تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۰۸۴۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه دزفول:
توهین به پیامبر اسلام با دموکراسی منافات دارد
 امام جمعه دزفول با محکومیت توهین نشریه فرانسوی به پیامبر مکرم اسلام(ص) گفت: توهین به پیامبر با دموکراسی و حقوق بشر منافات دارد و برخلاف اصول اولیه اخلاقی و انسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی  افزود: اهانت و جسارت به ساحت مقدس پیامبر اسلام باعث جریحه‌دار شدن احساسات امت اسلامی و پیروان همه ادیان الهی شده است.

وی توهین به حضرت محمد(ص) را جسارت به همه پیامبران و فرستادگان خداوند دانست و گفت: عنوان آزادی بیان برای اهانت به پیامبر اسلام توجیهی غیرقابل قبول است.

امام جمعه دزفول گفت: غرب همواره سیاست اسلام ستیزی خود را دنبال کرده و با وجود ادعای حقوق بشر هر از گاهی به پیامبر میلیون‌ها مسلمان اهانت می‌کند.

وی با اشاره به انتشار تصویری از خانم رئیس جمهوری فرانسه افزود: مکرون جسارت به خانم خود را برنمی‌تابد ولی اهانت به پیامبر اسلام را آزادی بیان می‌داند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی اهانت غربی‌ها به پیامبر را نشان از دشمنی آنها با اسلام دانست و بیان کرد: غربی‌ها باید به خود بیایند و دست از این کار زشت خود در آستانه ولادت نبی مکرم اسلام بردارند.

امام جمعه، فرماندار و نماینده دزفول در مجلس همچنین با صدور بیانیه‌ای مشترکی اقدام رئیس جمهوری فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر اسلام(ص) را محکوم کردند.

 پافشاری رئیس جمهوری فرانسه بر مواضع اسلام‌ستیزانه‌اش و حمایت‌های او از انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز علیه پیامبر اکرم(ص) در یک نشریه فرانسوی، واکنش شدید مسلمانان را به دنبال داشته است.

این اقدام همچنان با انتقادها و محکومیت‌های گسترده مقام‌ها و شخصیت‌ها در سراسر جهان مواجه شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار