تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۲۰۸۶۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بروز آثار کاهش رعایت پروتکل‌ها در خوزستان در ۲ هفته آینده
استاندار خوزستان گفت: استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول هفته‌های گذشته کاهش پیدا کرده است و روند رعایت کردن پروتکل‌ها در ادارات در اماکن و غیره نیز کاهش پیدا کرده است و خدای نکرده ظرف دو هفته آینده اثرات آن بروز خواهد داشت.

غلامرضا شریعتی در پایان نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که امروز (۱۰ آبان‌ماه) برگزار شد، توضیح داد: شرایط استان خوزستان به شکلی است که روند ابتلا به بیماری بالا اما کنترل‌شده و شیب افزایشی، ملایم است.

وی افزود: زمانی می‌توانیم خوشحال باشیم که رقم ابتلا را به سمت کاهش پیش ببریم. تا این روند به سمت کاهش پیش نرود ما همچنان گرفتار هستیم و بیماران و بستری‌ها و تلفات جدید را در میزانی که متاسفانه میزان کمی هم نیست، خواهیم داشت.

استاندار خوزستان گفت: به صورت نسبی نسبت به کشور شرایط مناسب‌تری داریم اما استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول هفته‌های گذشته کاهش پیدا کرده است و روند رعایت کردن پروتکل‌ها در ادارات در اماکن و غیره نیز کاهش پیدا کرده است و خدای نکرده ظرف دو هفته آینده اثرات آن بروز خواهد داشت.

وی افزود: باید همه مردم و نخبگان سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های مختلف دست به دست هم دهند و مردم را دعوت کنند که رعایت کنند و خسته نشوند. جز با رعایت اصول بهداشتی، امکان کنترل شرایط را نداریم.

شریعتی گفت: فرمانداران را مکلف و موظف کرده‌ام که به طور جدی در طول هفته‌های آینده روند را تغییر دهند و برخورد کنند و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز با کسانی که به سلامت جامعه آسیب بزنند و مردم را به خطر می‌اندازند، برخورد جدی کند.

وی بیان کرد: روند انتقال به صورت دورهمی‌های خانوادگی شده است. البته دید و بازدید بسیار خوب است و در اسلام توصیه شده است اما برای امر مهم‌تر که تندرستی و سلامتی است باید این سنت پسندیده را به صورت مجازی برگزار کنیم تا بتوانیم کرونا را کنترل کنیم.

استاندار خوزستان گفت: با شناسایی دارو یا واکسن، فرصت برای این امور زیاد است. از مردم خواهش می‌کنم در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها حضور پیدا نکنند زیرا این تجمعات، عامل انتقال بیماری است.

وی افزود: نقش اساسی و مهم را مردم دارند؛ مردم نباید خسته شوند و حساسیت آن‌ها نباید کم‌ شود. فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز مراقبت کنند.

شریعتی گفت: اعلام شده است اهواز و مسجدسلیمان شرایط پرخطری دارند و ساعت کار ادارات در این دو شهرستان از چهارشنبه هفته جاری تا اطلاع بعدی از ساعت ۸ تا ۱۳:۳۰ خواهد بود  و در عین حال باید گروه‌های ۳ و ۴ مشاغل نیز تعطیل شوند.

وی بیان کرد: سازمان‌های مختلف از جمله ورزش و جوانان و ارشاد اسلامی باید گروه‌های مرتبط و زیر مجموعه خود را مراقبت و مواظبت کنند و پیشگیری کنند تا ان‌شاالله شرایط بهتری بتوانیم داشته باشیم.

شریعتی گفت: امسال مراسم ۱۳ آبان نداریم و به صورت مجازی برگزار می‌شود. همچنین جشن‌های هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم نیز در سطح مساجد برگزار نمی‌شود و به صورت مجازی خواهد بود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار