تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۲۰۹۲۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرمایه گذاری خوزستان در صنعت تولید سیمان عراق
  معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خوزستان گفت: یک کارخانه سیمان با پیگیری مسوولان استانی در شهر العماره کشور عراق ساخته شده است که نوعی سرمایه گذاری برای صنعت سیمان استان محسوب می شود .

سیدنوراله حسن زاده  بیان کرد: این کارخانه سیمان با مشارکت بخش خصوصی و پیگیری مسوولان خوزستانی در شهر العماره کشور عراق بعد از رایزنیهای فراوان با مسوولان کشور عراق توسط  ساخته شده است.

وی گفت: با بررسی های انجام شده ۱۸ میلیون تن تولید مازاد کلینکر(مواد دانه‌ای به قطر ۳ تا ۲۵ میلی‌مترکه در ساخت سیمان به کار برده می‌شوند) در کارخانه های استان انجام می شود که از این ظرفیت برای درآمدزایی در استان استفاده کردیم.

حسن زاده بیان کرد: با ساخت این کارخانه در عراق کلینکرهای تولید مازاد استان به این کارخانه ارسال و به سیمان تبدیل می شود و در نهایت برای کارخانجات سیمان استان تولید درآمد می شود.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خوزستان افزود: این کار روشی برای فروش مواد اولیه تولید سیمان مازاد تولید شده در استان است و منبع درآمد بسیار خوبی برای استان است.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این کارخانه ۳۰ میلیون دلار هزینه کردیم ادامه داد: ساخت این کارخانه تضمینی برای صنعت تولید سیمان خوزستان است تا دیگر کارخانجات تولید سیمان استان با مشکلات کارگری و نقدینگی مواجه نشوند.

حسن زاده با اشاره به طرح های بزرگی که در استان در دست ساخت است بیان کرد: پالایشگاه بیدبلند از طرح های بزرگ استان است که مراحل پایانی ساخت آن در حال انجام است، ساخت این پروژه در شرایط سخت تحریم ها انجام گرفت و برای توسعه منطقه و استان از طرح های بسیار مهم محسوب می شود.

(پالایشگاه بید بلند بهبهان با تامیـن سرمایه از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، صندوق توسعه ملی و کنسرسیوم بانک ‌های ایرانی به عاملیت بانک سپه در دست احداث است. آذر سال ۱۳۹۵، مجـوز مبلغ ۲.۲ میلیارد دلار از تسـهیلات ارزی صنـدوق توسـعه ملی اخذ شد. همچنیـن اعتبـار اسنادی بخـش پالایشـگاه بـه مبلغ ۹۴۳ میلیـون یورو گشایش یافت و اعتبـار مذکور از دی همان سال فعال شد. برای بهره برداری از این پالایشگاه نیاز به اخذ استانداردهای بین المللی است تا وارد چرخه تولید شود.)

وی افزود: از دیگر پروژه های مهم در استان پتروشیمی مسجد سلیمان  وفولاد روهینا دزفول است که درشرکت تولید فولاد روهینا با مدرنترین روش تولید فولاد انجام می شود.

حسن زاده با اشاره به راه اندازی مجدد کارخانه تولید قند و شکر اهواز ادامه داد: این کارخانه که مدت طولانی تعطیل بود به بخش خصوصی توانمند برای راه اندازی مجدد سپرده شد، این کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۳۱ هزار تن قند و شکر با ایجاد فرصت شغلی برای ۵۰۰ کارگر را دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار