تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۲۰۹۰۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار بروز "تنگی‌نفس پاییزی" در آستانه آغاز بارندگی در خوزستان
  رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به پیش‌بینی آغاز بارندگی و بروز تنگی نفس پاییزی، به خوزستانی‌ها هشدار داد هنگام بارندگی در منزل بمانند و در صورت سابقه بیماری‌های تنفسی، حتما قبل از آغاز بارش به پزشک مراجعه کنند.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به پیش‌بینی بارندگی در استان خوزستان و احتمال افزایش بار مراجعه به بیمارستان‌ها در شرایط کرونایی و در پی تنگی نفس پاییزی، اظهار کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی شده در ابتدای هفته در مناطق شمالی و مرکزی استان خوزستان بارندگی خواهیم داشت، از مردم می‌خواهیم برای جلوگیری از افزایش بار مراجعه به بیمارستان‌ها به نکات توصیه‌شده عمل کنند.

  وی افزود: افرادی که سابقه بیماری‌های تنفسی، آسم، تنگی نفس، خس خس سینه و سرفه‌های خشک دارند، در صورتی که هنوز به پزشک مراجعه نکرده‌اند در یکی دو روز آینده به پزشک مراجعه کنند، به محض آغاز اولین باران در منزل بمانند و در و پنجره را ببندند و اگر اسپری تنفسی در اختیار دارند اسپری تنفسی را استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: دیگر شهروندان نیز در صورت بروز حملات تنفسی می‌توانند اسپری تنفسی سالبوتامول را هر دو تا چهار ساعت استفاه کنند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: افراد دارای مشکلات و حملات تنفسی، باید در محیط‌هایی قرار بگیرند که تبادل جریان هوا با محیط کمتر باشد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار