تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۰۸۷۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت ۱۵ مدرسه در گتوند / فرسودگی ۳۰ مدرسه شهرستان
رئیس آموزش و پرورش گتوند با اشاره به وضعیت فضای آموزشی این شهرستان، گفت: اکنون بیش از ۱۵ پروژه آموزشی با کمک خیرین و اداره‌کل نوسازی مدارس خوزستان در حال انجام است.

حسین اسدی‌پور اظهار کرد: حدود ۲ سال است که مجمع خیرین مدرسه‌ساز گتوند تشکیل شده و در طول این مدت اقدامات خوبی در زمینه مدرسه‌سازی انجام شده است. اکنون نیز بیش از ۱۵ پروژه آموزشی با کمک خیرین و اداره‌کل نوسازی مدارس خوزستان در حال انجام است.

وی با اشاره به بخشی از مدرسه‌های در حال احداث در این شهرستان، افزود: ۴۰ درصد ساخت یک مدرسه ابتدایی چهار کلاسه در روستای چغامله گتوند انجام شده، ضمن این‌که عملیات اجرایی یک مدرسه ابتدایی در روستای کوشک نیز در حال انجام است. همچنین یک مدرسه در مرکز شهر گتوند توسط خانواده یکی از شهدا در حال احداث است. 

رئیس آموزش و پرورش گتوند با اشاره به ساخت ۲ کلاس و یک سالن برای دانش‌آموزان استثنایی این شهرستان، گفت: یک مدرسه چهار کلاسه در روستای کایدان، یک مدرسه شش کلاسه ابتدایی و یک مدرسه چهار کلاسه متوسطه اول در روستای سیدان نیز در حال تکمیل است.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی ۲ مدرسه دیگر در روز گذشته (یکشنبه)، عنوان کرد: عملیات ساخت ۲ مدرسه سه و شش کلاسه در شهر ترکالکی گتوند از روز گذشته آغاز شد. عملیات اجرایی این پروژه‌ها با کمک خیرین مدرسه‌ساز و اداره‌کل نوسازی مدارس خوزستان آغاز شده‌اند.

اسدی‌پور با بیان این‌که از نظر ساخت مدرسه هیچ کدام از شهرستان‌ها مانند گتوند نیست، تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته با کمک خیرین توانسته‌ایم در استان در ساخت مدرسه جزو رتبه‌های اول باشیم. این فعالیت و همکاری را با خیرین ادامه خواهیم داد و تا یک سال آینده نیز همه مدارس فرسوده شهرستان را با کمک خیرین نوسازی می‌کنیم. 

وی همچنین با بیان این‌که از نظر فضای آموزشی با معضل مواجه نیستیم زیرا افزایش چشمگیر دانش‌آموزان را نداشته‌ایم، گفت:‌ در شهرستان گتوند ۱۳ هزار دانش آموز داشتیم که امسال این تعداد به ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است. خوشبختانه از نظر فضای آموزشی، مشکل کمبود کلاس نداریم اما ۳۰ آموزشگاه فرسوده و خطرساز هستند که باید سریعا ایمن‌سازی شوند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار