تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۰۸۳۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هیات ورزش روستایی عشایری خوزستان در ۳۱ رشته فعالیت می‌کند
  دبیر هیات ورزش روستایی عشایری خوزستان گفت: فعالیت این هیات بسیار گسترده و در ۳۱ رشته ورزشی است و بسیاری از ورزشکاران استان در مسابقات کشوری عنوان دار هستند.

داوود جباری  اظهار داشت:  خوزستان در ورزش روستایی و عشایری، پیشتاز است و تاکنون بازی های مختلفی همچون شنای رودخانه ای، دارپلان، کشتی عربی و ... توسط این هیات شناسایی شده است که امیدواریم در فهرست ورزش کشور ثبت شوند.

وی با بیان اینکه هدفمان توسعه این ورزش در سطح استان و تجهیزات خانه های ورزش روستایی است گفت: بنا داریم نقش ورزش را در روستاها و به ویژه در بین پسران و دختران پررنگ تر کنیم.

افتتاح ۲۱ خانه ورزش روستایی در خوزستان

دبیر هیات ورزش روستایی عشایری خوزستان به افتتاح ۱۲ خانه ورزش روستایی در آبان ماه امسال اشاره کرد و گفت: همچنین ۹ خانه ورزش روستایی دیگر در آذرماه سال جاری در روستاهای مختلف استان افتتاح خواهد شد. در حال حاضر ۹۲ خانه روستایی در استان وجود دارد.

وی عنوان کرد: بنا داشتیم در نیمه دوم سال یک سری مسابقات و جشنواره ها را برگزار کنیم که بیماری کرونا مانع این کار شد البته احتمال دارد مسابقات انفرادی را برگزار کنیم.

جباری گفت: به دنبال آن هستیم که دومین دوره مسابقات فوتوالی کشور را مجددا به میزبانی اهواز اجرا کنیم. همچنین میزبانی جشنواره فرهنگی ورزشی اقوام ایران در بخش بانوان و آقایان را در پنج رشته خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بهمن ماه امسال برگزاری المپیاد ورزش روستاییان استان در چهار منطقه از استان را خواهیم داشت که در بخش بانوان و آقایان و در پنج رشته برگزار خواهد شد.

دبیر هیات استان افزود: یکی از مهمترین برنامه های ما اهدای زمین‌های چمن مصنوعی در روستاهای پرجمعیت با همکاری امور روستایی استانداری و اداره کل ورزش و جوانان است. قرار شد زیرسازی زمین ها با دهیاری ها و چمن و تجهیز آن با اداره کل و رزش و جوانان باشد.

وی کمبود زیرساخت های ورزش در روستاها شامل سالن های سرپوشیده ورزشی را از مهمترین مشکلات این ورزش دانست و گفت: خانم ها حتما باید در مکان های سرپوشیده ورزش کنند به همین خاطر تعداد سالن های ورزشی در روستاهای بزرگ کم و شاید انگشت شمار است لذا انتظار می رود که در هر بخش استان یک یا ۲ سالن داشته باشیم.

جباری افزود: انتظار داریم هیات های شهرستانی در برگزاری کلاس مربیگری و کلاس های آسیب های اجتماعی تلاش کنند همچنین در بحث ورزش بانوان به خوبی وارد شده ایم و باید بیشتر تلاش کنیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار