تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۲۰۸۴۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیشرفت طرح تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت در خوزستان به ۹۳درصد رسید
  مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: پیشرفت تشکیل پرونده الکترونیک در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی خوزستان به ۹۳درصد رسید که موفقیت این طرح در سرعت عمل به رسیدگی‌ها ، حذف کاغذ ، صرفه جویی در هزینه‌ها و شفاف‌سازی کمک شایانی می‌کند.

 دکتر علی خسروی روز سه‌شنبه در نشست خبری و هم اندیشی به مناسب هفته بیمه سلامت افزود: با اجرای طرح تشکیل پرونده الکترونیک، سوابق درمانی بیماران محفوظ می‌ماند ضمن آنکه این امر مسیر رسیدگی به روند درمان بهتر بیماران را تسهیل کرده شود.
وی گفت:هم اکنون درمرحله الکترونیکی کردن پرونده‌ها در بیمارستان‌های خصوصی وجراحی‌های محدود در خوزستان هستیم.
وی با بیان اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیکی هم در مراکز درمانی و سرپایی ، نیاز به دفترچه‌های درمانی را به حداقل رسانده افزود:هم اکنون در مرحله حذف دفترچه‌های بیمه سلامت هستیم.
خسروی ادامه داد: با حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت ، استحقاق درمان از طریق ارایه شماره ملی جای دفترچه بیمه را خواهد گرفت و نیازی به تمدید اعتبار دفترچه یا توقف ارایه خدمات درمانی نخواهد بود.

آمادگی برای ارسال دارو برای بیماران خاص از طریق پست
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان آمادگی این مجموعه را برای ارسال دارو برای بیماران خاص از طریق پیک پستی در شرایط خاص کرونایی اعلام کرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون سه هزار و ۶۷۷ بیمار خاص در خوزستان زیرپوشش هستند افزود: اجرای نخستین گام برای ارسال دارو برای بیماران خاص توسط داروخانه‌ها با تایید کارشناس بیمه سلامت امکان پذیر است ضمن آنکه این آمادگی به مدیریت بحران خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.
      
۲۲۰میلیارد ریال برای بیماران کرونایی هزینه شد
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت:تاکنون ۲۲۰میلیارد ریال برای چهار هزار و ۹۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا توسط بیمه سلامت هزینه شده است.
وی گفت: برای هر بیمار کرونایی حدود ۴۸میلیون ریال هزینه شده ولی برای بیماران زیر پوشش بیمه سلامت که به بستری در بخش‌های ویژه نیاز داشتند هزینه‌ بیشتری صرف شده است.
خسروی افزود: ۹۰ تا ۹۵درصد هزینه بیماران کرونایی توسط بیمه سلامت خوزستان پوشش داده شده است.

درمان و دفترچه رایگان برای دهک‌های اول تا سوم   
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت:در اجرای طرح "وسع" یا استحقاق سنجی توان مالی ، ۳۶۰هزار خانوار خوزستانی مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۵۵درصد آنان که جزو دهک‌های اول تا سوم بودند مشمول خدمات و دفترچه رایگان درمانی شدند.
وی افزود: دهک چهارم برای هر نفر سه میلیون ریال به مدت یک سال و دهک‌های پنج به بالا صد در صد هزینه‌ درمانی را پرداخت می‌کنند.

افراد فاقد دفترچه درمانی بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از افراد و خانوارهای فاقد دفترچه درمانی خواست پیش از بستری در بیمارستان‌ها ، دفترچه بیمه سلامت را از دفاتر پیشخوان تهیه کنند.
وی با بیان اینکه هنوز تعداد ناچیزی از خانوارهای خوزستانی هیچ گونه دفترچه درمانی ندارند آمادگی بیمه سلامت را برای صدور دفترچه‌های درمانی اعلام کرد.
هم اکنون ۲.۳میلیون خوزستانی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند و بقیه جمعیت این استان زیرپوشش تامین اجتماعی و دیگر سازمان‌های بیمه‌گر هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار