تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۲۰۸۳۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش استان مطرح کرد
پیگیری افزایش سهمیه دانش‌آموزان خوزستانی در رشته‌های پزشکی
 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سهمیه و کرسی‌های ما در رشته‌های پزشکی نسبت به استان‌های دیگر کمتر است و این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا حقوق دانش آموزان پایمال نشود.

کوروش مودت در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که امروز (۵ آبان) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به تمامی مدارس شیوه نامه بهداشتی حضور معلمان و دانش آموزان را ارسال کردیم. در شیوه نامه‌ای که از سوی وزارت بهداشت ارسال شد، مشخص شده که اگر یک معلم دارای بیماری زمینه‌ای باشد دورکاری کند و اگر کسی به کرونا مبتلا شود، برای ۱۵ روز در مدرسه حضور پیدا نکند تا دوره بیماری را بگذراند. همچنین اگر دانش آموز مبتلا شود کلاس و یا مدرسه طبق تصمیم شورای مدرسه تعطیل می‌شود. اما تعطیلی مدارس و یا مجازی شدن آن تصمیم ستاد مدیریت کرونا است که رئیس جمهور به استانداران اختیار داده است. تعطیلی مدارس درصورتی است که ادارات نیز تعطیل شوند. در خصوص مدارس مسجدسلیمان نیز با توجه به شرایط ویژه این شهرستان، تعطیل هستند.

  وی در ادامه بیان کرد: در ستاد کرونا مصوب شده که آموزش و پرورش برای تخفیف شهریه مدارس غیردولتی پیشنهاد بدهد. تخفیف شهریه بر اساس ضابطه با شورای مرکزی وزارت کشور است و این اختیار متعلق به ما نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه پیش از این در خصوص سهمیه دانش آموزان استان در رشته‌های پرطرفدار پزشکی صحبت شده بود، گفت: سهمیه و کرسی‌های ما در رشته‌های پزشکی نسبت به استان‌های دیگر کمتر است. ما در دانشگاه آزاد خوزستان حتی یک کرسی رشته پزشکی نداریم و بعد توقع می‌رود که میانگین استان در این زمینه برابر دیگر استان‌ها باشد. این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا حقوق دانش آموزان پایمال نشود.

مودت همچنین در جمع خبرنگاران در خصوص تجمع امروز مربیان پیش دبستانی با بیان اینکه در سطح استان خوزستان تعداد زیادی مربی داریم، توضیح داد: وزیر آموزش و پرورش نیز در این خصوص گلایه داشت و در خصوص استخدام مربیان پیش دبستانی بیان کرده بود که مربیان می‌توانند به دانشگاه فرهنگیان مراجعه کنند و از طریق استخدام‌هایی که صورت می‌گیرد، جذب آموزش و پرورش شوند.

به گزارش ایسنا، همچنین علی‌حسین صابری، رئیس بنیاد نخبگان خوزستان، اظهار کرد: کم بودن نمره علمی دانش آموزان خوزستانی جای تامل دارد؛ متاسفانه رتبه علمی استان پایین است. بسیاری از استان‌هایی که رتبه علمی بالاتری دارند، از نظر امکانات برخوردارتر از خوزستان نیستند که جای تاسف دارد و باید این مساله را تجزیه و تحلیل کرد.    

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار