تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۰۸۳۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح کنترل وزن و پیشگیری از چاقی دانش آموزان در خوزستان
 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به مشارکت دانش آموزان خوزستان در طرح کنترل وزن و پیشگیری از چاقی، گفت: این طرح با هدف زندگی فعال و سالم در مدارس خوزستان اجرایی شد.

  کوروش مودت ظهر امروز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت استان، ترویج سبک زندگی سالم در بین دانش آموزان خوزستانی است و اجرایی شدن طرح کنترل وزن و پیشگیری از چاقی دانش آموزان (کوچ) مهم‌ترین راهبرد عملکردی آموزش و پرورش در خصوص ارتقای شاخص سلامت و تندرستی در بین دانش آموزان است.

وی در ادامه از تشکیل ۹ جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال ۹۹ خبر داد و افزود: بر اساس شاخص کمی، استان خوزستان جز استان‌های نخست کشور در حوزه برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش است که این امر نشان از توجه مسئولان اجرایی استان به مقوله تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان به اجرایی شدن طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در مدارس خوزستان اشاره کرد و گفت: در استان خوزستان بیش از یک میلیون دانش آموز تحت پوشش خدمات آموزشی و تربیتی قرار دارند؛ در طرح کوچ این دانش آموزان آموزش‌های ویژه و تخصصی می‌بینند تا از افزایش وزن و چاقی آنها پیشگیری شود.

مودت افزود: مدارس استان بر اساس شیوه‌نامه‌های مصوب وزارتی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند؛ تصمیم‌گیری در ارتباط با تعطیلی مدارس و همچنین تمام مجازی شدن فعالیت‌های آموزشی بر عهده ستاد ملی و استانی مقابله با کروناست و آموزش و پرورش تابع تصمیمات این ستاد در این زمینه خواهد بود.

وی در پایان بر ضرورت استمرار فعالیت‌های آموزشی با توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: آموزش‌های مدرسه‌ای از طریق پلتفرم «شاد»، صدا و سیمای خوزستان و آموزش حضوری همچنان ادامه دارد و شاخص پوشش تحصیلی در استان خوزستان وضعیت خوبی دارد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار