تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۲۰۸۵۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خانه‌های مجاهد و محسنی به اقامتگاه‌های سنتی تبدیل می‌شوند
چناری گفت: خانه‌های تاریخی مجاهد و محسنی در دزفول به مجموعه‌های سنتی و اقامتگاهی برای گردشگران تبدیل می‌شوند.
 مهدی چناری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول  به بازدید از "خانه‌های تاریخی مجاهد و محسنی" به همراه دوایی فر شهردار این شهرستان اشاره کرد و گفت: بنای تاریخی مجاهد واقع در محله شاه رکن الدین جزو بنا‌های با ارزش دوره قاجار است.

او با اشاره به خریداری "بنای تاریخی مجاهد" از سوی ربیعی سرمایه گذار بخش خصوصی افزود: در فاز اول، این بنا به اقامتگاه سنتی برای گردشگرانی که برای بازدید از شهر دزفول سفر می‌کنند تبدیل خواهد شد که علاوه بر ایجاد اشتغال، سبب جذب گردشگر از نقاط مختلف دنیا و کشور و  همچنین معرفی ظرفیت های شهرستان می‌‌شود.

چناری درخصوص خانه محسنی بیان داشت: این بنای تاریخی و با ارزش در مجاورت خانه مجاهد قرار دارد و براساس برنامه ریزی های انجام شده در فاز دوم به مجموعه سنتی و اقامتگاهی موجود در دزفول اضافه می شود، البته برای تحقق این امر پیگیر دریافت مجوز و تسهیلات هستیم، ضمن اینکه مرمت و بازسازی این بنا‌ها را که تحت نظارت میراث فرهنگی شهرستان هستند، با نظارت مهدی شیربتی انجام خواهیم داد.

دزفول خانه‌ها و بنا‌های تاریخی بسیار زیبایی دارد و خانه‌های تاریخی "مجاهد" و "محسنی" جزو زیباترین و دیدنی‌ترین آثار در بافت کهن و محله قدیمی شاه رکن الدین واقع در خیابان طالقانی، کوچه شهید دیانی واقع شده است که گردشگران زیادی را برای بازدید از آن‌ها جذب می‌کند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار