تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۲۰۸۶۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به عملکرد نمایندگان خوزستان در مرحله رفت لیگ برتر کشتی فرنگی کشور
  چهار نماینده کشتی خوزستان در نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی کشور با وجود فراز و نشیب‌های زیاد، در مصاف با حریفان نتایج خوبی کسب کردند به گونه‌ای که رضایت کشتی دوستان خوزستانی را جلب کردند.

 مرحله رفت بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی کشور در حالی به پایان رسید که تیم‌ فولاد اکسین خوزستان در گروه الف با قرار گرفتن در جایگاه نخست جدول رده بندی، قدرت کشتی خوزستان را به سایر حریفان دیکته کرد؛ همچنین تیم‌های سینا صنعت، آریو برزن با قرار گرفتن در جایگاه دوم و چهارم جدول گروه الف نتایجی خوبی گرفتند که این موضوع نشان از قدرت کشتی خوزستان در سطح اول کشور دارد.

تیم احتشام گستر اهواز که اولین سال حضورش در این پیکارها را تجربه می کند در گروه ب این مسابقات عنوان پنجم را به خود اختصاص داد.

تیم فولاد اکسین با چهار برد و شکست تمام حریفانش نشان داد که ساز خود را برای قهرمانی کوک کرده است. این تیم از کشتی گیران سرشناس و ملی پوش استان بهره می برد و این موضوع شانس آنها را برای قهرمانی بیشتر می کند.

در این تیم کشتی گیرانی همچون پویا ناصرپور، امین کاویانی نژاد، رامین طاهری، پارسا نظری، مهرداد مردانی و محمد سرخه حضور دارند که هر کدام سابقه حضور در تیم ملی را دارند.

تیم سینا صنعت ایذه دیگر نماینده قدرتمند استان در این پیکارها، در حالی که فرصت چندانی برای آماده سازی نداشت اما نتایج درخشانی کسب کرد، نماینده استان با سه برد و یک باخت در جایگاه دوم گروه قرار گرفت.

ملک محمد بویری که خود اهل ایذه است هدایت سینا صنعت را برعهده داشته و در این فصل کشتی گیران جوان و کاملا بومی در اختیار دارد. تیم سینا صنعت سابقه قهرمانی در لیگ برتر ایران و جام باشگاه های جهان را  در کارنامه دارد و از این حیث باتجربه است.

مسئولان این تیم ابتدا از حضور در مسابقات لیگ برتر ممانعت کردند و این امر موجب شد کشتی گیران و مربیان استان در قالب تیم یزد در مسابقات شرکت کنند اما با کناره گیری این تیم از مسابقات، مسئولان باشگاه سینا صنعت مجددا تصمیم به شرکت در مسابقات گرفته و با ترکیب تیم منحل شده یزد پا به مسابقات گذاشتند.

تیم آریو برزن بهبهان دیگر نماینده استان در لیگ، دومین سال حضورش در مسابقات را تجربه می کند. این تیم با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه گام به مسابقات گذاشت و عملکرد نسبتا خوبی داشت.

بهبهان همچون اندیمشک و ایذه جزو نقاط کشتی خیز استان است و کشتی گیران بسیاری همچون مهدی محسن نژاد عضو ثابت تیم ملی در این منطقه حضور دارند که نیاز به توجه بیشتری دارند.

این تیم خوزستانی در مرحله رفت مسابقات با یک برد و سه شکست در مکان چهارم جدول قرار گرفت.

تیم احتشام گستر اهواز برای اولین بار با ترکیبی از کشتی گیران نوجوان و جوان در رقابت های لیگ برتر حاضر شد تا شانس خود را در این پیکارها آزمایش کند.

این نماینده استان در مرحله رفت مسابقات کار بسیار سختی مقابل حریفان سرشناسی همچون بازار بزرگ ایران، دانشگاه آزاد و صبا کردستان داشت و تمام مسابقات خود را با شکست واگذار کرد.

اردوان صاحب سرپرست هیات کشتی خوزستان گفت: عملکرد نمایندگان استان در لیگ امسال بسیار خوب بود. تیم های استان با ترکیب کاملا بومی در مسابقات حاضر شدند که نتایج خوبی کسب کردند.

وی با بیان اینکه خوزستان قطب کشتی فرنگی کشور است گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل استان می توان شاهد حضور یک تیم خوزستانی در فینال مسابقات بود.

مرحله برگشت بیستمین دوره لیگ برتر کشتی نیز بعد از مسابقات جهانی که قرار است از ۲۲ تا ۳۰ آذرماه در صربستان برگزار شود، پیگیری خواهد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار