تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۰۸۳۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سمن‌های جوانان خوزستان در مقابله با کرونا نقش موثری دارند
 مسوول خانه جوان اهواز گفت: سازمان‌های مردم نهاد جوانان خوزستان با انجام طرح‌های آموزشی، در مقابله با کرونا و پیشگیری از این ویروس نقش موثری دارند.

بهروز امیری بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد جوانان خوزستان با تهیه اقلام بهداشتی، آموزش به مردم، مشارکت با سایر دستگاه‌ها و انجام پویش مردمی، نقش خود را در مقابله با این ویروس به خوبی ایفا کردند. 

وی با بیان اینکه جامعه به تقویت هرچه بیشتر سمن‌ها و خانه‌های جوان نیاز دارد گفت: سازمان‌های مردم نهاد جوان بازوان پرتوان مردمی هستند که می‌توانند در شرایط دشوار به یاری دولت و نهادهای رسمی آمده و از شدت آلام اجتماعی بکاهند.

مسوول خانه جوان اهواز افزود: تجربه بحران کرونا نشان داد سازمان‌های مردم‌نهاد در صورت تقویت، ساماندهی و به‌کارگیری هدفمند، می‌توانند نقش فوق‌العاده مهمی در کمک رسانی به مردم و دولت ایفا کنند لذا ظرفیت جوانان باید بیش از پیش جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از سمن‌های جوان، با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان تعدادی از اتاق‌های موجود در خانه جوان اهواز ،به عنوان دفاتر سمن‌ها برای فعالیت در اختیار آنها قرار خواهیم داد لذا هر یک از سمن‌ها که مایل به استفاده از این ظرفیت هستند، می‌توانند درخواست خود را به صورت رسمی و مکتوب به خانه‌ی جوان ارسال کنند.

امیری با بیان اینکه خانه‌های جوان توان اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی و ... را دارند گفت: بر این اساس امیدواریم که توجه ویژه‌ای به خانه‌های جوان شود. ما در بحث کرونا اقداماتی بسته بهداشتی و معیشتی را بین افراد نیازمند توزیع، و همچنین با همکاری سازمان‌های مردم نهاد جوان ، کارگاه‌های آموزشی مختلفی برگزار کردیم.

وی افزود: در خوزستان از وجود خانه جوان و سمن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌شود که این موضوع نقش مهمی در برطرف کردن مشکلات جوانان خواهد داشت. حدود ۳۵ تا ۴۰ سمن جوان به طور مستقیم با خانه جوان اهواز در ارتباط بوده و در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند.

مسوول خانه جوان اهواز گفت: از ابتدای امسال تاکنون برخی از سازمان‌های مردم‌ نهاد جوان خوزستان اقدام به تشکیل کمپین پیشگیری از ویروس کرونا کرده و در راستای افزایش آگاهی جامعه کوشا هستند؛همچنین با ساخت کلیپ و فیلم، برای آگاهی بخشی بیشتر جامعه تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سمن‌های جوان خوزستان برخاسته از دل مردم هستند بیان کرد: امیدواریم با کمک و مساعدت همه ارگان‌ها و نهادها، به زودی شاهد کنترل و ریشه کنی ویروس کرونا در کشور باشیم البته برای تحقق این موضوع، اقشار مختلف مردم باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار