تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۰۸۴۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انواع ویزای کانادا، هزینه و مدت زمان صدور
هر یک از متقاضیان با اخذ ویزای کانادا قادر خواهند بود که بطور دائمی و یا موقت در این کشور اقامت نمایند. البته تنها افرادی مشمول اخذ ویزا می شوند که از سوی سفارت کانادا مورد تایید باشند.

برای سفر و یا مهاجرت به هر کشوری، داشتن مجوز ورودی از الزامات می باشد. این مجوز که بعنوان ویزا شناخته می شود با مهر شدن بر روی گذرنامۀ افراد، اجازه ورود قانونی به کشور را فراهم می کند. همه این شرایط شامل کشور کانادا نیز می شود. هر یک از متقاضیان با اخذ ویزای کانادا قادر خواهند بود که بطور دائمی و یا موقت در این کشور اقامت نمایند. البته این مراحل به این سادگی ها اتفاق نمی افتد. تنها افرادی مشمول اخذ ویزا می شوند که از سوی سفارت کانادا مورد تایید واقع شده باشند.

پس برای آگاهی از واجد شرایط بودن درخواست ویزا کانادا، آشنایی با انواع ویزای کانادا، هزینه و مدت زمان صدور هر یک، در این مقاله همراه ما باشید.

انواع ویزای کانادا

ویزای کانادا به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به نقل از موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724، متقاضیان مقیم کانادا و شهروندان این کشور در صورت سفر و ورود به کانادا، دارای معافیت اخذ ویزای کانادا هستند. اخذ ویزای کانادا مختص افرادی است که بدلیل نداشتن تابعیت و حق شهروندی باید مجوز ورود به کشور را داشته باشند. مجوز سفر به کانادا برای این دسته از افراد در صورتی امکان پذیر می شود که آنها با داشتن شرایط اخذ ویزای کانادا، صلاحیت ورود به کشور را دریافت کنند. شرایطی همچون سن مناسب، سوابق شغلی، تحصیلات، مهارت در زبان، گواهی سلامت، گواهی نداشتن سوابق کیفری و... که توسط ماموران سفارت کانادا مورد بررسی قرار می گیرد. 

کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط اخذ ویزای کانادا: لینک

انواع ویزای کانادا

اگرچه سفر به کشور کانادا عموما با اهداف گوناگونی صورت می گیرد؛ اما در نهایت منجر به کسب اقامت دائم و یا موقت برای متقاضیان می شود. به همین دلیل است که انواع ویزای کانادا در دو دسته بندی کلی ویزای اقامت دائم و ویزای اقامت موقت تقسیم می شود. هر یک از این دسته بندی ها خود شامل ویزاهایی می شوند که بسته به نوع هدف افراد باید انتخاب شوند.

شرایط اخذ ویزای کانادا

1- ویزای اقامت دائم کانادا

اگر می خواهید با اخذ ویزای کانادا به این کشور مهاجرت کنید و بعنوان یک شهروند در کانادا سکونت نمایید، ویزای اقامت دائم این فرصت را به شما می دهد.

  • ویزای سرمایه گذاری کانادا

سرمایه گذاری یکی از انواع ویزای کانادا است که با ایجاد شرایط، زمینه را برای دریافت اقامت دائم افراد فراهم می کند. این ویزا که از ویزاهای اقامت دائم کانادا به شمار می رود؛ معمولا مورد انتخاب افرادی قرار می گیرد که می خواهند دارایی خود را در این کشور سپرده گذاری کنند. داشتن هر میزان دارایی برای استفاده از این روش قابل قبول نیست. اقدام از طریق برنامه های استانی کبک، بریتیش کلمبیا و...، ثبت شرکت و یا خرید ملک، زمانی منجر به اخذ ویزای کانادا و سرمایه گذاری در این کشور می شود که متقاضیان در کنار داشتن سرمایه کافی برای استفاده از هر یک از این برنامه ها، از همه معیارهای ارزشیابی برخوردار باشند. در آنصورت است که با صدور ویزای سرمایه گذاری کانادا در مدت 121 روزه کاری و 2 سال اقامت موقت در کانادا، اقامت دائم این کشور نیز برای افراد صادر می شود.

هزینه ویزای سرمایه گذاری در کانادا

در مقایسه با دیگر کشورهای جهان، سرمایه گذاری در کانادا نیازمند پرداخت هزینه کمتری است. بطور معمول مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری برای هر فرد میانگین بین 100 الی 350 هزار دلار کانادا هزینه دارد.

2- ویزای اقامت موقت کانادا

اقامت در بازه ای کوتاه مدت با اهداف گوناگون گردشگری، تحصیل، کار و...، با داشتن ویزای موقت کانادا میسر می شود.

متقاضیان با مراجعه به سفارت کانادا و دریافت یکی از انواع ویزاهای اقامت موقت کانادا، می توانند حداقل به مدت 6 ماه بطور موقت در این کشور سکونت یابند.

  • ویزای توریستی کانادا

گشت و گذار و یا دیدار اقوام در کانادا با کمک ویزای توریستی ممکن می شود. این ویزا کانادا که خود به صورت ویزای مولتی، ویزای سینگل و سوپر ویزای کانادا، مجوز یکبار ورود و یا چند بار ورود به کانادا را در دسترس متقاضیان قرار می دهد، در مدت زمان 121 روزه پس از ثبت درخواست صادر می شود.

هزینه ویزای توریستی کانادا

در کنار هزینه های انگشت نگاری، درخواست ویزای کانادا و...، مجموعا هر فرد موظف است تا 300 دلار کانادا را برای اخذ ویزای توریستی بپردازد. که از این بین، 185 دلار برای انجام عملیات بیومتریک و مراجعه به سفارت کانادا از متقاضیان کسر می شود.

  • ویزای کار کانادا

دستیابی به شغل مورد نیاز و یا شروع فعالیت در حوزه مشاغل کانادایی توسط ویزای کار کانادا، اتفاق می افتد. متقاضیان دریافت این نوع ویزای کانادا با مراجعه و شرکت در سیستم ارزیابی برنامه اکسپرس اینتری، پس از کسب حداقل امتیاز لازم، رتبه بندی و در صورت قبولی، موفق به دریافت دعوتنامه ورود به کشور کانادا می شوند. ارزیابی این برنامه که طبق ریز فاکتورهای سن، تجربه کار، مدرک زبان، مدرک تحصیلی و... انجام می شود، در مرحله اول با دریافت حداقل 67 امتیاز و در مرحله دوم با حداقل 440 امتیاز، افراد را رتبه بندی می کند. که از این بین، متقاضیانی که موفق به کسب امتیاز بالاتر شده باشند، بدون شک شانس بیشتری برای پذیرفته شدن دارند.

پذیرش و مدت زمان صدور ویزای کاری کانادا هم پس از ارسال درخواست، در بازه تقریبی 150 روزه به پایان می رسد.

هزینه ویزای کار کانادا

سپری کردن پروسه اخذ ویزای کانادا در مهاجرت کاری، مبلغی در حدود 150 تا 550 دلار هزینه دارد. در کنار پرداخت این هزینه ها متقاضیان باید با ارائه اسناد بانکی با حداقل موجودی 13 هزار دلار کانادا، توانایی خود را جهت تامین سایر مخارج اثبات کنند.

هزینه ویزای کانادا

  • ویزای تحصیلی کانادا

دریافت ویزای کانادا به قصد ادامه تحصیل و گذران دوره های آموزشی در این کشور، از طریق مهاجرت تحصیلی ممکن می شود. دانشجویان و دانش آموزان بین المللی دارای صلاحیت، با اقدام جهت دریافت ویزای تحصیلی و داشتن دعوتنامه معتبر مراکز و موسسات آموزشی کانادا، می توانند مقدمات اقامت موقت خود را فراهم کنند.

با طی کردن تمامی این فرآیندها، برای صدور ویزای تحصیلی کانادا، میانگین مدت 121 روزه کاری تعریف شده است.

هزینه ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا که با توجه به مقاطع آموزشی به دو نوع ویزای دانش آموزی و ویزای دانشجویی دسته بندی می شود، هزینه های گوناگونی را برای افراد به همراه دارد. هزینه تحصیل در مقاطع دبستان و مدارس کانادایی میانگین بین 16 تا 45 هزار دلار می باشد. این درحالی است که دانشجویان برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هزینه ای برابر 17 الی 30 هزار دلار کانادا را باید پرداخت نمایند.

در کنار هزینه های مربوط به شهریه، با پرداخت هزینه 150 دلار کانادا، اخذ ویزای تحصیلی کانادا انجام می شود.

نکته: با وجود اینکه ویزای کار، تحصیل، توریستی و سایر انواع ویزاها اقامت موقت کانادا را به متقاضیان می دهد؛ ولی هر یک از افراد با انجام یکسری اقدامات و داشتن شرایط لازم قادر خواهند بود تا ویزای کانادا خود را به ویزای اقامت دائم تغییر دهند.

هزینه ویزای کانادا

علاوه بر هزینه هایی که برای درخواست هر یک از انواع ویزای کانادا پرداخت می شود، درخواست کنندگان می بایست مبلغ 1000 دلار برای هزینه دولتی، 85 دلار جهت هزینه انگشت نگاری و میانگین 2000 الی 4000 دلار را برای هزینه مخارج سال اول زندگی در کانادا بپردازند. در کنار همه این مبالغ، متقاضیان با مراجعه به موسسات مهاجرتی کانادا و مشاوره با متخصصان و وکلای حقوقی، باید مبلغی را بعنوان حق وکالت در نظر بگیرند.

مدت زمان صدور ویزای کانادا

با همه این توضیحات، مدت زمان صدور ویزای کانادا گرچه به نوع ویزای انتخابی بستگی دارد؛ با این حال بطور میانگین بین 41 تا 121 روزه کاری انجام می شود.

:
:
:
آخرین اخبار