تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۲۰۸۹۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شتاب بخشی به پروژه های محرومیت زدایی در گرو همکاری و همدلی دستگاهها است
  نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اتحاد و همدلی میان دستگاه ها و نیروهای مسلح باعث شتاب بخشی به پروژه های محرومیت زدایی و افزایش رضایتمندی مردم می شود.

  حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد شامگاه جمعه در رزمایش بسیج سازندگی حضرت نبی اکرم(ص) و آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰ پروژه عمرانی و غیرعمرانی در منطقه منبع آب اهواز اظهار داشت: هر زمانی که دستگاه‌های مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفته و با همدلی تعامل و همکاری داشته اند ، سخت ترین کارها آسان شده و دیگر مسائل مالی در اولویت های بعدی قرار گرفته است.

وی افزود: شاید در این رزمایش هزینه های زیادی صرف نشود اما تاثیرگذاری این پروژه ها برای اهالی این منطقه بسیار بالا بوده و رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ضمن تقدیر از گروه های جهادی و مسئولان استان برای اجرای این پروژه ها گفت:  اقشار ضعیف در سطح استان داریم  و باید برای رفع مشکلات این ولی نعمتان تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی تصریح کرد : اکنون هشت منطقه برای اجرای این پروژه ها پیش بینی شده که مدیریت آن بر عهده قرارگاه جهادی نبی اکرم (ص) است.

حجت السلام و المسلمین موسوی فرد بیان کرد: منطقه منبع آب یکی از مناطقی است که باید به صورت ویژه به آن توجه شود و رفع مشکلات مردم بخصوص اهالی ساکن در دامنه کوه در اولویت قرار گیرد.

وی اظهار داشت : همچنین باید در این منطقه در بحث فرهنگی نیز اقداماتی موثر در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین بر استفاده از ظرفیت نیروهای بومی در شرکت های توسعه نیشکر استان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از نیروهای شرکت توسعه نیشکر استان در حال بازنشستگی هستند قرار شده این شرکت و شرکتهای زیر مجموعه، بیشتر از همیشه از نیروهای بومی استفاده کنند .

فضای خدمت رسانی با همراهی دستگاه ها و خیران بیشتر می شود

 فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان نیز دراین مراسم گفت: همراهی مناسب دستگاه‌ها و خیران با مجموعه گروه های جهادی، فضای خدمت رسانی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم را بیشتر میکند.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور افزود: منبع آب یکی از مناطق محروم است و مانند برخی از مناطق حاشیه ای این شهرستان با کمبودها و محرومیت هایی مواجه است که نیاز به همراهی داشته و اکنون عزم جدی برای خدمات حداقلی جهت رفع مشکلات مردم این منطقه وجود دارد.

وی افزود: در این منطقه علاوه بر گروه های جهادی دستگاه های خدمت رسان نظیر شهرداری و اداره‌ آب و فاضلاب نیز باید برای رفع مشکلات مردم وارد عمل شوند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: این منطقه با مشکلات زیر ساختی فراوانی همراه است که تنها با احداث منازل ایمن و جابجایی اهالی می توان بخش عمده‌ای از معضلات را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: بسیج همواره جهت خدمت به مردم پیشتاز است و اکنون به همت نیروهای بسیجی و طلاب در قالب گروه های جهادی پروژه های متعددی را در این منطقه آغاز کرده ایم.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور بیان کرد:  شرکت فولاد خوزستان نیز برای تعمیر منازل مسکونی منطقه منبع آب اعتبار مناسبی را تامین کرده و امید است بتوانیم این پروژه ها را همزمان با یکدیگر پیش ببریم.

وی گفت: با توجه به گستره وسیع استان، برخی مناطق دیگر نظیر احمدفداله دزفول مشکلات بیشتری دارند که در این مناطق نیز گروه های جهادی در حال خدمت رسانی هستند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان اظهار داشت : بار اصلی انقلاب اسلامی بر دوش مردم است و نباید برای خدمت به این ولی نعمتان ذره ای کوتاهی کنیم.

همچنین سرتیپ شاهوارپور گفت: علاوه بر راه اندازی یک مرکز اشتغالزایی که نقش بسزایی در تامین معیشت اهالی این منطقه دارد، تعمیر و بازسازی ۲۰۰ واحد مسکونی توسط گروه های جهادی آغاز شده است.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان افزود: انتظار می رود خیران در این زمینه همراهی بیشتری با ما داشته باشند تا بتوانیم خدمات بیشتری به این منطقه ارائه دهیم.

۲۵ منزل مسکونی پر خطر در منطقه منبع آب 

استاندار خوزستان نیز در این آیین گفت: در این رزمایش قرار است شرکت های توسعه نیشکر و فولاد خوزستان اعتبارات مناسبی را برای کمک به مردم منبع آب اختصاص دهند و سایر دستگاه ها نیز بر اساس مسئولیت های خود تعهدات مصوب را اجرایی کنند.

غلامرضا شریعتی افزود: راه حل اصولی رفع مشکلات این منطقه جابجایی اهالی منازل پرخطر است که به این منظور یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است اما این پروژه زمان بر است و تا زمان بهره برداری باید منازل را ترمیم و حفظ کنیم .

استاندار خوزستان ادامه داد: ساکنان برخی از منازل پر خطر نیز با تامین منابع مالی جابجا می شوند تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: اکنون ۲۵ منزل مسکونی به نسبت سایر منازل در معرض ریزش کوه قرار دارند که برای جابجایی در اولویت هستند.

شریعتی همچنین در آیین بهره برداری از مرکز اشتغالزایی کوی شهید سلیمانی در جمع خبرنگاران گفت: خرسندیم که به همت سپاه ولیعصر(عج) و خیران این منطقه ، اولین مرکز خوداشتغالی کوی شهید سلیمانی به بهره برداری رسیده و برای جمعی از زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست زمینه اشتغال و تولید فراهم شده است.

وی افزود: این مرکز در آینده توسعه پیدا کرده و فضای مناسب برای ایجاد چندین شغل دیگر فراهم می شود تا نفرات بیشتری بتوانند از این فضا برای تامین معیشت خود استفاده کنند.

منطقه منبع آب اهواز یکی از مناطق حاشیه این شهرستان به شمار می رود که بخش عمده ای از منازل در زمینی با بافت سست قرار داشته و همین امر تاکنون حوادث ناگواری را برای اهالی ایجاد کرده است.

اکنون بازسازی و ترمیم منازل مسکونی و پرخطر توسط گروه‌های جهادی آغاز شده و قرار است ۴۰۰ پروژه عمرانی و غیر عمرانی تا نیمه نخست آذر ماه سال جاری به بهره برداری برسند .

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار