تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۲۰۹۲۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ذخیره سدهای خوزستان ۳۰ درصد کاهش یافت
  مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: بنا برگزارش سازمان آب و برق خوزستان میزان آب ذخیره سدهای خوزستان ۳۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

  امید بن‌عباس روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استان اظهار داشت:  سازمان آب و برق خوزستان معتقد است نبود بارندگی موثر در حوضه‌های آبریز علت کاهش ذخیره سدهای استان بوده است.

وی با اشاره به وضعیت بارش‌های استان تا پایان سال جاری بیان کرد: براساس پیش بینی و گزارش‌های اداره کل هواشناسی خوزستان میزان بارش در ماه‌های آذر و دی کمتر از نرمال و در بهمن ماه بیشتر از حد نرمال است.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وضعیت لایروبی رودخانه‌ها و بازه‌های فرسایشی بیان کرد: حدود ۳۱ میلیون مترمکعب در استان نیازمند لایروبی است  اما با توجه به محدودیت منابع مالی ضرورت دارد که توسط کمیته فنی تنها نقاط بحرانی که احتمال آسیب به سکونتگاه‌ وجود دارد شناسایی و آن‌ها  لایروبی شوند.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد نقاط بحرانی فاضلاب و دفع آب های سطحی در شهرها  لایروبی شدند.

بن‌عباس با اشاره به تخریب سیل‌بندها از سوی برخی افراد توضیح داد:  فرمانداران نسبت به افرادی که به سیل‌بندها تعرض می‌کنند  و باعث تخریب آن می‌شوند اعلام جرم کنند و با آن‌ها برخورد صورت گیرد و  همچنین  سازمان جهاد کشاورزی باید در این زمینه نیز  کشاورزان را آموزش دهد.

وی با بیان خطرات ناشی از استقرار عشایر در حاشیه رودخانه‌ها گفت:  عشایر باید از حاشیه رودخانه‌ها جابجا شوند و تنها  نباید به یک تعهد کتبی اکتفا کرد.  

وی با اشاره به افزایش سطح بیمه کشاورزی در خوزستان بیان کرد: بنا بر گزارش جهاد کشاورزی خوزستان در حال حاضر تنها ۴۰ درصد سطح زیرکشت استان تحت پوشش بیمه هستند که این میزان قابل قبول نیست و باید به ۸۰ درصد افزایش یابد.

وی گفت: از این رو ضرورت دارد که جهاد کشاورزی استان مساله اهمیت بیمه  محصولات کشاورزی را برای کشاورزان تبیین و روشن نمایید و اعلام کند که در صورت بیمه نبودن سطح زیر کشت خسارتی به کشاورزان پرداخت نخواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در پایان از هلال احمر خواست نقاط اسکان اضطراری براز شرایط بحرانی را آماده سازی کند و اقلام مورد نیاز این شرایط را در محل مورد نظر انبار و بررسی کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار