تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۰۸۳۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قطع برق ۱۱ مدرسه و کانون فرهنگی دزفول بدلیل بدهی
  برق ۱۱ مدرسه، هنرستان و کانون فرهنگی در شهرستان دزفول به دلیل بدهی قطع شد.

  با توجه به مجازی شدن کلاس‌های درس و لزوم استفاده معلمان از کامپیوتر و اینترنت، قطع برق مدارس، فرآیند آموزش را در آموزشگاه‌ها با مشکل مواجه کرده است.

این شرایط در حالی است که کمک‌های مردمی به مدارس پس از شیوع کرونا کاهش چشمگیری داشته است.

روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش دزفول روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: قطع برق این مدارس در حالی است که اغلب آنها تا سال ۹۶ بدهی برق خود را تسویه کرده‌اند.
از سال ۱۳۹۷ به بعد با توجه به پیشنهاد هیات دولت و مصوبه مجلس برق براساس الگوی مصرف رایگان شده ولی بنا به گفته روابط عمومی آموزش و پرورش دزفول در برخی موارد، با وجود پرداخت اقساط بدهی توسط مدارس، برق آنها قطع شده است.

رئیس شرکت توزیع برق دزفول در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این اظهارات را رد کرد و گفت: برخی از مدارس که برق آنها قطع شده از قبل از سال ۱۳۹۶ هم بدهی دارند.

محسن پیام‌فر با بیان اینکه طبق قانون مدارس باید بدهی خود را تا سال ۹۶ پرداخت کنند، افزود: مدارس اگر از سال ۹۶ به بعد الگوی مصرف برق را رعایت کنند، برق آنها رایگان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بدهی برق ادارات و نهادهای دزفول زیاد است، ادامه داد: مشترکی که بدهی داشته باشد باید از خدمات برق محروم شود از طرفی ارائه خدمات برق در سطح شهر نیازمند پرداخت بدهی‌ها است.

پیام‌فر با تاکید بر اینکه خدماتی به اماکن دارای بدهی برق ارائه نمی‌شود، اظهارداشت: تاکنون اخطاریه‌های زیادی درخصوص قطع برق به مدارس دزفول داده شده و اطلاع‌رسانی نیز شده است ولی هیچ اقدامی برای پرداخت بدهی‌ها صورت نگرفته است.

وی افزود: با این وجود، به منظور همکاری با آموزش و پرورش برق مدارس دزفول به زودی  وصل خواهند شد.
 

شهرستان دزفول افزون بر ۷۴ هزار دانش آموز و ۳۷۰ مدرسه دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار