تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۰۸۳۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کوهنوردان داوطلب عملیات اطفای حریق زاگرس تجلیل شدند
  آیین تجلیل از کوهنوردان و طبیعت دوستان فعال در عملیات اطفای حریق حوزه زاگرس جنوبی دوشنبه با حضور فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان در شهر قلعه تُل شهرستان باغملک برگزار شد.

  سرهنگ عزیز قلاوند در این مراسم  با تقدیر از اعضای سمن ها و کوهنوردانی که در خاموش کردن آتش جنگل های زاگرس جنوبی در سال های اخیر فعالیت داشتند اظهار داشت: بیش از هشتاد درصد جغرافیای استان را عرصه های ملی و طبیعی شامل می شود و بر همین اساس شایسته است تا با برگزاری این گونه برنامه های فرهنگی، مراتب سپاسگزاری از زحمات نیروی داوطلب حاضر در حوزه پاسداری از منابع ملی و طبیعی انجام شود.

قلاوند همچنین با تاکید بر ایجاد انگیزه و اشتیاق مردم به همراهی در نگهداشت میراث طبیعی خوزستان گفت: با حمایت سازمان های مردم نهاد و کوهنوردان طبیعت دوست داوطلب، امکان حفاظت بهینه از جنگل ها و عرصه های طبیعی فراهم می شود.

در این مراسم از کوهنوردان باشگاه کیان قلعه تُل که از برگزیدگان صعودهایی برتر کوهنوردی فدراسیون کوهنوردی کشور در سال ۹۷ هستند و چند سالی است با برگزاری کارگاه‌های اطفای حریق برای جوامع محلی و حضور مستمر در حوادث مرتبط، در جهت ترویج فرهنگ پاسداری از میراث طبیعی زاگرس کوشیده اند تقدیر شد.

از مجموع ۹۵۰ هزار هکتار عرصه جنگلی خوزستان، حدود ۸۰ هزار هکتار در شهرستان های زاگرس نشین از جمله باغملک واقع شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار