تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۰۸۴۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان مدعی قهرمانی لیگ برتر
 تیم‌ بسکتبال پالایش نفت آبادان با جذب بازیکنان ملی پوش مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر بسکتبال ایران است که برای تحقق این مهم و رسیدن بازیکنان به شرایط آرمانی ، اردوی آمادگی خود را از آبادان به تهران منتقل کرد.

 تیم مردان پالایش نفت آبادان با وجود مشکل مالی که فصل گذشته داشت بسیاری از بازیکنان فصل قبل خود را از دست داد و دیگر نشانی از تیم قهرمان نداشت و با قرار گرفتن در رده پنجمی کار خود را به پایان رساند، این تیم بر خلاف فصل گذشته در بازار نقل‌وانتقالات موفق به جذب بازیکنانی شد که از بهترین‌های بسکتبال کشور به شمار می‌روند.

آسمان‌خراشان آبادانی در این فصل رسول مظفری، محمد حسن‌زاده و اشکان خلیل‌نژاد بازیکنان فصل گذشته تیم پتروشیمی بندر امام را به همراه آرن داودی، سالار منجی و حامد سهراب‌نژاد جذب کردند تا از این تیم به عنوان مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی یاد شود.

البته مدیران تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان با تمدید قرارداد سعید داورپناه کاپیتان باتجربه و کلیدی تیم توانستند چند بازیکن بومی خود را حفظ کنند تا در کوران مسابقات با مشکل بازیکنان نیمکت نشین همانند فصل گذشته مواجه نشوند.

شاید مهمترین اقدام باشگاه پالایش نفت آبادان تمدید قرارداد با هماد سامری سرمربی جوان این تیم بود این مربی از مربیان جوان و باتجربه بسکتبال ایران است که توانسته تاثیر مثبتی در بسکتبال آبادان داشته باشد و تیم پالایش نفت با هدایت و تفکر این مربی بومی جزو مدعیان اصلی قهرمانی در این فصل به شمار می‌رود، سامری در سالهای اخیر توانست تیم پالایش نفت آبادان را در جمع مدعیان قرار دهد.

رسول مظفری در فصل گذشته جز پدیده‌های بسکتبال ایران بود که با درخشش در پالایش نفت آبادان مورد توجه مربیان پتروشیمی بندرامام قرار گرفت و فصل گذشته راهی این تیم شد ولی بار دیگر آبادانی‌ها موفق شدند این ستاره آینده‌دار بسکتبال کشور را به جمع خود بازگردانند تا صاحب بازیکنی متفکر و دارای تکنیک خاص شود.

حضور محمد حسن‌زاده، آرن داودی، حاند سهراب‌نژاد و سعید داورپناه در هر تیمی وزنه تجربه و کیفیت را افزایش خواهد داد، بازیکنانی که سالها در لیگ ایران درخشیده‌اند و در تیم ملی صاحب جایگاه بودند و هستند، با وجود این بازیکنان پالایش نفت برابر هر تیمی می‌توانند خطرناک و با کیفیت باشند.

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان در خصوص شرایط این تیم به خبرنگار ایرنا گفت: امسال بر خلاف فصل گذشته موفق شدیم بازیکنان خوبی را جذب کنیم که راه تیم برای قهرمانی در لیگ برتر و کسب سهیمه آسیا را هموار خواهند کرد.

هماد سامری اظهار داشت: در ترکیب این فصل هفت بازیکن از نخبگان و بهترین‌های بسکتبال کشور جذب تیم پالایش نفت آبادان شدند که ترکیب اصلی برای قهرمانی را شکل داده‌اند و بر اساس توانایی آنها مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی خواهیم بود.

وی افزود: در کنار آنها بازیکنان بومی و آینده‌داری در تیم حضور دارند که در مسابقات و بر اساس نیاز به آنها میدان داده خواهد شد تا ضمن کسب تجربه برای سالهای آینده پرورش داده شوند.

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان گفت: کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر سخت است و اتفاقات زیادی باید بیفتد و فاکتورهای بسیاری باید باشد تا تیمی قهرمان شود، رقابت در این فصل برای قهرمانی دشواری‌های خاص خود را دارد.

سامری بیان کرد: مسیر حرکت تیم پالایش نفت آبادان برای کسب عنوان قهرمانی طراحی شده و همان چیزی خواهیم بود که هواداران آبادانی انتظار دارند ما برای کسب دومین مقام قهرمانی به حمایت همه جانبه هواداران نیاز داریم.

بازیکن ملی‌پوش تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان نیز گفت: پالایش نفت آبادان امسال فقط به قهرمانی فکر می‌کند و بازیکنان نیز برای کسب این عنوان تمام توان خود را به کار خواهند گرفت.

محمد حسن‌زاده اظهار کرد: این تیم بازیکنان بسیار باکیفیت و حرفه ای در اختیار گرفته است که برابر تمامی حریفان سخت‌کوش و پرتلاش خواهند بود، انگیزه بازیکنان برای کسب عنوان قهرمانی بالا است و منتظر آغاز مسابقات هستیم.

وی افزود: البته چند تیم دیگر نیز با جذب بازیکنان ملی‌پوش و با تجربه خود را مدعی کسب عنوان قهرمانی می‌دانند و رقابت نزدیکی با پالایش نفت آبادان برای کسب این عنوان خواهند داشت.

مدیر عامل باشگاه پالایش نفت آبادان نیز گفت: تیم پالایش نفت آبادان با وجود مشکلات مالی که دارد موفق به جذب بازیکنانی شد که از بهترین‌های بسکتبال کشور به شمار می‌روند و جز مدعیان اصلی قهرمانی خواهد بود.

احمد پارو افزود: امسال سعی شد بازیکنانی جذب شوند که تفکر کادر فنی را در مسابقات با قدرت پیاده کنند ضمن اینکه خواسته هواداران که قهرمانی و صعود به مسابقات باشگاه‌های آسیا است را برآورده کنند.

وی بیان کرد: تمامی بازیکنان مورد نظر کادر فنی را جذب کردیم و امسال بر خلاف فصل گذشته با مشکل کمبود بازیکن مطرح و تاثیرگذار مواجه نیستیم.

پارو اظهار داشت: تمرین تیم در یک ماه گذشته با جدیت دنبال شده است و بازیکنان برای برگزاری اردوی آماده سازی عازم تهران شدند تا ضمن برگزاری دیدارهای تدارکاتی به هماهنگی لازم نیز دست یابند.

مرحله نخست مسابقات لیگ برتر بسکتبال ایران از اواسط آبان ماه سال جاری به صورت متمرکز در تهران آغاز می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار