تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۰۸۴۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قهرمانی تیم وزنه‌برداری فولاد دور از انتظار نیست
  سرمربی تیم وزنه‌برداری فولاد خوزستان با بیان این‌که این تیم در اولین حضور خود ‌نگاهی به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر دارد، گفت:‌ کسب سکوی قهرمانی برای فولاد دور از انتظار نیست.

حمید رشیدی در خصوص حضور باشگاه فولاد در لیگ برتر کشور، اظهار کرد: از چند ماه پیش رایزنی‌هایی از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و هیات وزنه‌برداری استان با باشگاه فولاد جهت تیم‌داری و سرمایه‌گذاری در لیگ برتر وزنه‌برداری انجام شد که خدا را شکر امسال برخلاف سال‌های گذشته، هم مدیرعامل و هم اعضای هیات مدیره با یکدیگر همدل شدند و در نهایت فولاد در لیگ برتر وزنه‌برداری تیم‌داری کرد.

وی بیان کرد: سعید آذری، مدیرعامل فولاد نیز جزو مدیران باسابقه و از وزنه‌برداران قدیمی تیم‌ملی ایران است که نگاه خوبی به تیم‌داری در این رشته داشت و در نهایت نیز مسئولان باشگاه فولاد تصمیم گرفتند، باشگاه‌داری‌شان تنها تیم‌داری در فوتبال نباشد و به سمت رشته‌های دیگر نیز گسترش داشته باشد که این مهم برای رشته وزنه‌برداری اتفاق افتاد.

سرمربی تیم وزنه‌برداری فولاد خوزستان گفت: در حال آماده‌سازی وزنه‌برداران تیم برای حضور در لیگ برتر هستیم که با یکسری از بازیکنان خوزستانی از جمله سیدایوب موسوی نیز که در آمادگی خوبی قرار دارد و همچنین یکسری از ملی‌پوشان، قرارداد همکاری امضا کردیم.

وی خاطر نشان کرد: هفته اول لیگ برتر وزنه‌برداری از هفدهم تا بیستم آذرماه به میزبانی فولاد برگزار خواهد شد که در این زمینه اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان قول مساعد همکاری داده است تا در کنار باشگاه فولاد بماند و تا وقتی که به زیرساخت‌های مناسبی برای این رشته برای میزبانی دست پیدا کند، از زیرساخت‌های موجود در هیات وزنه‌برداری و اداره‌کل ورزش خوزستان جهت میزبانی استفاده کند.

رشیدی درباره هدف فولاد از حضور در لیگ برتر وزنه‌برداری کشور عنوان کرد: در ابتدا هدف این بود که باشگاه فولاد به سمت باشگاه‌داری ورزشی برود و تنها در یک رشته کار نکند. در مرحله دومِ هدف‌گذاری، تصمیم باشگاه فولاد حمایت از رشته‌های المپیکی و مظلومی بود که پتانسیل آن در خوزستان و کشور بسیار است. برای سال اول بودجه‌ای در نظر گرفته شده است تا در وزنه‌برداری نیز همچون فوتبال، شان باشگاه فولاد حفظ شود و بتوانیم در اولین حضور روی سکو برویم. البته از آن‌جایی که هر تیمی که پا به لیگ برتر می‌گذارد، مطمئنا نیم‌نگاهی به کسب عنوان قهرمانی دارد، فولاد نیز صد درصد نگاهی به قهرمانی در لیگ برتر دارد و سکوی قهرمانی برای ما دور از انتظار نیست. امسال تیم‌های خوبی در لیگ برتر حضور دارند که امیدوارم رقابت خوبی با آن‌ها داشته باشیم، هرچند هدف رشد وزنه‌برداری ایران است و این قهرمانی‌ها می‌آیند و می‌روند.

وی در ادامه نیز بیان کرد: وزنه‌برداری رشته‌ای است که ورزشکار حتما باید به پروتئین و ویتامین بدن‌ خود اهمیت دهد و اگر در رساندن پروتئین و ویتامین به بدن خود کوتاهی کند، توانایی وزنه زدن و رقابت را نخواهد داشت. به همین دلیل به جرات می‌گویم که یک وزنه‌بردار ۵۰ درصد از مبلغ قرارداد خود را صرف خرید مکمل‌های مجاز می‌کند و این در حالی است که مبلغ قرارداد وزنه‌برداران چندان زیاد نیست و شاید بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان باشد. یک وزنه‌بردار اگر بخواهد باید ماهانه مبلغ ۸۰۰ هزار تومان را تنها صرف هزینه خرید پروتئین کند و بقیه ویتامین‌ها و داروهای مجاز هم بماند.

سرمربی تیم وزنه‌برداری فولادخوزستان عنوان کرد:‌ در این زمینه نیز خواستار این هستم که باشگاه‌ها در بحث عقد قرارداد با وزنه‌برداران از آن‌ها حمایت کنند و به سمت و سویی برویم که باشگاه‌ها قراردادهای خیلی بهتری با وزنه‌برداران منعقد کنند، البته این مستلزم این است که از مسابقات وزنه‌برداری پخش تلویزیونی صورت بگیرد و این رشته رسانه‌ای‌تر شود. وزنه‌برداران مظلوم هستند و پول چندانی دست آن‌ها را نمی‌گیرد و تنها به واسطه عشق و علاقه‌شان، به این رشته می‌پردازند. البته خدا را شکر که باشگاه فولاد به تیم‌داری در این رشته پرداخت که امیدوارم این مهم تداوم داشته باشد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار