تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۰۸۴۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منطقه آزاد اروند با اعطای تسهیلات از هنرمندان حمایت می‌کند
  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت:به منظور حمایت از کسب وکار هنرمندان،آموزشگاه‌ها و مجتمع‌های فرهنگی در روزهای کرونایی علاوه بر کمک هزینه بیمه و بیمه تکمیلی، وام بلاعوض نیز به عنوان خسارت ناشی از شیوع کرونا به آنها پرداخت می‌شود.

  رضا مردانی اظهار داشت: ۴۰ نفر از هنرمندان و خبرنگاران شهرستانهای آبادان و خرمشهر عضو صندوق توسعه هنر برای اخذ وام ۱۲ درصدی ثبت نام کردند که برای صاحبان آموزشگاه و یا مجتمع فرهنگی ۱۶۰ میلیون ریال و خبرنگاران ۶۰ میلیون ریال تسهیلات اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه برای هنرمندان و اصحاب رسانه که به نوعی مستمری‌بگیر صندوق هنر هستند مبلغی به عنوان مستمری و یا بسته معیشتی در نظر گرفته شده است گفت: در حوزه رسانه سامانه‌ای تعریف شده و قرار است در آبان ماه سال جاری برای هنرمندانی که موفق به اخذ وام نشده‌اند فراخوان اعلام شود.

مردانی از هنرمندان ساکن در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر خواست در صندوق اعتباری عضو شوند. اگر هنرمندان در صندوق اعتباری هنر عضو شوند از خدمات بیمه‌ای، بازاریابی، وام‌های بلاعوض و کارت خدمات رفاهی بهره‌مند خواهند شد.

راه اندازی سامانه خانه مطبوعات اروند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با بیان اینکه مجوز تاسیس خانه مطبوعات منطقه آزاد اروند از وزارت ارشاد اخذ شده است افزود: هم اینک درگاه سامانه خانه مطبوعات منطقه آزاد اروند در سایت وزارت ارشاد بارگذاری  شده و به محض اینکه ثبت نام هنرمندان در آن به حدنصاب برسد انتخابات هیات رییسه و اعضای آن برگزار خواهد شد.

مردانی افزود: با تشکیل هیات مدیره خانه مطبوعات اروند مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند قول مساعد برای حمایت از اعضای خانه مطبوعات به خصوص تامین مسکن و زمین برای آنان را داده است.

وی راه‌اندازی خانه هنرمندان را از برنامه‌های آینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند راه اندازی خانه هنرمندان بوده که با پیگیری این سازمان اساسنامه آن آماده شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند تکمیل پروژه فرهنگسرا آبادان را از دیگر برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد و گفت: مراحل قانونی واگذاری اجرای این پروژه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و تحویل آن به منطقه آزاد در حال طی شدن است.

مردانی گفت: در مردادماه تفاهمنامه ای بین مناطق آزاد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای  مدت سه سال منعقد شد که بر اساس آن دغدغه‌های مربوط به تامین هزینه‌ و نیز تامین نیرو در بخش فرهنگی و هنر رفع می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند وحدت رویه در انجام وظایف مسئولیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق آزاد را از اهداف این تفاهمنامه بیان کرد و گفت: هم‌افزایی ظرفیت‌های قانونی و اقتصادی طرفین برای ارتقاء فرهنگی، هنری مناطق آزاد و توسعه صنایع خلاق، تجهیز و ساماندهی زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در مناطق آزاد از اهداف دیگر این تفاهمنامه است.

وی واگذاری کلیه اختیارات قانونی به هر یک از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مناطق آزاد را از دیگر مفاد این تفاهمنامه عنوان کرد و گفت: کمک به تکمیل و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری وابسته در مناطق آزاد بر اساس قانون بودجه سالانه در مناطق آزاد طبق برنامه‌های مطالعاتی، ظرفیت‌ها و رویدادهای مورد توافق سالانه از اقدامات وزارت ارشاد اسلامی در این تفاهمنامه است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار