تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۰۸۴۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش بینی آورد‌های نزدیک به نرمال بارندگی در خوزستان
مسئول سازمان آب و برق خوزستان گفت: از سوی سازمان آب و برق استان برای سال آبی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ برآورد آورد‌های نزدیک به نرمال آب پیش بینی شد.
 فراز رابعی مسئول سازمان آب و برق خوزستان  گفت: از سوی سازمان آب و برق استان برای سال آبی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ آورد‌های نزدیک به نرمال بارندگی آب پیش بینی شد که اگر این پیش بینی‌ها محقق شود، امسال نیز مانند پارسال نیاز‌های زیست محیطی تالاب‌ها به صورت کامل و حتی بیشتر تامین می‌شود.

او بیان داشت: اگر به هر دلیلی طبیعت سر ناسازگاری داشته باشد و سال خشکی را در پیش داشته باشیم، احتمال آن وجود دارد که برنامه ریزی‌ها متناسب با شرایط تغییر کند.

رابعی افزود: اولویت تامین نیاز‌ها از مخازن سد‌ها به این شکل است که ابتدا تامین نیاز آب شرب سپس تامین ضرورت زیست محیطی و بعد از آن صنعت و کشاورزی باید انجام شود و بر همین اساس در حوزه‌های کرخه، دز و کارون که آورد‌ها نزدیک به نرمال بود، به صورت کامل نیاز زیست محیطی و تالاب را موفق شدیم، تامین کنیم.

مسئول سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: حتی می‌توان گفت که بیش از نیاز نرمال در برخی زمینه‌ها این اتفاق رخ داده است برای مثال تالاب هورالعظیم که در انتهای حوزه کرخه و پایین دست آن قرار دارد، میزان ورودی به تالاب در سال آبی گذشته بالغ بر ۳ هزار و ۳۰۰ میلیون متر مکعب بود که نسبت به نیازی که در شرایط نرمال سازمان محیط زیست اعلام کرده، حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب بیشتر از آن بود و به صورت کامل تامین شد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار