تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۲۰۸۶۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک‌هزارو 200 تن روغن در بازارهای خوزستان توزیع شد/ فروشگاه‌های بزرگ روغن انبار کرده بودند
معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت با اشاره به تخلیه قفسه‌های روغن در فروشگاه‌های بزرگ، گفت: ظرف سه روز گذشته حدود یک‌هزارو 200 تن روغن از کارخانجات داخلی در بازار استان توزیع شد.
  حدود یک هفته است که شهروندان خوزستانی از افزایش قیمت و کمبود روغن خوراکی  در بازار گله‌مند بودند به طوری که هر بطری  یک کیلویی روغن با فاصله دو سه روز چند درصد افزایش نرخ را بهمراه داشت.

رحمان ناصریان معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در این رابطه طی گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: چند روز گذشته به دلیل مشکلاتی که در بندر به وجود آمد سامانه ورود و خروج کالا قطع شده بود که این مشکل از روز چهارشنبه حل شده و به مقدار کافی روغن در حال توزیع در بازار است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 60 تا 80 درصد روغن خام داخل از خارج از کشور تامین می‌شود، افزود: ظرف سه روز گذشته حدود یک هزارو 200 تن روغن از کارخانجات داخلی در بازار استان توزیع شد.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت گفت: تعداد زیادی از فروشگاه‌ها به ویژه فروشگاه‌ها بزرگ در شرایطی که بازار روغن دچار نوسان شد اقدام به جمع کردن قفسه‌های روغن از فروشگاه‌های خود شدند تا سبب بالا رفتن قیمت روغن بشوند.

ناصریان با تاکید بر اینکه رفتار غیر منطقی فروشگاه هیچ تغییری در قیمت مصوب روغن ایجاد نکرد، افزود: این در حالی است که روغن به وفور در انبارهای آن‌ها موجود بود اما آن را از چرخه توزیع خارج کردند.

وی بیان کرد: روز شنبه و یکشنبه هفته گذشته که به یکی از فروشگاه مراجعه کرده بودم تا وضعیت توزیع روغن را از نزدیک مشاهده کنم متوجه جمع آوری روغن‌ها از قفسه‌ها توسط کارگر فروشگاه شدم.

ناصریان افزود: از مدیر و کارگر فروشگاه سوال کردم چرا روغن‌ها را جمع‌آوری می‌کند؟ کارگر فروشگاه پاسخ داد: دستور از تهران داریم این در حالی است که اطلاع نداشتند که بنده از سوی صمت برای بازرسی آمده بودم.

وی با تاکید بر اینکه با موارد تخلف برخورد شده است، عنوان کرد: به تمام واحدهای منتخب در سطح شهر اهواز به ویژه برای بالغ بر 15 عمده فروش تعیین سهیمه کردیم علاوه بر این به میزان کافی روغن در فروشگاهی اتکا، کوروش و شهر خرید توزیع شد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار