تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۰۸۵۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان:
بستری جوانان بدحال مبتلا به کرونا در هندیجان رو به افزایش است
 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان گفت: بستری جوانان بدحال مبتلا به کرونا در این شهرستان به‌دلیل بی‌توجهی این گروه سنی به دستورالعمل‌های بهداشتی رو به افزایش است.

 داود رئیسی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران نسبت به بی‌توجهی جوانان هندیجانی از تبعات ابتلا به کرونا هشدار داد و اظهارداشت: روند ابتلای بیماران در این شهرستان افزیش بسیار زیادی پیدا کرده و موارد بستری بین جوانان، شرایط نگران کننده‌ای را رقم زده است.

وی با بیان اینکه هندیجان در پیک سوم کرونا در کشور از شرایط مطلوبی برخوار بود، افزود: این روند هم‌اکنون تغییر کرده و در حال حاضر موارد ابتلا به کرونا در هندیجان به‌ویژه در میان جوانان به شدت افزایش یافته است.

رئیسی با بیان اینکه تداوم این روند شهرستان هندیجان را در شرایط وحشتناکی قرار می‌دهد، ادامه‌داد: ظرفیت بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان شهدای هندیجان با محدودیت‌هایی روبه‌رو است و به‌دلیل مراجعه بسیار زیاد بیماران بدحال، ارائه خدمات این بیمارستان با این روند دچار مشکل می‌شود.

تجمع جوانان و ورود مسافر به هندیجان دلیل رشد موارد ابتلا به کرونا

وی با گلایه از تجمعات شبانه جمعی از جوانان هندیجانی در پارک‌ها و نقاط مختلف شهر، بیان‌ کرد: این شرایط درحالی است که پیش از این نسبت به ناقل بودن بدون علامت جوانان و انتقال بیماری در میان خانواده‌ها هشدار داده شده است.

رئیسی خاطرنشان‌کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب موارد ابتلا که منجر به مراجعه بیماران بدحال شده؛ به‌دلیل تجمعات جوانان و یا ورود مسافران برای خرید از بازار (تهه لنجی) این شهرستان است.

 وی با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک افزود: باید از حضور در تجمعات و یا شرکت در آیین های عزا و عروسی به طور جدی خودداری شود.

معرفی افرادی ناقل و سهل‌انگار به مقامات قضایی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شوش با اشاره به اینکه زنگ خطر برای تهدید سلامتی جامعه به صدا درآمده است، گفت: متولیان بهداشت و درمان در شهرستان هندیجان هیچگونه بی‌توجهی و سهل‌انگاری که منجر به تهدید علیه سلامت مردم شود را تحمل نمی‌کنند و افراد متخلف به مقامات قضایی معرفی خواهند شد.

وی افزود: همواره بر رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلای شهروندان تاکید می‌شود و در این راستا از مردم انتظار می‌رود به‌بهترین شکل ممکن با متولیان، همکاری لازم را داشته باشند.

طبق بررسی کارشناسان، مراجعات مردم از دیگر شهرهای استان به هندیجان برای خرید وسایل خانگی از بازار ته لنجی این شهرستان از مهمترین دلایل شیوع کرونا در بین شهروندان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار