تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۰۸۳۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توافق مالکان و مستاجران بر سر کرونا
  رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز با اشاره به تمدید توافقی اجاره‌نامه بین مالکان و مستاجران، از ریزش چشمگیر معاملات در دفاتر به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

قنبرعلی زنگنه  با اشاره به آخرین وضعیت معاملات مسکن در اهواز اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا؛ صاحبان مسکن، شرایط مستاجران خود را رعایت کرده‌اند و در افزایش اجاره بهای مسکن و نیز رهن مسکن، شاهد رشد چندانی در قیمت‌ها نبوده‌ایم.

وی افزود: بخشنامه‌ای که دولت در این زمینه صادر کرد نیز به این شرایط کمک کرده و باعث شده که صاحبان مسکن نرخ اجاره بها و رهن مسکن را افزایش خاصی ندهند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد از مالکان و مستاجران در اهواز به دلیل شیوع کرونا اجاره‌نامه و یا رهن ملک خود را به صورت توافقی تمدید کرده‌اند و این مساله باعث شده که میزان معاملات اهواز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ریزش چشمگیری داشته باشد.

زنگنه گفت: این شرایط تمدید توافقی اجاره‌نامه و رهن مسکن میان مالک و مستاجر باعث شده که در دفاتر املاک در این بازه زمانی حتی دو معامله نیز ثبت نشود.

وی افزود: امسال با توجه به نوسانات نرخ ارز، شاهد افزایش نرخ مسکن در بازار هستیم به شکلی که در برخی از مناطق اهواز قیمت هر متر مسکن حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر متر خانه در یکی از بهترین مناطق اهواز مثل کیانپارس و از نوع درجه یک حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است و در مناطق پایین اهواز نیز قیمت هر متر خانه حدود ۷ یا ۸ میلیون تومان است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار