربستان، اقدامات‌مان را آغاز کردیم و جلسات متعددی با آنان داشتیم.

فرج‌ا... با اشاره به عملیات تروریستی حرکه‌النضال در شهرستان اهواز و حمایت برخی رسانه‌ها از جمله تلویزیون ایران‌اینترنشنال از این گروهک گفت: تلویزیون ایران اینترنشنال با پول‌های عربستان اداره می‌شود و فقط برای تأسیس آن ۳۰ میلیون یورو صرف شد.

به زودی مستندی درباره اقدامات تروریستی گروهک حرکه‌النضال از تلویزیون پخش خواهدشد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار