تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۰۸۴۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان عنوان سوم لیگ برتر دوومیدانی کشور را کسب کرد
 دبیر هیات دوومیدانی خوزستان گفت: نماینده شایسته خوزستان در رقابت های لیگ برتر دوومیدانی نوجوانان و جوانان کشور به مقام سوم  دست یافت.

سعید پویا  اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامت ورزشکاران رقابت های لیگ دوومیدانی کشور در رده سنی نوجوانان و جوانان به پایان رسید و تکلیف رده بندی تیم ها مشخص شد.

وی افزود: به این ترتیب تیم شهرداری‌ گتوند به عنوان نماینده استان در این پیکارها، با کسب ۴۰ امتیاز مقام سوم مسابقات را به خود اختصاص داد. تیم های پلیمر خلیج فارس و سپاهان عنوان اول و دوم مسابقات را کسب کردند.معیار سازمان لیگ برای معرفی تیم های برتر امتیازات کسب شده در مرحله اول بوده است.

دبیر هیات دوومیدانی خوزستان بیان کرد: این مقام برای اولین بار در تاریخ دوومیدانی استان حاصل شد که این موضوع نشان دهنده تلاش و پشتکار ورزشکاران مستعد خوزستانی است. در یکی، ۲ سال اخیر اتفاقات خوبی در دوومیدانی استان رخ داد و چند دونده خوزستان موفق به مقام آوری در مسابقات کشوری شدند.

وی با اشاره به اینکه چراغ سبز دوومیدانی خوزستان با حمایت پیشکسوتان این رشته روشن شده است گفت: یکی از اولویت های ما در هیات دوومیدانی استان توجه به امر استعدادیابی در رده های سنی پایه بود و بی شک در سال های آینده ورزشکاران استان حرف های بیشتری برای گفتن دارند.

پویا با بیان اینکه دوندگان استان تمرینات خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می دهند افزود: چندی پیش مسابقات لیگ نخل طلایی را در اهواز برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوبی همراه بود و ورزشکاران بسیاری جذب این رشته شدند.

وی با بیان اینکه اکنون حدود یک هزار ورزشکار سازمان یافته در این رشته فعالیت می کنند گفت: دوومیدانی یک رشته مدال آور بوده و در المپیک از جایگاه بالایی برخوردار است لذا هدف ما توسعه این رشته در تمام شهرستان های استان است و تلاش می کنیم ورزشکاران بیشتری از استان در تیم های ملی حضور داشته باشند.

دبیر هیات دوومیدانی خوزستان عنوان کرد: با توجه به خنک شدن هوا، دوندگان می توانند تمریناتشان را صبح و بعداز ظهر انجام دهند. ما بنا داریم مسابقات بسیاری برگزار کنیم اما بیماری کرونا اجازه این کار را به ما نمی دهد لذا امیدوارم این بیماری هر چه سریعتر ریشه کن شود.

بازگشت تیم شاهین اهواز به لیگ برتر فوتبال خوزستان

تیم فوتبال شاهین اهواز با خرید امتیاز تیم بهمن بندرامام در مسابقات فصل ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ لیگ برتر فوتبال خوزستان حضور خواهد داشت.

شاهین اهواز جزو تیم های قدیمی و پرطرفدار فوتبال خوزستان بوده که سابقه قهرمانی در جام حذفی ایران را دارد. در سال ۱۳۸۹ امتیاز شاهین اهواز در لیگ دسته دوم ایران به باشگاه مس سونگون ورزقان فروخته شد و این تیم سپس در سال ۱۳۹۲ اقدام به تیمداری در لیگ دسته دوم فوتبال خوزستان کرد.

بازی‌های فصل گذشته لیگ برتر استان به دلیل شیوع ویروس کرونا در اواخر زمستان ۹۸ ناتمام ماند و در نهایت با تصمیم هیات فوتبال استان تیم فرهنگ رامهرمز صدرنشین جدول این مسابقات به عنوان قهرمان مسابقات معرفی شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار