تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۲۰۸۵۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فصل صید پاییزه آبزیان دریایی در خوزستان آغاز شد
 فصل صید پاییزه آبزیان دریایی در خوزستان آغاز شد

استاندار خوزستان در آیین آغاز فصل صید پاییزه آبزیان دریایی در بندر چوئبده گفت: صید و صیادی علاوه بر اینکه ارزآوری خوبی برای اقتصاد کشور و استان دارد، به عنوان رزق و معیشت بسیاری از هم‌استانی‌ها شناخته شده است و مسئولان باید نسبت به رفع مشکلات آبزی‌پروری اقدامات اساسی انجام دهند.

غلامرضا شریعتی در آیین آغاز فصل صید پاییزه آبزیان دریایی در بندر چوئبده آبادان با اعلام آغاز رسمی این فصل گفت: با بررسی صحبت‌های فعالان این حوزه و مشکلات موجود که از سوی اتحادیه استانی مطرح شد، تصمیماتی در رابطه با رفع این مشکلات گرفته شد.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری خوزستان، وی افزود: دستور دادیم هر دو ماه به منظور رصد مشکلات این حوزه و رفع آن‌ها نشستی با محوریت اداره‌کل شیلات استان، معاونت امنیتی انتظامی استانداری و فرمانداری‌های فعال در حوزه آبزی‌پروری تشکیل شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه تمام مسئولان استانی باید برای رفع مشکلات صید و صیادی استان پای کار باشند گفت: صید و صیادی علاوه بر اینکه ارزآوری خوبی برای اقتصاد کشور و استان دارد، به عنوان رزق و معیشت بسیاری از هم‌استانی‌ها شناخته شده است و مسئولان باید نسبت به رفع مشکلات آبزی‌پروری اقدامات اساسی انجام دهند و ما نیز در جهت رفع معضلات مربوطه کنار آن‌ها خواهیم بود.

رئیس کارگروه صید و صیادی خوزستان با اشاره به فعالیت دو مرکز تحقیقاتی صید و صیادی در اهواز و بندر امام(ره) گفت: اقدامات موثری با پای کار بودن اداره‌کل شیلات استان در تحقیقات پژوهشی و حوزه رهاسازی آبزیان در رودخانه‌ها، تالاب‌ها و دریا صورت گرفته است.

وی افزود: امیدواریم با برنامه‌های پیش رو بتوانیم مشکلات صید و صیادی استان خوزستان را رفع کنیم.

 در این فصل که به طور معمول ۴۵ روز طول خواهد کشید، صیدگاه بوسیف، خور واسطه و خوریات ماهشهر، محدوده صید استان خوزستان خواهند بود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار