تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۰۸۳۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار : قاچاقچیان دام در خوزستان منتظر برخورد جدی باشند
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: قاچاقچیان دام که باعث گران شدن گوشت قرمز در بازار شدند باید منتظر برخورد جدی باشند.

 سید نوراله حسن زاده دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: متاسفانه قاچاق دام در مرزهای استان در حال انجام است و باید هر چه زودتر برای جلوگیری از این تخلف تصمیم گیری جدی شود و با عاملان ایجاد این وضع برخورد جدی صورت گیرد.
وی همچنین با اشاره به وضعیت قیمت مرغ در استان افزود: هنوز تصمیم گیری برای قیمت مرغ در استان انجام نگرفته است لذا یک گزارش از وضعیت مرغ در استان تهیه و در شورای تامین استان مطرح خواهیم کرد.
حسن زاده در ادامه با اشاره به بحث الکترونیکی شدن عرضه گاز مایع در خوزستان اظهار داشت: با فرمانداران برای ثبت نام متقاضیان گاز مایع در استان جلساتی برگزار کردیم و اغلب فرمانداران تمایلی به عهده دار شدن این وظیفه نیستند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار اعلام شده ۵۰ درصد متقاضیان گاز مایع ثبت نام کرده اند ادامه داد: از اول شهریور ماه اعلام شد که عرضه گاز مایع برای متقاضیان با ثبت نام در سامانه سدف انجام شود که الکترونیکی کردن گاز مایع به منظور رصد مسیر توزیع و عرصه گاز مایع انجام شده است تا گاز مایع به دست افراد نیازمند با قیمت مصوب برسد.


پرداخت تسهیلات به نانوایی ها در خوزستان
مدیر خدمات بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: یک هزار و ۴۷۰ نانوایی در استان می توانند تسهیلاتی را به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال با بهره ۱۳ درصد برای بهسازی و تعمیر را دریافت کنند.
احمد رضا مریدالسادات در ادامه با اشاره به تامین یک هزار ۷۲۷ تن روغن برای استان اظهار داشت: هفت کارخانه خارج و داخل استان برای تامین این میزان روغن در نظر گرفته شده که با صدور مجوز از سوی سازمان صمت این میزان روغن جذب خواهد شد.
مدیر خدمات بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: ۲هزار تن برنج هندی که برای نذورات در نظر گرفته شده بود کاملا جذب شد و از یک هزار و ۸۷۲ تن شکر ۹۷۲ تن جذب شد و باقی این سهمیه دیگر قابل جذب نیست.

برخی نانواهای اهواز پخت نمی کنند
مردید السادات بیان کرد: تعدادی نانوایی در استان اصلا پخت نان ندارند این در حالی است که سهمیه آرد به این نانواها اختصاص می یابد.
وی گفت: برای فعالیت مناسب نانوایی ها باید ساعت کاری را بین این اصناف تقسیم کار کرد تا پخت نان با کیفیت را داشته باشند.
مدیر خدمات بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اظهار داشت: لازم است که مردم خوزستان نسبت به عملکرد نادرست و یا پخت نامناسب نانوایی ها مطالبه گر باشند تا اعتراض آن ها پیگیری شود.
وی با بیان اینکه از ۳۲۰ واحد نانوایی در استان بازدید شده است گفت: این اداره نمایندگانی را در کارخانه های تولید آرد استان برای رصد نحوه ورود و خروج گندم و آرد مستقر کرده است .

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار