تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۰۸۵۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سنجش نزدیک به ۶۲ هزار نوآموز پایه اول و پیش دبستانی خوزستانی، تاکنون
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از سنجش ۶۱ هزار و ۷۲۶ نوآموز پایه اول و پیش دبستانی در استان تاکنون خبر داد و گفت: سنجش تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

علی ممبینی با اشاره به آخرین آمار سنجش سلامت نوآموزان و کودکان مقطع پیش دبستانی‌ استان، اظهار کرد: در مقطع پیش‌دبستانی تاکنون ۲ هزار و ۵۲۰ نفر سنجش شده‌اند و ۵ هزار و ۷ نفر نیز در سامانه، نوبت‌گیری کرده‌اند و در نوبت سنجش هستند. از ۲ هزار و ۵۲۰ نفر، ۱۵۲ نفر ارجاع هوش، ۹ نفر ارجاع شنوایی، ۱۴۰ نفر ارجاع بینایی و ۳ نفر ارجاع جسمی حرکتی شده‌اند.

وی با بیان اینکه سنجش پیش دبستانی‌ها و نوآموزان تا پایان آبان ادامه دارد، افزود: همچنین تاکنون ۵۹ هزار و ۲۰۶ نفر کودک بدو ورود به پایه اول سنجش شده‌اند و ۶۴ هزار و ۶۱۶ نفر نیز نوبت‌گیری کرده‌اند. از تعداد نوآموزان سنجش شده، ۵ هزار و ۸ نفر ارجاع هوش، ۸۲۷ نفر ارجاع شنوایی، ۳ هزار و ۸۵۴ نفر ارجاع بینایی و ۱۱۷ نفر ارجاع جسمی حرکتی شده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: اگر به طور کل بخش پیش‌دبستانی و پایه اول را با هم تاکنون در نظر بگیریم ۶۱ هزار و ۷۲۶ نفر ارزیابی شدند. همچنین سال قبل، ۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر را در مقطع پیش‌دبستانی ارزیابی کردیم که اکنون نیازی به سنجش برای ورود به پایه اول ندارند که باید این تعداد را به ۵۹ هزار و ۲۰۶ نفر اضافه کرد تا آمار سنجش کل نوآموزان بدو ورود به پایه اول مشخص شود.

ممبینی با بیان اینکه همچنین سه پایگاه عشایری از ۱۵ مهر فعال شدند و در حال انجام سنجش هستند، ادامه داد: با توجه به شرایط کشور امکان دارد همه نوآموزان سنجش نشوند اما تلاش ما بر این است که عمده نوآموزان بدو ورود به پایه اول ارزیابی شوند. اما سنجش در پیش‌دبستانی را اختیاری قرار دادیم و تأکید ما بر سنجش دانش‌آموزان پایه اول است.

وی در پایان بیان کرد: سنجش نوآموزان بدو ورود به پایه اول و پیش دبستانی‌ها تا پایان آبان ادامه دارد؛ لذا به والدین توصیه می‌کنیم اگر نوبت سنجش برای فرزند خود گرفته‌اند حتماً در نوبت مقرر حضور پیدا کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار