تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۰۸۴۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهترین روش های جراحی لاغری کدامند؟
 امروزه به دلیل استفاده زیاد از غذاهای چرب و پر کالری افراد زیادی دچار اضافه وزن شده اند. به همین دلیل استفاده از جراحی های لاغری مانند عمل اسلیو معده و بای پس معده در بین عموم بسیار رایج شده است. این دو جراحی از معروف ترین عمل های لاغری بوده ولی هرکدام ویژگی های مختص به خودشان را دارند. در ادامه مطلب با ویژگی های هر کدام از آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

بهترین روش های جراحی لاغری کدامند؟

ویژگی عمل بای پس معده چیست؟

در جراحی مثل بای پس معده و اسلیو معده با تغییر در سیستم گوارش باعث شده تا غذایی که فرد میل می کند تماما جذب بدن نشود. به طوری که یکی از اندام گوارشی مثل معده را کوچک کرده و کمی از هورمون های اشتها را از بین برده و باعث کاهش اشتها می شود. در جراحی بای پس معده با تغییر در رویه سیستم گوارشی فرایند لاغری را بهبود می بخشد. با همه این توضیحات گفته شده جراحی بای پس معده هم مانند سایر عمل های جراحی عوارض جانبی مخصوص به خودش را دارد. اما شما می توانید با مراقبت های قبل و بعد عمل این معایب را کمتر کنید. شما می توانید با رژیم غذایی پس از عمل و برنامه ریزی برای تحرک بدنی، به راحتی به نتیجه دلخوا خود برسید.

دلیل عمل بای پس معده کاهش وزن اضافی و خطر ابتلا به بیماری های مربوط به چاقی است. که برخی از این بیماری ها عبارتند از بیماری ریفلاکس معده به مری، بیماری قلبی، فشار خون بالا، آپنه خواب مزمن، دیابت نوع ۲ و سکته مغزی چند مورد از این بیماری ها هستند. عمل بای پس معده و دیگر جراحی های لاغری که برای کاهش وزن انجام می شوند؛ برای زمانی است که فرد با رژیم غذایی و ورزش نتواند کاهش وزن داشته باشد.

عمل بای پس معده و دیگر جراحی های لاغری برای افرادی بوده که شاخص توده بدنی (BMI) بدن آن ها ۴۰ یا بالاتر باشد. که در این شرایط فرد دچار بیماری چاقی بوده و ممکن است به مشکلات جدی سلامتی از جمله دیابت نوع ۲، فشار خون بالا یا آپنه خواب مبتلا باشد. می توان گفت عمل بای پس معده برای تمام کسانی که دارای اضافه وزن هستند، مناسب نبوده، و برای تشخیص آن مراحل پزشکی مختلفی باید طی شود. لازم به ذکر است که بعد از این جراحی سبک زندگی شما کاملا تغییر می کند.

افراد اگر واجد شرایط عمل بای پس معده یا دیگر جراحی های کاهش وزن باشند، تیم پزشکی دستور العملی را برای آمادگی جهت انجام جراحی لاغری به فرد خواهد داد. قبل از انجام عمل آزمایش های مختلفی را باید بگذرانید. همچنین برای قبل جراحی برنامه هایی را نیز به شما می دهند که باید از آن ها پیروی کنید. برخی از آن ها عبارتند از غذا خوردن و نوشیدن را باید کنترل کنید، مصرف بعضی داروها که پزشک به شما می گوید را باید قطع کنید، حتما از یک برنامه ورزشی پیروی کنید و از مصرف تنباکو اجتناب کنید. همچنین سعی کنید بعد از عمل برای کارهایتان از افراد دیگر کمک بگیرید.

کاربرد جراحی لاغری اسلیو معده

می توان گفت عمل اسلیو معده از جراحی بای پس معده عوارض پس از جراحی کمتری دارد و برای افرادی که چاقی کمتری دارند و به دنبال کاهش وزن کمتری هستند کاربرد بیشتری دارد. به این دلیل از محبوبیت بیشتری بین افراد برخوردار است. این جراحی هم مانند سایر جراحی های لاغری با تغییر سیستم گوارشی باعث کاهش وزن فرد می شود. این جراحی بیشتر با روش لاپاراسکوپی صورت می گیرد. این روش نسبت به سایر روش های سنتی از عوارض جانبی کمتری برخوردار است. چرا که این روش جراحت های کمتری نسبت به روش سنتی انجام می شود. در این روش جراح حدود 75 درصد از معده فرد را کامل برش داده و از بدن خارج می کند. در آخر پس از جراحی، معده شبیه یک موز می شود و نمی تواند غذای زیادی را در خود جای دهد. این جراحی بیشتر برای افرادی توصیه می شود که شاخص توده بدنی بالای 40 داشته باشند.

بهترین روش های جراحی لاغری کدامند؟

مزایای جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو نسبت به بقیه جراحی های لاغری از مزایای بیشتری برخوردارند که برخی از آن ها عبارتند از:

· ایجاد بی‌ اشتهایی

· کاهش احساس گرسنگی

· زمان جراحی نسبت به بای پس معده کوتاه تر است

· حفظ روده در مسیر گوارشی

· به وجود نیامدن مشکلات گوارشی ناشی از نبود قسمتی از روده

· حفظ پیلور معده

· عدم نیاز به تنظیمات خاص

· عدم نیاز به جاگذاری جسم خارجی در بدن

· کاهش وزن طی بیشتر از ۱۸ ماه پس از جراحی

بهترین روش های جراحی لاغری کدامند؟

جمع بندی

دکتر شهریار عزیزی از پزشکان با تجربه، خبره و کار بلد در جراحی های لاغری است. ایشان می توانند بهترین مشاوره های قبل و بعد خوبی به مراجعه کنندگان بدهند. در جراحی های لاغری اعتماد به دکتر مورد نظر یکی از مهمترین ارکان یک عمل جراحی به شمار می رود. آقای دکتر عزیزی با بیش از 3000 جراحی لاغری در کارنامه خود جزوه بهترین جراحان لاغری در ایران به شمار می روند.

:
:
:
آخرین اخبار