تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۰۸۵۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دستگاه قضایی/ سلامت و کارآمدی، اعتماد می آفریند
حجت الاسلام مرادی گفت: سلامت و کارآمدی دو راهبرد مهم و اساسی برای ایجاد اعتماد مردم به دستگاه قضایی است.

  حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در مراسم تکریم و معارفه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دستگاه قضایی محسوب می‌شود و سلامت و کارآمدی، ۲ راهبرد مهم و اساسی برای ایجاد این اعتماد است.

او بر جلوگیری از هر آسیبی که به این اعتماد ضربه می‌زند تاکید کرد و افزود: دستگاه قضایی به منزله پشتوانه اجرای عدالت در جامعه شناخته می‌شود که با استفاده از همه ظرفیت‌ها به منظور جلب رضایت عمومی گام برمی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی با بیان اینکه با اصلاح نقاط ضعف و کاستی‌های ساختاری، زمینه‌های استحکام و پایداری نظام، امنیت و آرامش برای مردم فراهم می‌شود، اظهار داشت: دشمن با توجه به رویکرد و عملکرد قوه قضائیه در مبارزه جدی و قاطع با فساد، با ایجاد هجمه‌ها به دنبال آسیب رساندن به دستگاه قضایی است و همکاران این حوزه باید توجه داشته باشند که امر سلامت، کارآمدی و رفع نقاط ضعف و همچنین حفاظت و صیانت از مجموعه دستگاه قضایی الزامی است و باید در این زمینه تلاش کنند.

او مسئله مراقبت، نظارت و حفاظت را مسئله‌ای مهم و امری ضروری و تأکید شده در شرع مقدس اسلام، مکتب دینی و قوانین ارزیابی دانست، بیان کرد: هنر فرد ناظر و عنصر حفاظتی در مجموعه دستگاه قضایی این است که اقدامات پیشگیرانه را به نحوی اجرا نماید که افراد در مسیر فساد قرار نگیرند، چرا که با این رویکرد ضمن حفظ مجموعه از آسیب ها، هزینه کمتری برای فرد و مجموعه ایجاد می‌گردد.

رئیس دستگاه قضایی خوزستان ادامه داد: یکی از وظایف ذاتی قوه قضائیه مبارزه قاطع با متخلفان و مفسدین درون و خارج از سیستم قضایی است و در برخورد با فساد چه خرد یا کلان و در هر سطحی که باشد اهتمام ویژه دارد و فضا را برای مفسدین و متخلفان نا امن خواهد کرد.

مهدوی قائم مقام مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه یکی از اصلی‌ترین وظیفه کارگزارن نظام را حفاظت و صیانت از دستاورد‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بر شمرد و تصریح کرد: وظیفه اصلی کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی حفاظت و صیانت از دستاورد‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و لازمه آن سلامت نظام و تحقق سلامت نظام، مبارزه قاطع و جدی با فساد و پیشگیری از وقوع جرائم و فساد است.

او با بیان اینکه امروزه کارآمدی و اثربخشی قوه قضائیه در بین مردم باور ذهنی ایجاد کرده و دشمن به دنبال فروپاشی این باور‌ها و ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: باید در برابر نقشه‌های شوم دشمن هوشیار باشیم، ضمن اینکه توسعه و تقویت گفتمان عدالت در جامعه امری ضروری محسوب می‌شود، چراکه گفتمان عدالت از اساسی‌ترین و از نیاز‌های بنیادین جامعه است که باید در کشور توسعه و تقویت شود و توقف آن صحیح نیست.

در پایان این مراسم از زحمات، خدمات و تلاش‌های علی غیاثوند مدیر سابق حفاظت و اطلاعات دادگستری خوزستان در طول تصدی او در این مسئولیت تقدیر و صادق جعفری چگنی به عنوان مدیر جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان معرفی شد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار