تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۲۰۸۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشت میلیون و۷۳۳هزار تن کالای اساسی در بندرامام خمینی(ره) تخلیه شد
 مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:هشت میلیون و ۷۳۳ هزار تن کالای اساسی ، ازابتدای امسال تاکنون با پهلوگیری و تخلیه کشتی‌های حامل بار در بندرامام خمینی(ره) در جنوب خوزستان، تخلیه شده است.

 عادل دریس روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ١۵٧ فروند کشتی حامل کالای اساسی در این بندر پهلوگیری کرده‌ و  انواع کالای اساسی از جمله گندم، ذرت، دانه روغنی، کنجاله، روغن خوراکی، برنج و شکر در آن تخلیه شده است.

وی  افزود: با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه و با هدف تسریع در خروج کالای اساسی و پایداری زنجیره‌ تامین کالا، تاکنون هشت میلیون و ۵۴٩ هزار تن کالای اساسی، از این بندر به سایر نقاط کشور ارسال شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان بیان کرد: ظرفیت انبارها و اماکن این مجتمع بزرگ بندری برای پذیرش و انبار انواع کالاها از جمله کالاهای اساسی مناسب است.

وی گفت: بیش از ٢ میلیون و ٨٩٠ هزار تن انواع کالای اساسی در انبارهای این بندر نگهداری می‌شود که به تدریج پس از تشریفات اداری لازم ترخیص و خارج می‌شوند.

بندر امام خمینی(ره) از بندرهای مهم کشور در جنوب خوزستان و در کرانه خلیج فارس است که با داشتن ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر، بزرگ‌ترین بندر فعال ایران است.

 پارسال بیش از ۱۵ میلیون تن انواع کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار