تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۰۸۴۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پروژه‌های آب‌های سطحی در سه منطقه اهواز اواخر آبان تکمیل می‌شوند
  رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه پروژه‌های آب‌های سطحی باید پیش از نخسیتین بارندگی اتمام شوند، گفت: پروژه های آب های سطحی در مناطق چهار، هفت و هشت رو به اتمام هستند ولی مناطق سه، پنج و ۶ شهرداری اهواز وضعیت نامناسب و بدی دارند.

 حجت الاسلام جاسم موسی پور سه‌شنبه در نطق پیش از جلسه ۱۲۶ مین شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص پروژه های آب های سطحی در شهر اهواز اظهار داشت: این پروژه ها ۲ قسمت هستند که بخشی از آنها فعال و لوله ها خریداری شده و ۴۰ تا ۵۰ درصد کار انجام شده و اواخر آبان ماه کار تمام می شود.

وی گفت: در مناطق هفت، هشت و چهار شهرداری اهواز پروژه ها رو به اتمام است و در منطقه یک عمده تعهدات با شرکت آبفا است که تا آخر آبان ماه تمام می شود.

حجت الاسلام موسی پور افزود: پروژه لوله گذاری در منطقه یک شهرداری محله یوسفی تمام شده و در منطقه ۲ شهرداری محله کیانشهر کار بسیاری دارد که در حال انجام است و پیش بینی می شود مشکلات سال گذشته را نداشته باشیم.

وی در خصوص وضعیت خیابان ها و دفع آب های سطحی در زمان بارندگی گفت: از این لحاظ حادترین مناطق در شهرداری اهواز مناطق سه، پنج و ۶ هستند که وضع این مناطق از سال های گذشته نیز بدتر شده است؛ محله ملی راه، بلوار پاسداران، شهرک شاهد و کوی ملت وضعیت نامناسبی دارند. همچنین در منطقه ۶ شهرداری لایروبی بلوار ۶۸ متری ۲۰ سال است انجام نشده که اکنون تهیه دالهای آن بر عهده شهرداری و لایروبی بر عهده آبفا است اما هنوز لایروبی این خیابان صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اهواز اضافه کرد: فاضلاب خیابان های مندلی، کیان و خشایار به این بلوار منتهی می شود که در زمان بارندگی وضعیت بسیار نابسامانی پیدا می کند.

وی همچنین در خصوص سوزاندن ضایعات نیشکر در شمال شهر اهواز و زباله ها در مدفن سابق و جدید شهر اهواز در برومی و صفیره بیان کرد: متاسفانه به رغم تذکرهای مکرر و بسیار هنوز سلول شماره سه سایت پسماند اهواز راه اندازی نشده است و مکرر شاهد آتش گرفتن زباله ها هستیم؛ شهروندان مناطق کوی رمضان و سپیدار از این وضعیت بسیار گله مند بودند و باید چاره ای اندیشیده شود.

در سیل فروردین و بارندگی آذر سال ۹۸ مشکلاتی برای مردم اهواز و کارون در نتیجه پس زدگی فاضلاب رخ داد که این موضوع در سطح ملی مطرح شد و برای سال مالی جاری ۵۰ میلیون یورو و همچنین سال آینده نیز ۵۰ میلیون یورو اعتبار تخصیص یافت. پس از آن مشکل دفع فاضلاب اکنون مهمترین معضل خوزستان است.

در اهواز شبکه دفع آب‌های سطحی وجود ندارد و وظیفه دفع آب‌های سطحی نیز برعهده سیستم فرسوده دفع فاضلاب است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار