تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۰۸۴۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگاه‌های حمایتی در تامین تجهیزات پزشکی خرمشهر مشارکت کنند
 معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: دستگاه‌های حمایتی که از زیرساخت‌های شهرستان خرمشهر استفاده می کنند در جهت پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا برای خرید تجهیزات پزشکی مشارکت کنند.

 محمد حیدری روز سه‌شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا در سرسرای اجتماعات فرمانداری خرمشهر بیان کرد: در ماه محرم و صفر ۱۰۰ هزار عدد ماسک در بین عزاداران حسینی توزیع شد که تاثیر بسزایی در پیشگیری و کاهش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ داشت  اما ماسک تنها نیاز مردم نیست بلکه تجهیزات پزشکی همچون "وینیتی لاتور " نیاز مبرم  بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر است.

وی افزود: شرکت‌های تولیدی و صنعتی خرمشهر ملزم به مشارکت در تهیه و خرید تجهیزات پزشکی هستند و مصوبه ستاد کرونا در این خصوص به آنها ابلاغ خواهد شد.

حیدری گفت: طبق برآورد انجام شده ۱۷ هزار نفر از افراد پرخطر در خرمشهر زندگی می‌کنند که توسط مراکز بهداشت و درمان مورد پایش قرار دارند.

تالارها و سفرخانه‌ها در خرمشهر تعطیل است

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: برای حفظ سلامت مردم، تالارها، سفره‌خانه‌ها و دفاتر ثبت ازدواج در خرمشهر باید تعطیل ، و از برپایی آیین عزا و شادی جلوگیری شود تا آمار مبتلایان به بیماری کرونا کاهش یابد.

وی رعایت فاصله‌اجتماعی و استفاده از ماسک را برای کاهش آمار مبتلایان به کرونا الزامی دانست و افزود: برای ترویج و آگاهی بخشی مردم در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و اداره‌ها الزامی است.

حیدری، تشکیل کارگروه نظارت بر تمامی ادارات، بازارها، تاکسیرانی را لازم و ضروری دانست و گفت: ادارات باید کارگروه نظارت ویژه تشکیل دهند و تمام گروه‌های هدف را از نظر سلامت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایش کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر ادامه داد: شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید نسبت به خدمت رسانی همچون گندزدایی، پاکسازی و لایروبی انهار در خرمشهر اقدام کنند.

در این نشست هنگام پروین به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرمشهر معرفی و از مهدی خواجه نوری رییس پیشین این شبکه قدردانی شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار