تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۰۹۲۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حرف زدن بس است/دستگاههاي اجرايي پاي كار بيايند
به گزارش خوزنیوز و به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت غرب اهواز  دکتر مهران احمدی بلوطکی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز ضمن انتقاد از برخی اصناف، کارگاهها و دستگاههای اجرایی نسبت به رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی اظهار کرد: متاسفانه برخی از اصناف در روزهایی که با پیک کرونا مواجه هستیم از این شرایط سواستفاده کرده و آنگونه که باید به رعایت بهداشت توجه نمی کنند، کارفرمایان موظف به رعایت بهداشت و توزیع ماسک میان کارگران هستند ، اگر خلاف این امر صورت بگیرد قطعا محدودیت ها بیشتر و مجبور به پلمپ دستگاهای متختلف خواهیم شد.
وی افزود: اگر در شرایطی قرار بگیریم که بنا باشد بین کسب و کار و سلامت مردم یکی را انتخاب کنیم قطعا سلامت مردم اولویت ما خواهد بود چرا که جان مردم با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

اولتیماتوم بهداشت به پست مرکزی
احمدی ادامه داد: برخی دستگاههای اجرایی و اصناف که با شمار بسیاری از ارباب رجوعان مواجه اند باید مساعدت و همکاری لازم را در رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند، به مدیرکل پست مرکزی اولتیماتوم لازم را در این باره داده ایم و بایستی چاره ای در خصوص مراجعان با الکترونیکی کردن نوبت ها و یا افزایش ساعات کاری آنها نیز اندیشیده شود. همچنین دفاتر پیشخوان، پلیس به اضافه 10، بانک ها و...  از این قاعده مستثنی نیستند و باید همکاری لازم را داشته باشند.
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان داشت: چگونه می توان از انتشار ویروس منحوس کرونا جلوگیری کرد وقتی شاهد آن هستیم که برخی ادارات هم حداقل ها را رعایت نمی کنند. ما نمی توانیم با این دیدگاه که شرایط کسب و کار به لحاظ اقتصادی به خطر نیفتد دست روی دست بگذاریم، بهداشت موظف است ورود کند و با هیچ دستگاهی شوخی ندارد.

نفس بیمارستانها از بیماران کرونایی به شماره افتاده است
وی با بیان اینکه بیمارستانهای استان نفسشان از شدت افزایش بیماران کرونایی به شماره افتاده است تصریح کرد: سخت است که علاوه بر افزایش آمار فوتی ها، آمار مبتلایان بد حال هم بالا رفته است، امروز با مرگ و میر کودکان و افراد زیر سی سال بیشتر از قبل مواجه ایم و این یعنی اینکه آنگونه که باید در رعایت دستورالعمل ها موفق عمل نکرده ایم.

با پیک بیماری التور مواجهیم
احمدی با اعلام اینکه در حال حاضر با پیک بیماری التور مواجهیم گفت: با وجود تلاقی فاضلاب با آب رودخانه کارون نگرانی ما چند برابر شده است، این مسئله باعث ظهور بیماری های چون آنفولانزا، روده ای، گوارشی، پوستی و ... می شود، اگر بنا باشد هیچ دستگاهی به وظیفه خود آنگونه که باید عمل نکند، خدا می داند که چه فجایعی را در آینده ای نزدیک باید متحمل شویم.

سرریز فاضلاب خانه های شهرک اکباتان مستقیما به رودخانه کارون
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به شهرک جدید اکباتان و مشکلات پیش رو اظهار کرد: این شهرک در محدوده ی پل فولاد احداث شده است اما نه شهرداری نه آبفا زیر بار رفع مشکلات این خانه های تازه احداث نمی رود، متاسفانه باید گفت که فاضلاب این خانه ها مستقیم به رودخانه کارون سرریز می شود، سوزاندن زباله در این مکان توسط افراد معلوم الحال و لوله کشی های غیرمجاز از دیگر مشکلات این شهرک است.
وی ادامه داد: بزرگترین تالار اهواز در این شهرک احداث شده است و هر متر زمین نزدیک به هشت میلیون تومان فروخته می شود، چرا نباید دستگاههای متولی پای کار بیایند و به این مسائل خاتمه دهند. 

قبرستان سید هادی همچنان بدون متولی
احمدی همچنین به قبرستان سیدهادی اشاره کرد و گفت: هنوز تعیین نشده که متولی این قبرستان چه کسی است، شهرداری اهواز می گوید حمیدیه و حمیدیه می گوید اهواز، و این روزها در شرایط کرونایی با مشکلات عدیده ای در این قبرستان با برگزاری تجمعات و مراسمات مواجهیم که کسی زیر بار نمی رود.

لزوم ورود شهرداری برای ساماندهی بازارچه ها
وی گفت: لازم است برای ساماندهی بازارچه های غیر رسمی شهرداری به صورت جد ورود کند، در خصوص فاضلاب بیمارستانها و تلاقی آنها با رودخانه کارون بررسی های لازم در حال انجام است  و در این خصوص بازرسی های بهداشت به شدت افزایش یافته است. با هیچ بخش درمانی هم شوخی نداریم و با آنها که سلامت مردم را به خطر می اندازند برخورد می شود.
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به بارندگی اخیر در برخی نقاط بیان کرد: خوزستان جور آلایندگی صنایع را بر دوش می کشد، وقتی برخی صنایع در محدوده شهر قرار دارند بی شک نفس مردم هم به شمار ش می افتد، با این وجود اکنون شاهد تجمع مردم از نفس تنگی پس از باران اسیدی و همزمان بیماران کرونایی هستیم، نمی دانم تا کی قرار است بخش درمان زیر این حجم از بیماری ها و بی تدبیری ها له شود.

عزم ملی، نیازمند کاهش آمار مبتلایان به کرونا
احمدی در پایان گفت: کرونا نیازمند عزم ملی است، همه دستگاهای اجرای پای کار بیایند، حرف زدن دیگر بس است و در عمل باید نشان دهیم که در راستای کاهش انتشار این ویروس چه کرده ایم، مستندات لازم را اعلام کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار