تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۰۸۴۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاربرد شیشه رنگی در دکوراسیون داخلی برای زیبایی یا مقاومت؟!

شیشه رنگی در پروژه های خاص معماری و طراحی داخلی طرفداران بسیاری دارد. از گذشته تا امروز سیر تکامل و تحول استفاده از شیشه های رنگی تغییر زیادی داشته است و اکنون برای آشپزخانه، دکوراسیون ادارات، مراکز تجاری و فروشگاه ها بیشتر استفاده می شود. شیشه رنگی علاوه بر زیبایی ظاهری بسیار مقاوم است. دلیل اصلی مقاومت بالای شیشه های رنگی، فرآیند ساخت و تولید آن ها است که در شرایط خاص تحت فشار و حرارت قرار می گیرند و همین موجب مقاوم سازی آن ها می شود. در این مقاله به انواع شیشه های رنگی و کاربرد آن ها می پردازیم.

کاربرد شیشه رنگی در دکوراسیون داخلی برای زیبایی یا مقاومت؟!

انواع شیشه رنگی و کاربردهای آن

در معماری ایرانی شیشه های رنگی نقش پررنگی داشتند. البته در طراحی داخلی و دکوراسیون امروزه نیز جایگاه خود را پیدا کردند و با پیشرفت علم و تکنولوژی، شکل مدرن تری به خود گرفتند. این شیشه ها به دلیل انعکاس نور به همراه لامپ های LED نصب می شوند و با این نور پردازی باعث زیباتر شدن محیط و بزرگنمایی خواهند شد. در این بخش به انواع آن اشاره می کنیم:

شیشه رنگی لاکوبل

امروزه در صنایع دکوراسیون داخلی، معماری و مبلمان به کار گیری شیشه های رنگی لاکوبل جایگاه خاصی پیدا کرده است. این شیشه ها با رنگ های متنوع و زیبا برای ساخت میز، پوشش دیوار و پارتیشن تولید می شوند. در محیط ها و اماکنی که متراژ پایینی دارد و اصطلاحا کوچک است، می توان از این نوع شیشه برای بزرگنمایی و انعکاس نور اطراف استفاده کرد.

کاربرد شیشه رنگی در دکوراسیون داخلی برای زیبایی یا مقاومت؟!

شیشه رنگی لمینیت

این نوع از شیشه های رنگی به نسبت شیشه های معمولی در برابر ضربه مقاوم تر هستند. با در کنار هم قرار گرفتن دو یا چند لایه شیشه با ضخامت مختلف و تحت فشار و حرارت گذاشتن، شیشه رنگی لمینیت ساخته می شود. لایه میانی که به عنوان طرح لمینه طی فرایند ساخت در آن قرار می گیرد، تفاوت را ایجاد می کند. از طلق های PVB به منظور چسبیدن خرده شیشه ها کنار هم، هنگام شکستن کمک می کند. در شیشه جلوی ماشین از نوعی شیشه لمینیت استفاده می شود که هنگام ضربه خرد و پخش نشوند.

شیشه رنگی دکوراتیو

طرح و نقش های جذابی در شیشه های رنگی دکوراتیو وجود دارد و یکی از بخش های جدایی ناپذیر دکوراسیون داخلی محسوب می شود. البته شیشه های دکوراتیو در بیرون ساختمان ها به عنوان نما هم استفاده می شوند. این شیشه ها در پنجره ها، قفسه بندی، میزهای شیشه ای، دیوارپوش و به کار گرفته می شوند. خوب است بدانید که شیشه های رنگی دکوراتیو در برابر گرما، رطوبت و تغییرات آب و هوایی مقاوم هستند. طرح و رنگ های بسیاری برای این مدل از شیشه ها وجود دارد و با ضخامت بین ۴ تا ۲۰ میلیمتر تولید می شود.

شیشه رنگی سند بلاست

شیشه های مات و کدری که با ماسه خاص ساخته می شوند، سندبلاست نام دارند. کمپرسورهای هوا با استفاده از ماسه روی شیشه ها فشار وارد می کنند به همین خاطر به این نوع شیشه ها سندبلاست گفته می شود. درجه ماتی شیشه با توجه به میزان فشار و پاشیدن ماسه ها روی آن کم یا زیاد می شود. این شیشه ها انعطاف بالایی دارند و تقریبا هر طرحی بخواهید روی آن اعمال می شود. معمولا شرکت ها برای چاپ لوگوی تبلیغاتی خود روی شیشه، از سندبلاست استفاده می کنند.

شیشه رنگی سکوریت

همان شیشه سندبلاست که با نوعی ماسه ساخته می شد، اگر با یک لایه لمینیت بپوشانند تبدیل به شیشه سکوریت می شود. این شیشه در برابر ضربه و حرارت مقاوم است. در صورت شکسته شدن، تبدیل به ذرات بسیار ریز و مکعبی می شود تا هیچ گونه آسیبی نرسانند. از شیشه های سکوریت برای درهای شیشه ای و ویترین فروشگاه ها و پنجره های جانبی خودرو استفاده می کنند.

گروه بندی شیشه های رنگی بر اساس ضخامت

ضخامت بر اساس میلی متر

کاربردها

شیشه رنگی با ضخامت ۴

نمای درب کابینت، رویه درب کمد دیواری و روکش میزهای کوچک

شیشه رنگی با ضخامت ۵ و ۶

برای پوشش بین کابینت ها، دیوار پوش دکوراتیو و تخته وایت برد

شیشه رنگی با ضخامت ۸، ۱۰ ، ۱۲

روکش صفحه کابینت، نمای ساختمان و روی میز

شیشه رنگی با ضخامت ۱۶ و ۲۰

برای صفحه کابینت یا بار، اپن آشپزخانه، میزهای بزرگ کنفرانس و میزهای دکوری در فضای باز

شیشه رنگی و مزایای استفاده از آن

برای ایجاد تنوع و تفاوت در دکوراسیون داخلی از انواع شیشه رنگی استفاده می شود. یکی از مزایای به کارگیری آن ها نیز همین ایجاد تنوع و زیبایی ظاهری است. با توجه به نظر روانشناسان رنگ و نور دو عنصر برای از بین بردن افسردگی در افراد است. به ویژه استفاده از رنگ های سبز ملایم، زرد و آبی ملایم به ایجاد تعادل، بالا رفتن اعتماد به نفس، صمیمت و آرامش کمک خواهد کرد. جالب است بدانید مزیت دیگر استفاده از شیشه های رنگی، دفع حشرات و جلوگیری از مزاحمت آن ها است.

کاربرد شیشه رنگی در دکوراسیون داخلی برای زیبایی یا مقاومت؟!

جمع بندی

با توجه به توسعه و گسترش هنر معماری و دکوراسیون داخلی استفاده از شیشه های رنگی در نمای ساختمان و دکور داخل واحد ها، زیبایی خیره کننده ای به فضا می دهد. شیشه های رنگی زیباترین و مقاوم ترین انواع شیشه در بازار هستند که علاوه بر زیبایی و استحکام بالا برای تغییر در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند. در صورتی که تمایل دارید در زمینه کسب و کار خود پیشرفت کنید و از مشاوره کارشناسان دارکتیو بهره مند شوید به آدرس سایت Directio.ir مراجعه فرمایید.

:
:
:
آخرین اخبار