تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۲۰۸۸۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته نخست لیگ‌برتر فوتبال
  سه نماینده فوتبال خوزستان در رقابت‌های لیگ برتر در هفته نخستی مسابقات به مصاف حریفان خود می‌روند و تلاش دارند تا عملکرد خوب خود را در فصل قبل تکرار کنند.

  هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه، و تیم صنعت نفت آبادان در خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند و در تلاشند تا با کسب نتایج ایده‌‍ آل، شروع خوبی در لیگ بیستم داشته باشند.

فصل گذشته لیگ برتر فوتبال کشور با تمام کم و کاستی هایی که داشت با قهرمانی پرسپولیس، نایب قهرمانی استقلال و سومی تیم فولاد خوزستان به پایان رسید اگرچه شیوع کرونا ضربه ای مهلک بر این رقابت ها وارد کرد و موجب کاهش جذابیت مسابقات شد.

تیم فولاد فصل پیش با هدایت جواد نکونام رتبه سوم لیگ برتر باشگاه‌های ایران را کسب کرد و به جام باشگاه‌های آسیا راه یافت که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، نتایج درخشانی کسب کرد. این تیم در فصل گذشته با تمام فراز و نشیب هایی که داشت حتی می توانست نایب قهرمان رقابت ها شود که در نهایت به مقام سوم بسنده کرد.

نکونام با بازیکنان جوان و مستعد فولاد نشان داد که می‌توان با بازیکنان کم نام و نشان تر کارهای بزرگی را انجام داد. فولادی ها توانستند پس از سال‌ها، خیل هواداران فوتبال را به ورزشگاه شهدای فولاد بکشانند و شاهد آشتی دوباره فوتبال دوستان خوزستانی با ورزشگاه ها باشیم.

تیم نفت آبادان که فصل گذشته را با دراگان اسکوچیچ آغاز کرد نتایج خوبی کسب کرد و توانست در صدر جدول رده بندی قرار گیرد اما حواشی اطراف این تیم و کناره گیری مربی کروات طلایی پوشان موجب شد تا روند صعودی این تیم سیر نزولی پیدا کند و از کسب سهمیه جام باشگاه های آسیا ناتوان باشد.

هفته های پایانی لیگ می توانست برای صنعت نفت آبادان بسیار سرنوشت ساز باشد و اگر نفتی ها قدر این فرصت را می‌دانستند، می‌توانستند با صعود به لیگ قهرمانان آسیا بهترین اتفاق را برای فوتبال آبادان و هوادارانشان رقم بزنند. اما نفتی‌ها در این فصل با جذب چندین بازیکن مطرح و سرشناس به دنبال تکرار نتایج فصل قبل خود هستند.

تیم نفت مسجدسلیمان که به جرات می توان گفت پدیده فصل قبل مسابقات بود با مهدی تارتار فصل را عالی شروع کرد و با متوقف کردن همه مدعیان قهرمانی، چشم ها را به خود خیره کرد. این تیم در نیم فصل اول تنها تیم تیم بدون شکست لیگ برتر بود اما رفته رفته با زیاد شدن مشکلات مالی این تیم، روند نزولی به خود گرفت.

 نفت مسجدسلیمان علاوه بر اینکه توانست به رتبه‌های بالایی جدول برسد، در جام حذفی نیز به جمع چهار تیم برتر مسابقات صعود کرد و تنها یک قدم تا دیدار نهایی فاصله داشت. این تیم تنها با ۶ شکست پس از پرسپولیس، سپاهان و استقلال کمترین باخت را در رقابت‌های فصل قبل لیگ برتر داشت که این موضوع نشان از خط دفاع قدرتمند نفت مسجدسلیمان بود.

ذوب آهن – فولاد

سرخپوشان اهوازی در این فصل از رقابت ها شاکله اصلی تیمشان را حفظ کردند و این موضوع به موفقیت تیم جواد نکونام در فصل جدید کمک دوچندانی خواهد کرد اگرچه فولادی ها بازیکنانی همچون شهاب گردان، حسن بیت سعید و هیثم هاشمی زاده را از دست دادند.

با رایزنی باشگاه فولاد پنجره نقل و انتقالاتی این تیم باز شد و فولادی ها در این فصل توانستند بازیکنانی همچون مهران درخشان مهر، بهزاد دودانگه، حسین ابراهیمی، ساسان انصاری، سیدمهران موسوی، سینا شاه عباسی، شروین بزرگ، عارف غلام‌پور،علی سبحانی، محسن فروزان و محمدرضا عباسی را جذب کنند تا دست نکونام روی نیمکت بازتر شود.

تیم فولاد خوزستان با حضور نکونام بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه استقلال توانست در فصل گذشته از میانه های جدول اوج بگیرد و با بازی های درخشان و هوشمندانه خود در لیگ، خود را  به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا معرفی کند. حال هواداران فولاد منتظر هستند تا تیمی متفاوت را در لیگ بیستم و رقابت های آسیایی نظاره گر باشند.

تمایل جواد نکونام به استفاده از بازیکنان جوان، میل به جوانگرایی را در تیم فولاد نشان می‌دهد، چیزی که در گذشته منجر به قهرمانی سرخپوشان اهوازی در لیگ برتر شد و این موضوع می‌تواند بارقه های امید را در دل هواداران فولاد و فوتبال دوستان خوزستانی زنده کند. 

اما فولادی ها در هفته نخست مسابقات به مصاف ذوب آهنی می‌روند که فصل گذشته علاوه بر بازی‌های خوبی که به نمایش گذاشت در انتهای جدول رده بندی قرار گرفت. شاگردان نکونام که از هفت بازی تدارکاتی خود ۶ برد و یک تساوی کسب کردند از انگیزه بالایی برای برد در این دیدار برخوردار هستند.

رحمان رضایی مدافع پیشین تیم ملی کشورمان در این فصل هدایت ذوب آهن را بر عهده گرفت و در فصل نقل و انتقالات بازیکنان خوبی را به خدمت گرفت و به نوعی می توان گفت بهترین خرید این تیم اصفهانی شهاب گردان بازیکنان سابق تیم فولاد بود که عملکرد درخشانی با تیم فولاد داشت.

نبرد نکونام و رضایی ۲ بازیکن سابق تیم ملی در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد.

فولاد عملکرد بسیار خوبی در فصل نقل و انتقالات داشت و به گواه کارشناسان، این تیم در هر پست ۲ بازیکن خوب در اختیار دارد. این موضوع نشان می دهد که نکونام امسال قصد دارد برای سومین بار فولادی‌ها را به قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر برساند و نام خود را بیش از پیش مطرح کند.

نفت آبادان – پیکان

تیم نفت آبادان که فصل گذشته عنوان هفتم جدول رده بندی را به خود اختصاص داد و از نظر هواداران متعصب این تیم نتیجه به نسبت خوبی کسب کرد، در این فصل قدری دیر دست به کار شدند و در انتخاب سرمربی با وسواس خاصی حرکت کرد تا اینکه هدایت تیم به سیدسیروس پورموسوی واگذار شد.

تیم نفت آبادان در این فصل بازیکنانی همچون محمد طیبی، حسن بیت سعید، مهدی زبیدی، فرزین گروسیان، حکیم نصاری، علی عبداله زاده، حامد فلاح زاده، رضا خالقی فر، علی آل کثیر، علی پورمحمد و محسن آقایی را به خدمت گرفت البته عیسی آل کثیر، عقیل کعبی، میلاد جهانی، ناصر سالاری، مصطفی احمدی، رضا جبیره، حسین ساکی، محمد دریس، مسلم مجدمی، محمد قریشی و مهدی ممبینی از این تیم جدا شدند.

نفتی های آبادان در آستانه شروع فصل، در نخستین گام پذیرای پیکان در آبادان هستند؛ تیمی که پس از جدایی عبداله ویسی در روزهای اخیر شرایط مناسبی را برای آماده سازی دنبال نکرده و این فرصت مناسبی برای پورموسوی خواهد داد تا به سه امتیاز این بازی برسد.

تیم پیکان در لیگ گذشته با اما و اگر فراوان توانست جایگاه خود را در لیگ برتر حفظ کند؛ آخرین تقابل پیکان و نفت آبادان به سود تیم خودروسازان به پایان رسید حال باید دید شاگردان پورموسوی قادر به شکست تیم پیکان در ورزشگاه تختی آبادان هستند یا خیر؟ 

نتایج درخشان تیم نفت آبادان در فصل گذشته موجب شده تا سطح انتظارات از این تیم بالاتر رود و این امر کار پورموسوی که به تازگی هدایت نفت آبادان را برعهده گرفته، سخت تر می کند. نفتی های آبادان همچون نفت مسجدسلیمان همچنان در تامین هزینه های جاری خود با مشکلات فراوانی روبه رو هستند که امیدواریم این موضوع در نتیجه گیری آنها موثر نباشد.

تراکتورسازی – نفت مسجدسلیمان

تیم نفت مسجدسلیمان از یک ماه پیش آن هم با یک بودجه محدود کارش را برای لیگ بیستم آغاز کرد. این تیم که فصل گذشته با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه، بهترین نتایج تاریخ خود را در لیگ برتر کسب کرد، در این فصل با ترکیبی از بازیکنان جوان و کم نام و نشان پا به مسابقات لیگ بیستم می گذارد.

تیم نفت مسجدسلیمان فصل گذشته بر خلاف دوره های قبل که تا هفته های انتهایی لیگ تکلیفش مشخص نبود، بازی های بسیار خوبی به نمایش گذاشت تا اینکه با کسب ۳۸ امتیاز در مکان هشتم جدول رده بندی قرار گرفت. این تیم اکنون تمریناتش را در تهران زیر نظر سیدمجتبی حسینی دنبال می‌کند و در این راستا چندین بازی تدارکاتی برگزار کرده است. هنوز مشکلات مالی این تیم پابرجاست و همین امر موجب شده تا آنها در جذب بازیکن مطرح و سرشناس عملکرد ضعیفی داشته باشند.

زاگرس نشینان در این فصل بازیکنانی همچون فرهاد مجد کرمانشاهی، مجتبی مقتدایی، میثم تهیدست، بهروز نوروزی فرد، مصطفی نائیج‌پور، نیما انتظاری، محمدمهدی احمدی، محمد بلبلی، فرید بهزادی کریمی، حسین گودرزی را جذب کردند همچنین بازیکنانی نظیر پیام ملکیان، حبیب فرعباسی،احمد الجبوری، صادق صادقی، مهدی زبیدی، حسین ابراهیمی، علیرضا علیزاده، سعید کریمی و عماد میرجوان را از دست دادند.

مصاف نفت و تراکتور نبرد دارا و ندار فوتبال ایران محسوب می‌شود که به لحاظ امکانات، بازیکن و سایر موارد تفاوت زیادی با هم دارند. اگرچه در فوتبال نتایج غیرقابل پیس بینی بوده و نمی توان گفت یک تیم از پیش بازنده است، مهدی تارتار فصل گذشته با نفت مسجدسلیمان نشان داد که با بازیکنان گمنام هم می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

نفتی ها اگر می‌خواهند نتایج فصل قبل را تکرار کنند باید از همان ابتدای مسابقات امتیازات لازم را جمع آوری کنند تا در نیم فصل دوم با خیال راحت بازی های خود را دنبال کنند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته اول لیگ برتر:

جمعه ۱۶ آبان:

ذوب آهن – فولاد ( ورزشگاه فولادشهر اصفهان ساعت ۱۶:۳۰)

تراکتورسازی – نفت مسجدسلیمان ( ورزشگاه یادگار امام تبریز ساعت ۱۶:۴۵)

شنبه ۱۷ آبان:

نفت آبادان – پیکان (ورزشگاه تختی آبادان ساعت ۱۶:۴۵)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار