تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۲۰۹۳۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قرارگاه خاتم به عنوان تکیه‌گاه در خودکفایی کشور نقش‌آفرینی می‌کند
  فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: این قرارگاه به عنوان یک تکیه گاه بدون وابستگی به خارج ،سازندگی کشور را با کمک دولت در برنامه و دستور کار خود قرار داده است.

 سردار سعید محمد چهارشنبه در آیین کلنگ‌زنی پروژه‌های عمران شهری در آبادان اظهار داشت: مردم آبادان در هشت سال دفاع مقدس این خطه را با پایداری و عزتمندی حفظ کردند و خون پاسداران انقلاب با خون عشایر و مردم این منطقه در هم آمیخته شد و لذا این سرزمین برای ما مقدس است اما در این شهر بوی مظلومیت به مشام می‌رسد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) اظهار داشت:همانطور که در دوران دفاع مقدس پاسداران انقلاب در کنار مردم بودند باید در دوران سازندگی و دوران خدمت‌رسانی هم در کنار آنها باشیم.

وی افزود: قرارگاه خاتم در طول ۳۱ سال عزت آفرینی و توسعه اقتصادی را برای کشورمان به ارمغان آورده است که این مهم با  تکیه بر توان جوانان و نیروهای مستعد بومی در هر منطقه از کشور رقم خورده است.
سردار محمد گفت: پروژه‌های بزرگی مثل ستاره خلیج فارس، فازهای پارس جنوبی و یا پروژه‌های روستایی و محرومیت‌زدایی مانند احداث پل‌های روستایی، خانه‌های بهداشت، پروژه‌های آبرسانی به مناطقی مانند غیزانیه و غیره از جمله افتخارات این قرارگاه در امر خدمت‌رسانی است.
وی خطاب به همکاران خود در این قرارگاه سازندگی افزود: ارزش کارهایی که مستقیم با زندگی مردم در ارتباط است بسیار بیشتر از کارهای بزرگ و در دست اقدام این قرارگاه در کشور است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تصریح کرد: با سفر به جای ‌جای کشور شاهد محرومیت‌های زیادی هستیم که از جمله آن می‌توان به شهر آبادان اشاره کرد اما اکنون با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند امیدوار به اجرای پروژه های اثرگذار در این شهر هستیم.این قرارگاه برای اجرای طرح هایی چون آسفالت و بهسازی خیابان‌های شهر آبادان به میدان آمده است .
سردار محمد همچنین گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی سازمان منطقه آزاد اروند بخشی از منابع اجرای طرح های عمران شهری در آبادان و خرمشهر به صورت تهاتر انجام می شود.
وی  با اشاره به تخصیص ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای تفاهم نامه با سازمان منطقه آزاد اروند یاد آور شد: در فاز نخست این تفاهم نامه با رقمی معادل هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال در چند منطقه آبادان طرح های عمرانی شهری در مدت ۱۸ ماه اجرا می شود.
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش شبانه روزی بتوان این پروژه ها را با سرعت و کیفیت مطلوب به سرانجام رساند.

استاندار خوزستان نیز در این آیین با بیان اینکه سرمایه‌های منجمد در استان خوزستان باید به سرمایه‌های فعال تبدیل شود اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در خوزستان کارهای ارزشمند و بزرگ زیادی بخصوص در حوزه عمرانی از جمله طرح آبرسانی غدیر، ساخت سد کرخه و برخی طرح‌های توسعه‌ای دیگر انجام داده است.

غلامرضا شریعتی  افزود: در استانهای دیگر به سبب انعطاف‌پذیری بیشتر میان مدیران شاهد اجرای پروژهای زیرساختی بزرگ همچون تقاطع‌های همسطح  و مترو توسط قرارگاه خاتم بودیم که مردم خدمات این قرارگاه را به عنوان پیمانکاری امین لمس کردند اما در خوزستان با چنین مواردی مواجه نبودیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اجرای پروژه های بزرگ در استان از سوی دولت یادآور شد: مدیران و مسوولان دیگر استانها با پیگیری توانستند اجرای پروژه های زیادی را در شهرهای خود رقم بزنند اما این اتفاق در خوزستان محقق نشد.

وی افزود: اگر شهرها و مراکز استان‌های دیگر رشد پیدا کرده است بخاطر آن است که شهرداری های از بانک وام گرفته و پروژه‌های مختلفی را اجرایی کردند ولی متاسفانه این اقدامات در استان خوزستان انجام نشده است که نتیجه آن وضعیت کنونی شهرهای خوزستان است.

شریعتی گفت: اکنون آماده‌ایم تا سرمایه‌های منجمد را به سرمایه‌های فعال تبدیل کنیم.  زمین سرمایه منجمد است که دارد به خدمتی برای مردم تبدیل می شود ضمن اینکه این زمین ها هم توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به بیمارستان، ورزشگاه و امثال آن تبدیل شده و باز هم مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

وی افزود: باید از مسوولان انجام اقدامات را مطالبه کرد و اگر از موقعیت ها و ظرفیت ها استفاده نکنیم خطا کاریم. همین نقدینگی و سرمایه گذاری ها است که تبدیل به ایجاد زیرساخت و خدمت می شود، باید حتما منافع شهر و منطقه در نظر گرفته شود.

شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در دولت یازدهم در محدوده منطقه آزاد اروند قرار گرفتند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار